GZ Goede zadelpasservice aan huis in Friesland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Re: GZ Goede zadelpasservice aan huis in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:26

ankem schreef:
Ik heb vanmorgen mijn zadel weer opgehaald bij Tom v.d. Brink. Het was goed opgevuld. Voelde heel duidelijk verschil, het lag stevig en stabiel. Paard moest er wel weer aan wennen, hahaha.
Ik ben erg tevreden!

Ik snap niet hoe een zadelmaker je zadel op kan vullen zonder dat hij het tussendoor op het paard past?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:30

BeLoVeD schreef:
Ik snap niet hoe een zadelmaker je zadel op kan vullen zonder dat hij het tussendoor op het paard past?

Misschien snap je het niet omdat je het hele verhaal niet weet? Hij komt thuis langs om ligging te controleren en voor de aanpassing neemt hij het zadel mee naar zijn werkplaats. Waarom je dan tussendoor zou moeten passen volgens jou snap ik dan weer niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:02

[***] schreef:
Wel goede ervaring met Van Triest, maar die is opgehouden.

Van Triest is niet opgehouden - die is samengegaan met Venema uit Wijnjewoude.
De winkel en de werkzaamheden zijn verplaatst naar Wijnjewoude.

Wijnjewoude ligt trouwens vlakbij Drachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:32

Ik dacht dat zijn gezondheid het niet meer toeliet?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:50

Dees schreef:
[***] schreef:
Wel goede ervaring met Van Triest, maar die is opgehouden.

Van Triest is niet opgehouden - die is samengegaan met Venema uit Wijnjewoude.
De winkel en de werkzaamheden zijn verplaatst naar Wijnjewoude.

Wijnjewoude ligt trouwens vlakbij Drachten.

Hee dat zou goed nieuws zijn, ik moet er nog een keer langs met mijn zadels, of liever heb ik dat hij bij mij langs komt Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:53

Bedoel je dan niet dat Van Triest overgenomen is? Hij heeft toch meerdere bypasses gehad?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:09

BeLoVeD schreef:
ankem schreef:
Ik heb vanmorgen mijn zadel weer opgehaald bij Tom v.d. Brink. Het was goed opgevuld. Voelde heel duidelijk verschil, het lag stevig en stabiel. Paard moest er wel weer aan wennen, hahaha.
Ik ben erg tevreden!

Ik ben er met mijn paard geweest. Hij heeft toen precies gekeken wat er aan veranderd moest worden en dingen opgemeten. Dat veranderen doet hij inderdaad in zijn werkplaats.
Ik denk dat dat de ervaring is van Tom, dat hij dat op deze manier kan doen. Hij haalt de hele onderkant los.
Ik heb ook wel eens een vuller die ter plekke vulde gehad en die deed via vulgaten. Nou die was na 5x nog bezig en kreeg het niet goed.
Inmiddels heb ik al genoeg met zadels meegemaakt om te voelen wanneer het goed ligt en wanneer niet. Nu ligt het echt super. Paard liep zo ontspannen vandaag, dat heb ik lang gemist!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:56

Als je de link opent van Janne, dan lees je hoe het nu zit.

Het fijne is dat Feike (de oud-leerling) van Van Triest aan huis komt, in de avond uren.

Ik heb mijn Passier van het weekend weer uit Wijnjewoude opgehaald en ben weer helemaal happydepeppy!

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 21:30

Ik hoorde net van een vriendin dat de passage heel erg duur is.. Is dat ook echt zo?

En heeft Van Triest ook een website?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:44

Nee, van Triest heeft geen site (vraag me uberhaubt af of hij weet hoe een pc werkt..)

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 17:14

haha okè.. Verder wil ik nog veel goede en slechte ervaringen horen als dat kan..Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:16

van triest is idfd voorlopig gestopt, venema heeft zn bedrijf overgenomen incl. feike.

tel. nr. 0516-481252

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:03

Even ter verduideling,

Van triest is niet gestopt, hij heeft een samenwerkings verband met deze meneeer venema, op maandag werkt hij gewoon, en van triest gaat samen met deze meneer venema bij mensen langs, (mits het de moeite waard is)

deze meneer heeft een eigen bedrijf en helpt van triest op deze manier, dit omdat hij het een geweldige zadelmaker vind en het zonde zou zijn dat van triest zou moeten stoppen, de verwachting is dat van triest gewoon uiteindelijk weer verder gaat in zijn eentje, maar dat kan nog wel een tijd duren,

