[gz] stalling en weidegang omgeving veenendaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [gz] stalling en weidegang omgeving veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:55

er zijn ook veel stallen waar ze wel langer naar buiten mogen hoor Knipoog ik denk dus gewoon goed rondkijken en kijken wat je het beste aanspreekt! Ik geef je gelijk qua weidegang, ik vind dat ook erg belangrijk

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:01

Wat is je maximale afstand vanaf Veenendaal?
Ik weet in Amerongen wel een stal langs de dijk. Ze hebben daar een grote binnenbak en twee buitenbakken.
En nu kan ik toch niet op die naam komen.. (hier kom ik nog op terug)

Edit: Pensionstal de dijkhoeve is dit. http://www.dijkhoeve.com/

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:44

Marchador schreef:
Wat is je maximale afstand vanaf Veenendaal?
Ik weet in Amerongen wel een stal langs de dijk. Ze hebben daar een grote binnenbak en twee buitenbakken.
En nu kan ik toch niet op die naam komen.. (hier kom ik nog op terug)

Edit: Pensionstal de dijkhoeve is dit. http://www.dijkhoeve.com/

Dat is de stal waar Youngster ook heeft gestaan. Prijs valt mee, je moet wel zelf uitmesten.
Ik weet niet hoe het met de weidegang zit?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:17

Ga me d'r ook ff mee bemoeien...heb tenslotte jaren in Veenendaal gewoond en ook bij Harm gestaan:+

Schiet me te binnen dat ik ook eens heb geinformeerd bij een pensionstal aan de Meikade. Als je via de Buurtlaan-Oost rijd dan voor het viadukt rechtsaf en dan de eerste weer rechts en vervolgens de eerste weer rechts. Dan bijna aan het einde aan de linkerkant (= een doodlopende weg).
De prijs viel daar ook mee maar dat is wel ruim een jaar geleden.
Weet alleen geen naam meer.

Dan heb je nog boer Van de Hoef aan de Zandheuvelweg, ben ik ook ruim een jaar geleden wezen kijken maar toen moest je alles zelf doen. Is misschien in de tussentijd veranderd?! En je zit er ook nog aan het bos! Als je vanaf de Rondweg er in rijd, dan rijd je er zo tegenaan.

Als me nog iets anders te binnen schiet laat ik het wel weten!
Succes!

(Ik heb ook nog een stal te huur voor een pony tot ongeveer 1.45 mtr., maar dat wist je al! Knipoog )

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 15:43

thanx voor de tips allemaal

die in amerongen daar heb ik idd ook op de site gekeken maar dat is echt te ver voor mij
en ik ga morgen kijkje nemen bij van roekel, heb er al naar gebeld, klonken idd errug aardig
en daar kan ze wel overdag lekker de wei op, de wei is toch wel een vereiste van mij aangezien ze vorig jaar 3,5 jaar 24 uur binnen heeft gestaan, wil haar daarom niet weer heel lang op stal hebben

maar hopen dat van roekel morgen wat wordt
ik hou jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:32

singasong schreef:
Ga me d'r ook ff mee bemoeien...heb tenslotte jaren in Veenendaal gewoond en ook bij Harm gestaan:+

Schiet me te binnen dat ik ook eens heb geinformeerd bij een pensionstal aan de Meikade. Als je via de Buurtlaan-Oost rijd dan voor het viadukt rechtsaf en dan de eerste weer rechts en vervolgens de eerste weer rechts. Dan bijna aan het einde aan de linkerkant (= een doodlopende weg).

Dan heb je nog boer Van de Hoef aan de Zandheuvelweg, ben ik ook ruim een jaar geleden wezen kijken maar toen moest je alles zelf doen. Is misschien in de tussentijd veranderd?! En je zit er ook nog aan het bos! Als je vanaf de Rondweg er in rijd, dan rijd je er zo tegenaan.

Succes!

