Kliniek Utrecht gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Kliniek Utrecht gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:35

't zou daar denk ik verdomd druk worden als het gratis zou zijn... Elke dierenarts in de buurt zou kunnen stoppen met zijn bedrijf.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:51

Sim0ne schreef:
't zou daar denk ik verdomd druk worden als het gratis zou zijn... Elke dierenarts in de buurt zou kunnen stoppen met zijn bedrijf.

wat denk jij dan wat er bedoelt word met gratis?

toen mijn zus begin jaren 80 haar paard daar weken had staan,moest er wel stalling betaald worden en de medicijnen
maar je betaalde niet voor de behandelingen en onderzoeken.
soms waren ze met 6 man bezig om dat paard te onderzoeken,het was voor die mensen een leer proces!
waarschijnlijk was dat toch niet rendabel meer omdat ze dat verandert hebben Knipoog

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:50

Verplaatst EA-GZ.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:14

pfffff, gratis? HA!!!
Ik ben dan wel verzekerd maar moest toch een 25% Zelf betalen.
Tja, als je niet verzekerd bent moet je alles dokken... ze kunnen wel een betalingsregeling met je treffen als je niet alles in een keer kunt ophoesten. ( dat doet mijn klniek trouwens ook)

Mijn paard stond er voor een kaak-operatie, heeft er een paar weken gestaan, narcose voor een scan van zijn hoofd, narcose voor de operatie, daarna nog eens geopereerd om botsplinters te verwijderen, na een tijdje naar huis.... kostte me €1840.00 waarvan ik 25% zelf betaalde.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:42

Cassidy schreef:
Als het paard een aandoening heeft waar ze van kunnen leren, kan ik me voorstellen dat ze voor dat specifieke geval de behandelkosten kwijtschelden. Zo heeft een kennis een autopsie laten doen op een veulen nadat hij ingeslapen moest worden, en hoefde hij daar ook niets voor te betalen.
Maar er principieel van uitgaan dat het gratis is...

Idd, in principe moet je gewoon de volle (volle!) mep betalen. Paard van een kennis moest een huidtransplantatie op de rug ondergaan en omdat dat een vrij bijzonder geval was werden de 'arbeidslonen' kwijtgescholden en moest de persoon alleen de kosten voor de huid/materialen/stalling betalen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:54

mirgino schreef:

Volgens mij is er maar 1 definitie van gratis en die is dat je niks hoeft te betalen....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:01

Sim0ne schreef:
mirgino schreef:

Volgens mij is er maar 1 definitie van gratis en die is dat je niks hoeft te betalen....

in dit geval kan het ook betekenen,dat alleen de behandeling gratis zou zijn Haha!

lijkt me logisch dat er voor medicijnen en voer,dus alles waar geld voor betaald moet worden dat dat ook betaald word
maar alleen de handelingen die door leerlingen in samenwerking met de deskundige gedaan worden gratis zijn.

dure medicijnen gratis geven kan natuurlijk niet Clown