Wie weet een hond die onze hond kan dekken..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

Re: Wie weet een hond die onze hond kan dekken..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:29

hey meid.
gewoon doen hoor.
sommige mensen kunnen ze beter van bokt afgooien die hebben op werkelijk iedereen iets te zeiken ik vind dat je het gewoon moet doe hartstikke leuk van die kleintjes groetjes

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:30

Hoe weet jij dat als je je net een maand geleden hebt geregisteerd met 12 posts

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:40

als zij nog gewoon een nest wil dan is dat haar beslissing hoeveel mensen willen wel niet hun hond laten dekken soms zijn ze de pups zo kwijt wat is er mis mee. dat de asiels vol zitten is toch geen reden dat jij moet stoppen met fokken. dan zou ik zeggen dat alle fokkers moeten stoppen met fokken totdat alle asiels leeg zijn. er kan best leuke hondjes uit komen en fokkers hebben toch ook wel eens een verkeerde er tussen zitten nou dat kan iedereen gebeuren.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:53

die honden staan te koop, en gaan ook zo weer weg, en anders duurt het een tijdje... pech... maar waaar het om gaat is gewoon dat ze een nestje hondjes wil, en dat iedereen gelijk gaat zeggen dat ze dat niet moet doen omdat er al zo veel honden in het asiel zitten... moet ik dan ook maar niet een paard nemen omdat ik hem zou kunnen verkopen en dan hebben de paardenhandelaren weer meer paarden?! dat slaat nergens op...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:55

waarom hebben jullie het allemaal over asiels en dat die vol zitten blablabal.
ik bedoel als zij een nestje wil fokken met haar hondje voor de lol en ze kan die hondjes een goed tehuis bezorgen.niet iedereen hoeft een vett stoere hond met papieren erop en eraan en euhm goede bloedlijnen noem maar op.
als wij niet ooit met een nestje voor de lol waren begonnen hadden wij never nooit een duitse herder kennel met super goede bloedlijn gehad,waarvan vele honden hoog in de sport geeindigd zijn.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 11:56

idd... maar ik bemoei me er verder maar niet meer mee, heb Geen zin meer in dit soorten topics...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:00

Mijn konijn is ook loops op dit moment, iemand een rammetje? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:00

Man man man.... Boos! wat een afzeikerderij.... Ik weet helaas geen hond voor je... maar ik snap hun mening maar ik ben benieuwd of de mensen die hier zo negatief posten ook werkelijk alles uit het asiel halen! Vork

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:01

AstraGirlie schreef:
Mijn konijn is ook loops op dit moment, iemand een rammetje? Lachen

Ik zou zeggen open je eigen topic Tong uitsteken
Maar opzich vind ik dat zielig, weet je hoeveel konijnen er in het bos lopen! Vork

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:01

haha, Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:04

Cyntje schreef:
Man man man.... Boos! wat een afzeikerderij.... Ik weet helaas geen hond voor je... maar ik snap hun mening maar ik ben benieuwd of de mensen die hier zo negatief posten ook werkelijk alles uit het asiel halen! Vork

Neuh, eerste hond wilden wij graag een ras hond, waarvan we wisten dat de ouders op vanalles getest zijn, en de kans op erfelijke afwijkingen zo klein mogelijk was.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:14

nou ik ben de eerste die nu écht gaat doen wat je vraagt. want iedereen zit of te zeiken dat je het níet moet doen of dat het wel goed is wat je doet. even tegen diegene ze vraagt niet naar jullie mening of jullie het wel of niet goed vinden maar of jullie zo'n soort hond weten (bij haar in de buurt). dus nietmeer zo off-topic Knipoog (ik nu indd ook ff)

nu wil ik je wel ff helpen. misschien een idee om op marktplaats (en andere van dat soort sites) te kijken of daar een bericht te plaatsen. iets van gezocht reu....misschien van die samson honden dat lijkt daar ook wel op vindt ik zelf. en als je ze op straat ziet lopen meteen aanspreken!! veel suc6! Clown

Riene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:18

jee zeg Wow!
Wat een reacties, hoewel er de volledige waarheid achter zit, is het nog steeds de TS haar keuze. Ik ken genoeg mensen die een nestje pups hebben gehad (kruising) en ook meteen een goede thuis hebben gevonden. Ik hoop wel dat je een goede thuis op voorhand zoekt voor de pups, en eventueel er nog is over nadenkt om haar te steriliseren. Iig veel succes met je beslissing !

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:00

Ik ben op zich niet tegen het 'fokken' met een kruising, wel wanneer er niet over nagedacht wordt net als hier het geval is. Ook moet je er rekening mee houden dat je de pups 'kwijt' kan bij goede mensen met verstand van honden, dus mensen die niet 'zomaar' een hondje nemen omdat ze het leuk lijkt, waarna de hondjes in de vakantietijd in het asiel belanden.
Wanneer je een nestje wilt nemen zijn er zo veel dingen die van te voren bekeken moeten worden, het is niet iets wat je 123 doet, omwille van de gezondheid van je eigen hondje en de pups die er uit komen.
Een reutje uitzoeken kost veel tijd, geld en onderzoek. Mensen die denken dat je met het fokken van honden gouden bergen verdiend, hebben het mis of doen dat op een dieronwaardige manier (broodfokkers).
Overleg met je dierenarts wat het beste is, laat je hondje grondig onderzoeken op erfelijke afwijkingen etc. Je wilt natuurlijk niet dat je hondje ziek wordt/dood gaat of dat je dode pups krijgt.
Mijn tip dus: bereid je goed voor!!!!

