De Vallei in Woudenberg?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ralinda

Re: De Vallei in Woudenberg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:02

ik heb ook zeer goede ervaringen met de vallei.
ze hebben me echt super geholpen altijd met mijn paard. en dat doen ze nog steeds.

Op dit moment staat mijn paard bij gertjan in de aquatrainer en ik ben er echt heel erg positief over. Ik mocht de eerste dagen er niet bij zijn als ze erin ging maar daarna mag ik gewoon komen kijken als ik dat wil. Je ziet nu al verbetering in de manier van lopen van mijn paard.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:09

Verdrietig

Mijn pony Tess heeft daar de diagnose kissingspines gekregen. Gert-Jan Den Heijer, de dierenarts daar. Hij heeft mij nooit de mogelijkheden van behandelmethoden aangereikt. Nee, hij kwam iedere paar maanden mijn pony kraken, 100 euro afrekenen en weg was ie. Behandelmethoden voor Kissingspines waren er niet zei hij. Pony was pas 4, had gewoon geholpen kunnen worden aangezien ze volgens gert jan een hele lichte vorm van kissingspines had (röntgen foto's). Mensen die geïnteresseerd zijn in mn verhaal kunnen wel een pm sturen. Knipoog De enige waar ik over te spreken ben is Cobien (of hoe je het ook schrijft), zij is echt super! Lachen

Wat ook opvallend was.
Mijn merrie was gedekt, alles goed, niks aan de hand. Scannen enzo. Nou, merrie toch ineens aborteren, bleek dus dat het veulen al een maand dood in mn merrie zat. Wat doet onze Gert jan? Pleurt het embryo zo in de kliko, niet eens meenemen voor onderzoek wat er met mijn merrie was. Scheve mond Nee, ik ben echt blij dat ik daar weg ben.

Meid, als je een goede dierenarts wilt, ga alsjeblieft naar Bodegraven of dierenkliniek de Berg in Amersfoort.
Laatst bijgewerkt door September op 13-12-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:13

@September, ik vind jou reactie erg kort door de bocht, wanneer is bij die van jou die diagnose gesteld, want ze hebben de aquatrainer pas *EDIT* ik geloof dat cobien zei 10-11 maanden, dus het kan zijn dat ze toen echt nog niks wisten...
En voor de rest zitten wij ook in bodegraven, maar hiermee zijn wij naar de vallei gegaan, omdat die daar beter in zijn.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 13-12-06 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:14

Deze diagnose is toen ongeveer een jaar geleden gesteld, aan de hand van foto's. Knipoog Gert-Jan deed helemaal niks om mijn pony beter te krijgen, geen inspuitingen niks. Terwijl dat toen al lang bekend was dat dergelijke dingen mogelijk waren.

Bodegraven heb ik betere ervaringen mbt Dracht, opname kliniek e.d.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:32

Hoi . Ik zocht een goede oplossing was om zijn rug en achterhand sterker te maken .De dag voordat ik mijn paard bracht liep hij nog super goed , we hadden een cursus gehad van een bekende trainer . het was alleen de bedoeling dat hij onbelast sterker kon worden . ik heb toen vrij plotseling beslist om hem naar de aquatrainer te brengen . vandaar dat er overleg was over dat bekkapen . Hij stond toen 5 -6 weken op zijn ijzers en moet om de 6 weken opnieuw gedaan worden . Omdat zijn tenen heel erg hard groeien . .Ik zou hem minimaal 3 weken daar laten staan . er was overlegd dat zij hem zouden laten bekappen , want anders zou het wel heel erg belastend zijn met te lange tenen op een lopende band met water . dan zou ik hem thuis weer laten beslaan .Toen ik mijn paard terug kreeg kon hij bijna niet meer lopen . In draf was hij kreupel en sleepte vreselijk met zijn achterbenen . Ik weet niet wat er gebeurd is en ik wil ook geen schuldige aan wijzen maar er is iets gebeurd .Er lag voor zijn stal een spuit met metacam toen ik kwam kijken ik heb er toen niet naar gevraagd ik dacht dat die daar per ongeluk was neergelegd en misschien voor een ander paard was . misschien had hij iets in zijn lichaam waar ik niets van wist maar dat moeten zij gemerkt hebben want hij kon echt bijna niet meer lopen . Hij is helemaal binnenste buiten gekeerd door de Lingehoeve en ik weet nu nog niet weat er met hem was , het gaat nu na 6 maanden gelukkig weer beter met hem . Kari

