Stalling omgeving Purmerend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:43

Chip2 schreef:
Die in de weidevenne zit ga ik nooit meer heen al moet ik me paard in me bed laten slapen die man is zo een vreselijke roddeltante. En hij legt zomaar sloten om je box heen zijn al tig mensen met politie weggegaan daar

Mijn eerste indruk daar? wegwezen! een kennis van mij staat daar op stal....wat een stomme regels houden die mensen daar op na zeg!
tis net of je eigen paard je eigen paard niet meer is als je daar gaat staan...alles wordt voor je bepaald
en als hun vinden dat jij niet lekker stuurt? dan MOET je op les..anders kan je weg..
maargoed misschien moeten ze eens een spiegel gebruiken met rijden

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:44

Binckydenice schreef:
Ja maar waar zit die worp precies?

tussen de beemsterruiters en maarsse in.....

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:44

hahaha ja inderdaad naadje. Worp zit op de rijperweg is niet zo ver want ik kon het fietsend af denice we moeten er maar is langsgaan heb er met chip ongeveer 4 jaar gestaan ik was een van de eerste toen ik met nog 2 andere waren de eerste die er toen waren wie weet heeft hij plekkie voor ons en worp kennede die maakt wel een plekkie hoor

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:46

Binckydenice schreef:
hoever is dit http://www.trainingsstalstarnmeer.nl
ongeveer rijden?

Heb je beschikking over een auto? Ongeveer 15 minuten. Ligt bij het Alkmaardermeer, even voorbij de Rijp.

Ojajoh

Re: Stalling omgeving Purmerend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:47

ja precies,het is een aardige man,je zorgt zelf voor je paardje,hij bemoeit zich er weinig mee.....

leuke stallen,simpel maar goed,nette bak,binnenbak om de hoek en aardige mensen (geroddel heb je overal)
en absoluut niet duur!

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:51

hebben jullie ook het volledige adres voor mij? Anders sta ik straks bij de buren ofzo....
Ja ik heb wel een auto en werk in de rijp

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:53

Die van die Stal in de Weidevenne is inderdaad een bemoeial. Je mag je poep niet laten liggen je moet het metten opruimen ookal ben je een Z proef aan het rijden met een bezweet paard. Echt een P**P die kerel

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:53

Dan zou je na je werk eigenlijk meteen doorkunnen naar stal.
Routebeschrijving staat op de site, adres ook. En als je op de dijk rijdt, zie je een bord staan dat je de weg wijst.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:04

Cassidy ik weet wel waar het zit me stiefmoeder woont in oostgraftdijk das ertegenover toch? Die woont aan t dijkje vlakbij de camping. Die in weidevenne vroeg aan mij voor 4 dagen stalling 110 euro kerel is gekkkkkkkkkk bij ze knar bemoeit zich overal mee heeft mij zelfs verkeerd voer aangesmeerd. Ik zal worp is even bellen of we langs kunnen komen. Worp is begonnen met een paar boxjes en op een gegeven moment liep het zo goed dat ik er kwam was er nog geen bak en later kregen we echt een goede bak die zelfs in de winter altijd netjes is en inderdaad worp bemoeit zich ook nooit ergens mee wat ik zelf erg prettig vind

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:36

Hé meiden, als jullie iets vinden wat erg leuk is kan de buurvrouw zeker wel mee verhuizen he?

Graag iets met harde wanden want mijn bevers vreten alle stallen op

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:46

Binckydenice schreef:
Die van die Stal in de Weidevenne is inderdaad een bemoeial. Je mag je poep niet laten liggen je moet het metten opruimen ookal ben je een Z proef aan het rijden met een bezweet paard. Echt een P**P die kerel

Dit is dus echt NIET waar!! je moet het opruimen ja, maar niet als je aan het rijden bent! als je paard klaar is moet je het weg halen, zelfde geldt voor de paddock en longeerkraal.

Van het geroddel merk ik niets, ik kom er voor mijn paard, praat gewoon met iedereen.