Ikzelf heb twee mooie rashondjes waarvan 1 tijdens een show 1 uitmuntend heeft behaald (deed voor de lol mee). Ik zou graag nestjes van ze willen hebben maar heb besloten dat ik dit aan ervaren mensen overlaat, die er ook veel meer tijd en geld voor hebben. Ik heb ze beiden laten steriliseren, ook om gezondsheidsredenen.

Succes ermee.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:11

Misschien moet je deze vraag ook even op een hondenforum stellen. Daar zitten immers veel meer hondenliefhebbers dan hier Knipoog .

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:16

Er zitten meer dan 30 pups op het moment in het asiel, om maar niet te spreken over de pups van broodfokkers en broodfok particulieren die op marktplaats staan.

Weet je wat voor een erfelijke gebreken voorkomen bij de schapendoes en bij de kooiker?
Is jouw hond daar op getest en wordt de a.s. vader ook getest op erfelijke gebreken?

Maar marktplaats is misschien wel het beste. Daar stikt het van de mensen die wel lekker geld willen verdienen met hun kruising of stamboomloze reu. Clown

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:22

floorsil schreef:
als zij nog gewoon een nest wil dan is dat haar beslissing hoeveel mensen willen wel niet hun hond laten dekken soms zijn ze de pups zo kwijt wat is er mis mee. dat de asiels vol zitten is toch geen reden dat jij moet stoppen met fokken.

Woorden schieten te kort..... Frusty Het gaat er niet om of je de pups al dan niet snel kwijt bent. Het gaat erom dat met elk puppy, kitten of whatever je op de wereld zet de dieren in het asiel weer minder kans hebben op een baasje. Want mensen die serieus op zoek zijn naar een hond zouden dan uiteindelijk daar (of bij een erkende fokker) terechtkomen. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dat de asiels volzitten is wel degelijk een hele goede reden om niet zelf te gaan fokken! Ken je dat zinnetje van de reclame? Dat van "de maatschappij, dat ben jij". Laat dat maar eens goed op je inwerken.

Daarnaast is het helaas zo dat lang niet alle honden/katten die een thuis zoeken op de site van de asiels staan. Mijn kat komt uit het asiel in Den Haag. Als je de site ziet op www.dierenasiels.com dan schrik je je al lam maar als je op hun eigen site kijkt dan blijkt dat er meer dan 300 (!!) katten op een baas wachten. En ook lang niet alle honden staan op de site, dat is voor die mensen niet bij te benen.

En helaas nemen veel mensen impulsief een puppy omdat dat zo schattig is en een kennis heeft een nestje. Beestje wordt groot, is niet goed opgevoed, mensen hebben geen tijd of één van de andere 500 flutredenen die er bestaan om van je beest af te komen en het eens zo leuk puppy staat als volwassen hond op de site van één van de dierenasiels.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 05-08-06 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:25

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 16:28

baroen schreef:
he stel je vraag eens hier Knipoog

www.hondenforum.nl

succes Lachen

Ik ben héél benieuwd naar de reacties!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:32

Ik kan ze wel raden, haha.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:37

Ooh alsjeblieft.. Boos!

eigenlijk moet ik hier niet eens op reageren.
Maar wat zijn jullie vreselijke zeikerds bijelkaar.
Hou je er gewoon buiten als je het niet aanstaat.
heb ik om commentaar gevraagd.? NEE !! Boos!
ik vroeg of iemand misschien nog een leuk reutje weet.
en verder vroeg ik niks.
dus kom ook niet met die onzin aanzetten.
en ons gaat het niet om die ''o zo leuke shows'' en die ''egt wel belangerijke papieren''.
Mijn hond, heb ik als mijn maatje, mijn beste vriendin. en niet om mee te gaan lopen pronken.
en om toch nog even antwoord te geven op jullie stomzinnige vragen.

ten 1e. Mijn hond, hebben wy als puppy uit het asiel gehaald.
dus ga me niet vertellen hoeveel puppy's er al in het asiel zitten en blablalba Dromen
ten 2e.
hebben wij al 11 echtparen die graag een puppy zouden willen.
dus, goed geregeld? dacht het wel.

Ook hadden wij al een reu geregeld. tot dat hy een week geleden doodgereden was.
dus.
misschien niet zo hard (en vreselijk stomzinnig) antwoorden..?

ik hoop dat al die vreselijk domme redeneringen nu uit blijven.

en mensen die mij hielpen. dankjulliewel nog..Lachen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:40

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:41

Ik heb zo'n geweldige mooie Border Collie reu... Maar die krijg je lekker niet Vork

Waarom zou je gaan fokken met een kruising?? Asielen zitten vol genoeg...

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 17:44

kan 1 van de moderators de reactie van furyomarloes misschien verwijderen..?:)
en de rest van de onzinnige reacties.

& aan furyomarloes.
ik WIL jouw ''geweldige mooie border collie '' niet eens.. Knipoog

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:44

Ook al was alles zo goed geregeld, zo komt dat in je eerste bericht absoluut niet over. Ik denk dat als je je situatie wat uitgebreider had beschreven, dat je hele andere antwoorden had gehad.
En je hond (en de reu) laten testen op erfelijke afwijkingen etc. heeft niets met shows/pronken e.d. te maken maar met gezondheid van dieren, en met het voorkomen van onnodig leed.
Zoals je je eerste bericht hebt geschreven lijkt het erop dat er niets van onderzoek is gedaan en dat je dit ook niet wilt, anders zou je niet a la minute om een reu vragen, daar gaat een hele procedure aan vooraf.
Ik hoop dat je dit geen dom antwoord vind, anders weet ik het ook niet meer....