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:06

Ik heb helaas wat minder goede ervaringen. Zowel zelf als bij mijn leerlingen heb ik verbazingwekkende dingen gezien.
Als mensen meer info willen kunnen ze dat via pb vragen.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:23

dierfysio schreef:
je wilt toch ook juist de buigketen trainen, ter ondersteuning van de rug? dus de buigers van hoofd en nek, de buikspieren, buigers van heup en achterbeen.
wanneer je de beweging naar achteren verzwaart, train je juist de strekketen -> fout bij rugklachten (waar ze die aquatrainer veel voor gebruiken).

misschien had kari de uitleg van de d.arts hierover niet helemaal goed begrepen?
vind dat bekappen trouwens te eigen zaak, niet die van de d.arts Verward
je kunt afspreken dat je smid naar hun revalidatiecentrum komt, maar je kunt toch niet verwachten dat de kliniek regelt dat jouw paard z'n bekap-beurt krijgt? zou ik raar vinden. ze hebben daar wel wat beters te doen, lijkt me...
maarja, we horen hier natuurlijk een verhaal van 1 kant.

Hoi . vraagje aan jou ! Wat gebeurd er dan als je de lopende band te snel zet snelheid voor een groot paard I.P.V. voor B.V. een klein paardje . dan trekt het water aan zijn benen ? Mijn paard liep met een weggedrukte rug en scheef naar links met zijn hoofd naar de persoon die hem vast hield . Wat doet dat dan met zijn rug ? IK heb toen gezegd tegen cobien zo als hij nu loopt kan hij nooit rug spieren op bouwen .Volgens haar was dat niet helemaal waar .Wat vind jij hier dan van ? Kari

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:44

Hoi
Nou ik heb er 2 weken gestaan omdat mijn pony hoeste. Ze heeft daar aan de puf gestaan en er zijn enkele bronchoscopien gemaakt. Over het algemeen vond ik het wel goed gaan, maar ik vind de informatie die ze naar mij gaven af en toe een beetje vreemd. De een zegt dit en de ander zegt dat. Maar oke ze heeft nu nergens geen last meer van.
Ik mocht gewoon komen wanneer ik wilde, maar ik ging maar 2 of 3 keer in de week. Ik kom zelf uit Rotterdam en het was gewoon te ver om elke dag te gaan, ook in verband met de files, die je altijd heb als je die kant opgaat, ongeacht de tijd wanneer je gaat.
De dagen dat ik niet kwam gaven hun haar beweging en de dagen dat ik kwam ging ik lekker rijden. Ik heb gelijk de kans gepakt om in het bos rijden. Geweldig.
Ze stond toen op ijzers en het was nog niet nodig om nieuwe onder te gooien maar als het nodig was, kon ik dat via hun regelen was helemaal geen probleem.
Ik belde ook elke dag hoe het met haar ging en dat was ook geen probleem.
Ik heb ook Gertjan zijn telefoonnummer gekregen zodat ik altijd kon bellen als ik vragen had.
Ik ben blij dat ze niet meer hoest , dus de behandeling heeft aangeslagen dus voor ons was het zeer geslaagd.
Groetjes diana

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:48

Gert Jan heeft 2 jaar geleden mijn drachtige merrie voor de poort van de dood weggehaald door snel te reageren en zelfs het veulen heeft het overleefd.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:38

kari schreef:
dierfysio schreef:
je wilt toch ook juist de buigketen trainen, ter ondersteuning van de rug? dus de buigers van hoofd en nek, de buikspieren, buigers van heup en achterbeen.
wanneer je de beweging naar achteren verzwaart, train je juist de strekketen -> fout bij rugklachten (waar ze die aquatrainer veel voor gebruiken).

misschien had kari de uitleg van de d.arts hierover niet helemaal goed begrepen?
vind dat bekappen trouwens te eigen zaak, niet die van de d.arts Verward
je kunt afspreken dat je smid naar hun revalidatiecentrum komt, maar je kunt toch niet verwachten dat de kliniek regelt dat jouw paard z'n bekap-beurt krijgt? zou ik raar vinden. ze hebben daar wel wat beters te doen, lijkt me...
maarja, we horen hier natuurlijk een verhaal van 1 kant.