(Ik heb ook nog een stal te huur voor een pony tot ongeveer 1.45 mtr., maar dat wist je al! Knipoog )

ik denk dat jij stal van laar bedoelt, dat zit bij de Meikade

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:55

Cinnepin schreef:
ik denk dat jij stal van laar bedoelt, dat zit bij de Meikade

Neeeee..... wat een oen ben ik, ik bedoel natuurlijk de Zuiderkade!!

Er zit er trouwens nog één op de Zuiderkade tegenover dat hengstenstation Van Manen. Ziet er wel keurig uit maar daar krijgen ze maar 2x per dag te eten. En 's winters komen ze amper buiten.

Ik reed net over de Bosweg in Elst. Daar zit ook nog een pensionstal, tenminste een jaar geleden Haha!
Als je de Bosweg in rijd kom je aan de rechterkant eerst langs een camping en dan is het meteen het eerste (witte) huis aan de rechterkant. Ben daar ook al de naam van kwijt (dat krijg je als je 40 bent Clown )

Aan de Slaperdijk zit er toch ook nog één, vanaf de Dijkstraat aan de rechterkant. Daar staan/stonden vaak paarden buiten.

Genoeg opties lijkt mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:18

singasong schreef:

Succes!

daar is ook geen plek meer Knipoog

waarom probeer je het niet bij de juliahoeve.. staan ze de hele dag buiten, worden gevoerd en buiten gezet. prijs is dacht ik rond de 180

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:38

singasong schreef:

Succes!

Die stalling zit vol Knipoog Ik sta daar met mijn paarden niet eens 300mtr vandaan, maar me schoonzus staat daar met haar paarden, en ze staan nu vol dus dat is nu jammergenoeg ook geen optie! Maar Natas je weet dat ik wel een tijdelijke stalling voor je weet totdat je 1 hebt waar je echt wilt staan!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 21:45

@ linda, ja ik weet het, maar mn ouders zijn daar tegen dat ik savonds daar heen moet fietsen, omdat het volgens hun zo`n eng weggetje zou zijn met maar 1 lantaarn etc. mn ouders hebbe btje aparte logica maar ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:08

welke stal is dat dan?
en waarom probeer je niet gewoon hier en daar wat bij particulieren? ipv een stal met een bekende naam?. ik sta ook bij particulier en dat scheeld echt enrom, ( vooral in geld, ja ok goedkopr dan ik kan nergens maar ok ). Vaak zit je dan ook niet aan openings regels gebonden of andere regels

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:23

Ja ik weet het Natas maar het kan wel een tijdelijke oplossing zijn Knipoog En anders kan je altijd met ons meefietsen, want ik ga altijd alleen maar s'avonds Knipoog

En Cindy het is bij de broer van de eigenaar van de stalling waar ik sta Knipoog Is ernaast.

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:26

Leuk dat je morgen langs Egbert gaat. Ja, tis een aardige vent en goed voor de paarden. Ik heb jaren bij hem in pension gestaan altijd met veel plezier. Nu tijdelijk om een jong beestje te beleren even bij iemand partuculier. Als hij goed en wel onder het zadel is ga ik denk ook weer naar Egbert terug. Laat je weten hoe het was morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:44

@ Venissa aha ok, is het daar zo donker dan? ik vind alleen de dragonderweg een enge rot weg, maar volgens mij komen jullie niet vanuit die weg Lachen kom ik wel vandaan vanauit hier Tong uitsteken ( door petenbos heen )

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:11

cin geloof me Tong uitsteken het is heeeeeeeel donker haha Knipoog
maar wij fietsen ook meestal met ze 3en of 2en..dus dat scheelt enorm..altijd gezellig..dus met ons kan je altijd meefietsen natas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:23

oh haha ja ben er 1 keer geweest in die weg ( overdag Haha! ) dus weet 't niet hoe donker het is, maar als het net zo is als de dragonderweg dan is het donker ja Haha!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:34

ik mocht ook niet alleen daar fietsen van me oudersn..en aangezien ik veel om 5 uur pas klaar ben met school..ben ik blij dat linda altijd om 6uur pas klaar is met werken Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:55