Zowel van triest als venema zullen vrijdag bij mij komen, om zadels op te meten,

Feike is wel voor zich zelf begonnen, hij huurt wel een stuk bij venema, maar werkt verder echt voor zich zelf,

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:54

Bij mij is gister harry v/d Bosch geweest. En wat blijkt, mijn zadel past helemaal niet!! ( boom is te breed, waardoor het zadel drukt ) Ik moet dus een nieuw zadel en dat ga ik ook bij hem doen. ( je moet dan met je paard daarheen en dan kan je allemaal zadels proberen, ook mag je t zadel een tijdje op proef ) ik ben nu wel heel blij dat ik weet dat t niet past ( de vorige zadelmaker die ik had was ermee gestopt, maar dat was dus helemaal geen goede zadelmaker, hij was leerbewerker ofzo en deed zadels "passen"er naast ofzo ) Jeeh is echt rot, ik heb gewoon 2 jaar op een niet passend zadel gereden. Maar goed ik weet t nu en krijg nu dus een nieuw zadel. Maar V/D bosch kan ik je wel aanraden. Hij had ook zo'n meet apparaatje en daar kon hij precies de maat mee bepalen bij de schoft enzo. Hij is ook heel aardig en legt ook goed uit waarom t wel of niet past enzo.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:01

Mijn zadelleed is per vandaag echt echt echt achter de rug!!!

Ik heb een tweedehands Passierzadel door Feike aan laten passen aan mijn paard. Mijn oude zadel is ook verkocht en ik ben nu helemaal gelukkig!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:12

Mooi werk!
Je paard zal er blij mee zijn Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:40

Wij zijn samen een gelukkig stel!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:42

Zo van triest is geweest.
1ste zadel voor Viane lag goed, maar is wel mee voor beetje opkloppen, en was ietjes scheef, maar heeft geen grote verbouwing nodig,

2de zadel voor Lonan lag niet goed, boom was toch een klein maatje te smal, zadel was iet wat te lang voor hem, die moet behoorlijk verbouwd worden, maar kan prima aangepast worden.
Lonan zijn rugje is mooi op tekening gezet,

3de zadel voor wisconsin paste voor geen meter, wist ik zelf al wel,
boom is te smal, wordt verbreedt, kussens zijn niet goed naja, zijn rugje is ook mooi getekend, en zal dan wel helemaal goed gaan komen.

Ben blij dat dat ook weer gedaan is,
Van triest zag er ook weer goed uit naar alle ellende, moest zelfs even goed kijken, lange haar is er af, dan lijkt het gelijk heel anders. en hij was behoorlijk spraakzaam.
hij gaat het weer langzaam opbouwen en vanaf december hoopt hij weer gewoon helemaal aan het werk te kunnen,

mochten er mensen toch van triest er bij willen hebben, dan kan dat gewoon hij is gewoon op zijn oude nummer te berijken, hij zit nu in ruinewold, en niet meer in meppel.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:22

Bedankt voor alle reacties, ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen.. Mischien laat ik dit zadel ook wel maken..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:34

Als je zadel te repareren valt en je bent tevreden met je zadel zou ik dat zeker doen! Ik moet ook zeggen dat ik Feike een vakman vindt! Ook als het gaat om leerreparatie! (1x nieuw zweetblad, 1x hoofdstel vermaakt)

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 21:57

Ja, ik ben er niet over uit. Ik heb het gevoel dat het zadel niet super ligt (het schuift enz). maar toen heeft mn instructrice er naar gekeken en die zei dat het wel goed ligt. Ik wil graag naar iemand toe die voor me kan zien of het goed ligt, als dat zo is dan moet diegene hem maken en anders wil ik graag meteen een nieuwe passen..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:45

Gewoon naar de vakman gaan!
Je instructrice heeft daar toch te weinig kennis voor..
Je gaat toch ook niet naar een zadelmaker voor les??

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:50

Ik zou idd gewoon met je zadel naar de vakman gaan en hem laten beoordelen of het zinvol is je zadel te laten aanpassen of dat je er verstandig aan doet een nieuw/ander zadel aan te schaffen.

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 17:25

Rhodos schreef:
Ik zou idd gewoon met je zadel naar de vakman gaan en hem laten beoordelen of het zinvol is je zadel te laten aanpassen of dat je er verstandig aan doet een nieuw/ander zadel aan te schaffen.

Dan moet mijn pony dus mee om te zien of het wel goed ligt? En kun je gewoon naar zulke mensen toe gaan of moet je eerst even bellen ofzo?