Hoi . vraagje aan jou ! Wat gebeurd er dan als je de lopende band te snel zet snelheid voor een groot paard I.P.V. voor B.V. een klein paardje . dan trekt het water aan zijn benen ? Mijn paard liep met een weggedrukte rug en scheef naar links met zijn hoofd naar de persoon die hem vast hield . Wat doet dat dan met zijn rug ? IK heb toen gezegd tegen cobien zo als hij nu loopt kan hij nooit rug spieren op bouwen .Volgens haar was dat niet helemaal waar .Wat vind jij hier dan van ? Kari

ik ben er niet bij geweest, heb dat ding (aquatrainer) ook NOG niet gezien. dus kan ik er geen oordeel over uitspreken.
'k ga binnenkort kijken (wanneer GJ en ik beiden tijd daarvoor hebben) hoe ze het daar doen met de paarden.
je ziet natuurlijk als eigenaar een klein stukje vd training, dat KAN net negatief zijn, wat niet zegt dat de hele training slecht is.
lopende band een beetje snel kan ik wel beredeneren: je hebt snelheid nodig in buigen van het achterbeen om buikspieren te trainen (breng zelf je knie maar eens snel naar je neus, dan voel je je buikspieren aanspannen. als je dat langzaam doet, gebeurt er weinig). die buikspieren heb je nodig om de rug te steunen. dus dat lijkt me juist goed.

meer info kan ik nu niet geven, want ik heb 't niet in 't echt gezien zelf.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:57

Hoi . Zijn knie naar zijn neus ? hoe komt zijn knie bij zijn neus als mijn paard met zijn hoofd omhoog loopt en zijn rug wegdrukt ? Hij kon nergens steun vinden . de voor band waar ze e.v.t. tegen aan kunnen lopen voor steun zat net onder zijn keel i.p.v. op zijn borst . ook had hij links en rechts van hem te veel ruimte dus kon hij daar ook geen steun zoeken . Ik ben er niet maar een deel van een training bij geweest maar 1 hele training , na 2 weken liep hij zo slecht dat ik besloten heb hem mee naar huis te nemen .Kari

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:06

Hoi . Ik wil hiermee ook niet zeggen dat de Aquatrainer slecht is . Ik denk dat het voor veel paarden goed is ! Maar wat ik niet goed vind van ze , is dat zij gezien moeten hebben dat het fout ging met mijn paard . toen hadden ze ermee moeten stoppen !! Hij kon bijna niet meer lopen . Hij was kreupel en sleepte vreselijk met zijn achterbenen . Hij is nu na een half jaar nog steeds niet goed . Kari

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:34

kari schreef:
Hoi . Zijn knie naar zijn neus ? hoe komt zijn knie bij zijn neus als mijn paard met zijn hoofd omhoog loopt en zijn rug wegdrukt ? Hij kon nergens steun vinden . de voor band waar ze e.v.t. tegen aan kunnen lopen voor steun zat net onder zijn keel i.p.v. op zijn borst . ook had hij links en rechts van hem te veel ruimte dus kon hij daar ook geen steun zoeken . Ik ben er niet maar een deel van een training bij geweest maar 1 hele training , na 2 weken liep hij zo slecht dat ik besloten heb hem mee naar huis te nemen .Kari

er stond toch dat je zelf je knie naar je neus moet doen... om te voelen wat het effect ongeveer zou zijn.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:14

heb van 't weekeind een zeer goede ervaring met Cobien opgedaan: een stalgenootje haar paard moest geschoren, en dat paard is dan op z'n zachtst gezegd niet lief. ik zou scheren.
had bij de Vallei al tranquigel gehaald, maar dat hielp niet (daar brak het paard dwars doorheen toen 't apparaat aangezet werd...).
dat meisje heeft toen Cobien gebeld (die had dienst) en die is gekomen om het paard iets te spuiten. heel lief! want dit was natuurlijk niet echt een spoedgeval Tong uitsteken
helaas lukte het daarna nog niet, en nu gaan we vanavond verder. Cobien komt weer langs om wat te spuiten, en dat zou wel moeten gaan dan. ben benieuwd.

maar dus wel ERG fijn dat ze op zondag (!!) kwam om ons te helpen! twee duimen op voor Cobien van Rhijn!