integra123 schreef:En waarom vind je dat een domme opmerking, jij hebt jouw ervaring, ik de mijne, punt. Daar vind ik niets doms aan, maar ik vind het wel een zeer onvriendelijke opmerking van jou. Fijn dat jullie wel goede ervaringen hebben, ik zal er nooit meer heengaan en van Rijs ook zeker niemand aanraden.
En ook zou mijn paard scheef zijn geweest, dan nog zou een goede zadelmaker er nog een zadel op kunnen meten. Hij zei letterlijk dat hij op mijn paard geen passend zadel kon maken. En waarom ligt een KN die ik van een ander koop en wat een klein beetje opgevuld is dan wel goed?
Jij begint over dat het makkelijk is een ander de schuld te geven
Ik bedoel het niet onvriendelijk, maar vond jou opmerking niet erg netjes. Dat jij er geen goede ervaringen mee hebt okee, maar dit klonk bij mij meer als gewoon afzeiken: 'Ja het is altijd makkelijk om een ander de schuld te geven he, van Rijs zou eens goed in de spiegel moeten kijken en zich dan afvragen waarom hij zoveel zadels niet goed krijgt' Van Rijs kijkt ook héél erg naar hoe het zadel bij jou past, en misschien kon hij die combinatie niet vinden, met jou wensen bijvoorbeeld

Mijn pony heeft namelijk een extreem moeilijke rug, erg gevoellig voor alles en er mag niks een centimeter verkeerd liggen, toch krijgt hij dit zadel passend
Maar ik moest wél een dressuurzadel, ander zadel past niet bij hem. Misschien heb je het verkeerd opgevat
en over iedere zadelmaker hoor je wel positieve en negatieve ervaringen. Maar als hij niet aan mijn wensen kon voldoen, had hij dat ook zo kunnen zeggen en niet beginnen over het scheef zijn van mijn paard en mij. Dat bedoelde ik met de schuld geven aan een ander. Het is heel makkelijk om te zeggen dat het aan het paard en de ruiter ligt, maar in mijn ogen zou het juist een uitdaging moeten zijn voor de zadelmaker om het zadel dan toch passend te krijgen. Ik heb alle merken destijds uitgeprobeerd toen Van Rijs kwam aanmeten en we besloten samen dat de Stubben het beste lag. Hij verzekerde mij dat het met wat opvulling perfect zou liggen. Nou niet dus en dan er ook nog eens weinig/ geen moeite voor willen doen om het goed te krijgen, terwijl ik daar voor veel geld een splinternieuw zadel had gekocht. En ja dan kan ik het inderdaad niet meer opbrengen om daar nog iets positiefs over te zeggen. Maar voor jou is het natuurlijk wel fijn dat hij voor jou wel die moeite doet
.

De service is overigens ook top als je daar een nieuw zadel koopt blijft het opvullen en aanpassen gratis!