Cinnepin schreef:
welke stal is dat dan?
en waarom probeer je niet gewoon hier en daar wat bij particulieren? ipv een stal met een bekende naam?. ik sta ook bij particulier en dat scheeld echt enrom, ( vooral in geld, ja ok goedkopr dan ik kan nergens maar ok ). Vaak zit je dan ook niet aan openings regels gebonden of andere regels

Ben ik het ook mee eens! Hang hier en daar eens wat briefjes op bij supermarkten ofzo. Krijg je vast reaktie op!
Als je maar niet bij dat mens gaat kijken die schuin tegenover Harm woont, daar heb ik een jaar gestaan en ben daar regelrecht in een soap terecht gekomen. Dat mens is echt gek Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:01

ja is goed idee, die briefjes in de supermarkt of advertentie op mp?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:53

Cinnepin schreef:
@ Venissa aha ok, is het daar zo donker dan? ik vind alleen de dragonderweg een enge rot weg, maar volgens mij komen jullie niet vanuit die weg Lachen kom ik wel vandaan vanauit hier Tong uitsteken ( door petenbos heen )

Het is op zich wel donker ja Knipoog Mja lang leve licht op de fiets, en auto's die ook goed uitkijken Knipoog
Maar dit gaat nu wel erg offtopic Nagelbijten / Gniffelen Maar Natas ik hou me oren en ogen voor je open! En ik vraag ook wel aan Ellen of ze een leuke stalling voor je weet!

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:46

venissa schreef:
Cinnepin schreef:

Het is op zich wel donker ja Knipoog Mja lang leve licht op de fiets, en auto's die ook goed uitkijken Knipoog
Maar dit gaat nu wel erg offtopic Nagelbijten / Gniffelen Maar Natas ik hou me oren en ogen voor je open! En ik vraag ook wel aan Ellen of ze een leuke stalling voor je weet!

thanx lin, lief van je Lachen

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:47

Cinnepin schreef:
ja is goed idee, die briefjes in de supermarkt of advertentie op mp?

op mp staat al advertentie, maar krijg veel reacties van mensen die echt veeeels te ver wonen

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:09

ben net wezen kijken bij van roekel, en het zag er echt super verzorgd uit allemaal
alleen dat van de hele dag buiten staat ( overdag ) klopt niet helemaal, omdat de weilanden zijn ingezaaid, kunnen ze even niet naar buiten waarschijnlijk halve winter niet
wel konden de paarden 2 uurtjes ofzo in de paddocks , alleen aangezien ik vaak lange dagen heb, zal het gevolg daarvan zijn dat ze alsnog de hele dag binnen staan , waren super mooie stallen alleen wel dicht zoals bij ruud en wil haar eigenlijk niet weer de hele dag in zon dichte stal hebben..
verder was egbert idd super aardig en zag alles er super uit, maar dat niet buiten kunnen staan de hele dag vind ik jammer..

dus hou nog steeds even mn ogen enzo open voor stalling..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:03

Natas je zou ook met marion mee kunnen rijden ofzo naar stal.. Want zij gaat namelijk naast mij staan hoorde ik net zal allemaal erg gezellig worden Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:07

laboum schreef:
Leuk dat je morgen langs Egbert gaat. Ja, tis een aardige vent en goed voor de paarden. Ik heb jaren bij hem in pension gestaan altijd met veel plezier. Nu tijdelijk om een jong beestje te beleren even bij iemand partuculier. Als hij goed en wel onder het zadel is ga ik denk ook weer naar Egbert terug. Laat je weten hoe het was morgen?

Ja dat is echt n aardige vent Lachen Jammer dat hij geen paarden meer beleerd, dat ging erg goed...