Alex van der Hoef

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyona

Re: Alex van der Hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:58

Ik heb jaren geleden een paard bij hem gekocht en ben er later ook nog wel eens geweest. Ik vind het een aardige man die niet opdringerig is. Je mag gerust nog eens komen kijken en zelf bepalen hoe en waar je hem laat keuren. Paard wat ik kocht was goed gezond en het verhaal erbij klopte ook.
T is denk ik net als bij iedere andere handelaar: ze hebben goede en minder goede paarden. Heb niet het idee dat hij je echt met opzet zal bedonderen (zoals je ergens anders wel eens merkt/hoort) maar hij wil natuurlijk wel paarden verkopen. Gewoon je ogen goed openhouden, bij interesse een paar keer gaan kijken en keuren waar je zelf wilt.

Love_Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 19:33

We gaan ook zeker niet een paard alleen op papier kopen, het gaat om het paardje zelf natuurlijk!
Maar ik had niet echt een goed beeld van hem, als ik aan een handelaar denk, denk ik aan een paardenmarkt waar ze zo veel mogelijk paarden kopen of juist verkopen (ja ik weet dat het dom is, maar zo keek ik er naar! Nu is het anders hoor! Knipoog )
Keuren is idd erg belangrijk, ze willen zeker graag een paard verkopen en zullen dat ook zeker doen ook al schijnt het paard niet goed te zijn (en niet gekeurd) Tsja, het is tog een beetje hun werk!

Love_Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 15:09

Verder nog iemand ervaring met hem?? Verhalen, ideeen? Kom maar op Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:13

Love_Mistral schreef:
We gaan ook zeker niet een paard alleen op papier kopen, het gaat om het paardje zelf natuurlijk!
Maar ik had niet echt een goed beeld van hem, als ik aan een handelaar denk, denk ik aan een paardenmarkt waar ze zo veel mogelijk paarden kopen of juist verkopen (ja ik weet dat het dom is, maar zo keek ik er naar! Nu is het anders hoor! Knipoog )
Keuren is idd erg belangrijk, ze willen zeker graag een paard verkopen en zullen dat ook zeker doen ook al schijnt het paard niet goed te zijn (en niet gekeurd) Tsja, het is tog een beetje hun werk!

zelfs op de paardenmarkt hebben ze paarden met papieren hoor.
de mijne komt er ook vandaan Tong uitsteken

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:16

cissy schreef:
Ik ken Alex al jaren, ken heel wat paarden die daarvandaan komen. goede en slechte. Hij is gewoon een handelaar en verkoopt van alles als het maar geld opbrengt net als elke andere handelaar Lachen.

Zorg dat je goede afspraken maakt over verkoop/keuring en eventueel in geval van 'nood' kunnen terugbrengen en je geld terug, want volgens mij doet ie daar niet aan en kun je wel een ander paard bij hem uitzoeken (die dan vaak net wat meer kost Lachen )
Verder is het een aardige innemende man met een handelaarsmentaliteit.

Dat is ook mijn ervaring bij hem.
Mijn oude paard kwam er als 3-jarige vandaan, en heb haar als 8-jarige via Alex gekocht.
Dit omdat hij niet iets had staan wat ik zocht..
Verder ken ik uiterst positieve verhalen en negatieve verhalen, maar dat is bij elke handelaar zo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:53

De mijne heeft 2x bij Alex gestaan en toen ik onverwachts bij hem kwam kijken voor een nieuwe pony toen vertelde ik dat ik Prince had gekocht
Helaas kende hij Prince nog vreselijk goed en smeekte mij hem om hem niet in te ruilen voor de andere pony want Prince was en is een draak.

Alex is een handelaar toen het paard van mijn vriendin dood ging belde hij haar op hij wilde graag de papieren kopen van het overleden paard (in die periode was er nog een chip)

Ik zou niet meer zo snel daar mijn paard vandaan halen, maar hij heeft zowel afdankers als sportpaarden

Love_Mistral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 16:25

Ja zo zijn handelaren idd nou eenmaal, zij moeten leven van de paarden die zij verkopen.. Het zal hun dan ook niet veel uitmaken hoe het gebeurd. Maar daarom is het ook wel zo slim om te keuren, en een paar keer proef te rijden, je schijnt er (volgens sommige mensen) heel makkelijk te kunnen rijden, je mag zelf weten wat je doen.. Dat gaan we dan ook zkeer doen