Jullie ervaring zadelpasservice Divoza, Hyporama, Rijs etc

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Jullie ervaring zadelpasservice Divoza, Hyporama, Rijs etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:34

integra123 schreef:
En waarom vind je dat een domme opmerking, jij hebt jouw ervaring, ik de mijne, punt. Daar vind ik niets doms aan, maar ik vind het wel een zeer onvriendelijke opmerking van jou. Fijn dat jullie wel goede ervaringen hebben, ik zal er nooit meer heengaan en van Rijs ook zeker niemand aanraden.
En ook zou mijn paard scheef zijn geweest, dan nog zou een goede zadelmaker er nog een zadel op kunnen meten. Hij zei letterlijk dat hij op mijn paard geen passend zadel kon maken. En waarom ligt een KN die ik van een ander koop en wat een klein beetje opgevuld is dan wel goed?

Jij begint over dat het makkelijk is een ander de schuld te geven Lachen Ik bedoel het niet onvriendelijk, maar vond jou opmerking niet erg netjes. Dat jij er geen goede ervaringen mee hebt okee, maar dit klonk bij mij meer als gewoon afzeiken: 'Ja het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven he, van Rijs zou eens goed in de spiegel moeten kijken en zich dan afvragen waarom hij zoveel zadels niet goed krijgt'
Van Rijs kijkt ook héél erg naar hoe het zadel bij jou past, en misschien kon hij die combinatie niet vinden, met jou wensen bijvoorbeeld Lachen
Mijn pony heeft namelijk een extreem moeilijke rug, erg gevoellig voor alles en er mag niks een centimeter verkeerd liggen, toch krijgt hij dit zadel passend Lachen Maar ik moest wél een dressuurzadel, ander zadel past niet bij hem. Misschien heb je het verkeerd opgevat Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 23:51

Dat zou kunnen dat ik het verkeerd opgevat heb Vriendjes zijn? en over iedere zadelmaker hoor je wel positieve en negatieve ervaringen. Maar als hij niet aan mijn wensen kon voldoen, had hij dat ook zo kunnen zeggen en niet beginnen over het scheef zijn van mijn paard en mij. Dat bedoelde ik met de schuld geven aan een ander. Het is heel makkelijk om te zeggen dat het aan het paard en de ruiter ligt, maar in mijn ogen zou het juist een uitdaging moeten zijn voor de zadelmaker om het zadel dan toch passend te krijgen. Ik heb alle merken destijds uitgeprobeerd toen Van Rijs kwam aanmeten en we besloten samen dat de Stubben het beste lag. Hij verzekerde mij dat het met wat opvulling perfect zou liggen. Nou niet dus en dan er ook nog eens weinig/ geen moeite voor willen doen om het goed te krijgen, terwijl ik daar voor veel geld een splinternieuw zadel had gekocht. En ja dan kan ik het inderdaad niet meer opbrengen om daar nog iets positiefs over te zeggen. Maar voor jou is het natuurlijk wel fijn dat hij voor jou wel die moeite doet Knipoog.
Ik was wel blij met het geld dat ik terugkreeg, maar had liever gewoon een passend zadel gehad ipv dat ik weer iemand anders moest laten komen en er weer een aantal weken overheen ging voordat ik eindelijk een zadel had.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:12

Citaat:
Vind dit een beetje domme opmerking, hij krijgt namelijk heel veel zadels ook wél goed. Ik heb altijd goede service gehad daar. het ligt er ook nog aan wie je hebt en misschien is je paard wel echt scheef (elk paard is scheef) Mijn paard wisselt elke keer van meer bespierde kant en doordat hij veel stil staat moet er vaak wat aan het zadel gebeuren, pas 1 keer niet goed gegaan. En mijn zadel is toch echt al héél veel opgevuld en gecorrigeerd enzovoorts. Onze hele stal laat van Rijs altijd komen en wij hebben allemaal wél goede ervaringen

En weetje wat het nou is.. mn pony zal wel scheef zijn.. maar waarvoor ligt een wintecje die k even wou testen dan wel recht Pling

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:24

Ik heb een county tien jaar geleden particulier gekocht zadel pastte perfect op mijn paard na overlijden paard nieuw paard gekocht zadel lag niet helemaal lekker op nieuwe redelijk ongetraind paard. van rijs laten komen paard zou scheef zijn (ieder paard is scheef omdat het net als mensen ook rechts of links zijn en door hoe ze gebouwd zijn) dus inplaats van advies train het paard zodat het recht wordt is mijn zadel rechts meer opgevuld , mijn paard inmiddels met klassieke rijstijl rechtgericht , trekt het zadel dus scheef omdat het paard recht is en zadel niet met als gevolg kraker enz. Zadel en paard gaan nu morgen naar starho , het zadel is al eerder naar starho geweest en daar zeiden ze dat het absurd is dat van rijs zadels scheef maakt terwijl je je paard recht moet richten wat niet gaat met een scheef zadel ook werd mij verteld dat scheve zadels amper recht te krijgen zijn omdat het leer is gaan uitrekken waar het teveel is opgevuld. Boos!
Zadel is nu 17 jr oud en heeft zijn waarde van aankoop dus zeker waard gemaakt maar het ziet er niet uit als 17 jr en daarnaast heb ik net 2 nieuwe zadels moeten kopen voor mijn andere paarden en door van rijs heb ik nu dus veel kosten door kraken en proberen recht te maken van zadel als dat al gaat en anders nieuw zadel

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 07:41

Ik zie dat een aantal mensen een verkeerde ervaring hadden met van Rijs, naar welke zadelmaker zijn jullie een volgende keer gegaan? Hoe was daar de ervaring mee?

Greetz Mexxiemaal

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:53

Ik heb Kootstra in Groningen, echt een vakman maar voor jou wat te ver weg Haha! De service is overigens ook top als je daar een nieuw zadel koopt blijft het opvullen en aanpassen gratis!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:44

Toen ik een afspraak maakte met van Rijs (telefonisch), stelde een vrouw een aantal vragen: hoe zwaar ben je, hoe lang ben je, is je zadel nu te groot voor je of juist te klein, hoe is het met je benen gesteld (lange bovenbenen, korte benen, etc.). Op die grond nemen ze een hoop zadels mee, en dan gaan ze passen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:04

Ik heb alleen positieve ervaringen met Van Rijs. Hij vult inderdaad soms zadels scheef op om scheefheid bespiering te compenseren. Maar geeft dan ook aan dat je na rechtrichten opnieuw moet laten bekijken. ik wil dat niet en dat doet die dan ook niet

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:45

Ik zou zeker voor Sta-Rho gaan. Over Van Rijs hoor ik slechte verhalen (heb er zelf geen ervaringen mee). Sta-Rho dus!

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:10

blijkt toch wel dat ieder zo wat bij ieder heeft he die bij hypo die bij starho
en die weer bij een anders .. lastig want ik moet ook snel een zadel hebben
me 1e zadel toendertijd kwam bij commijs vandaan stubbe toen . maar vond die toen al zo
duur hahah en weet dus nog niet bij wie ik beter af zou zijn .. maar komt goed we proberen
gewoon wat Haha!