En dat van dat je les MOET nemen is ook niet zo, heel veel mensen hebben geen les, en het zijn echt geen topruiters. Tuurlijk van les leer je, maar MOETEN?? nee!!

Hij wilt wel graag dat het een beetje netjes blijft ja. En eerdaags is er een ruiterpad om de stal heen! kan je ong. een uurtje rijden (rondje)

maar goed ieder zijn mening, maar vertel wel de waarheid, dit is gewoon een stal zwart maken. Ik ben van de Beestenboel naar Weidevenne verhuist, en het bevalt mij hier in de weidevenne veeel beter!!

Denk dat jullie de beestenboel wel kennen?

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:26

bij worp is de bak in de winter toch heel slecht?
2 meiden die nu op de spaanseruiter staan stonden eerst bij worp.
s winters worden de paarden ook in de bak buiten gezet? met meerder tergelijk?
rijden is dan een beetje moeilijk.
dit is niet uit eigen ervaring maar wat ik dus van 2 verschillende mensen gehoord heb.

@chip2: jij stiefmoeder is dan monique? heb jou wel eens gezien bij jaap, ik stond er met mijn vosje maar elke zomer ga ik terug naar amsterdam

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:39

naadje24 schreef:
Chip2 schreef:
Die in de weidevenne zit ga ik nooit meer heen al moet ik me paard in me bed laten slapen die man is zo een vreselijke roddeltante. En hij legt zomaar sloten om je box heen zijn al tig mensen met politie weggegaan daar

Mijn eerste indruk daar? wegwezen! een kennis van mij staat daar op stal....wat een stomme regels houden die mensen daar op na zeg!
tis net of je eigen paard je eigen paard niet meer is als je daar gaat staan...alles wordt voor je bepaald
en als hun vinden dat jij niet lekker stuurt? dan MOET je op les..anders kan je weg..
maargoed misschien moeten ze eens een spiegel gebruiken met rijden

haha is het echt zo erg k ben er nog nooit geweest,..

Worp hoor ik slechte dingen over! niet over de sfeer ofzo maar over de bak en stallen enz...

ik sta nu op een hele nette stal maar die is helaas helemaal vol + wachtlijst...

met een hengst kan je niet overal terrecht natuurlijk, maar als je een beetje een bedrag heb is maarse mss wel wat? Het zal wel wat kosten met een hengst denk ik..

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 03:30

Kangaroo_Syl schreef:
Binckydenice schreef:

Dit is dus echt NIET waar!! je moet het opruimen ja, maar niet als je aan het rijden bent! als je paard klaar is moet je het weg halen, zelfde geldt voor de paddock en longeerkraal.

Van het geroddel merk ik niets, ik kom er voor mijn paard, praat gewoon met iedereen.

En dat van dat je les MOET nemen is ook niet zo, heel veel mensen hebben geen les, en het zijn echt geen topruiters. Tuurlijk van les leer je, maar MOETEN?? nee!!

Hij wilt wel graag dat het een beetje netjes blijft ja. En eerdaags is er een ruiterpad om de stal heen! kan je ong. een uurtje rijden (rondje)

maar goed ieder zijn mening, maar vertel wel de waarheid, dit is gewoon een stal zwart maken. Ik ben van de Beestenboel naar Weidevenne verhuist, en het bevalt mij hier in de weidevenne veeel beter!!

ja ken de beestenboel maar al te goed...en wat ben ik blij dat ik uit dat wereldje ben gestapt...het is daar erg veel veranderd en niet in zijn positieve...

ik hoor het natuurlijk ook maar allemaal aan...maargoed rij er toch regelmatig langs en zie ze wel eens rijden....maargoed ieder zijn omgang met paarden natuurlijk

nogmaals wat betreft de weidevenne.....het is mijn mening en ervaring...ben er meer dan eens op stal geweest (ook voor stalling) en heb ze gesproken over de "huisregels"
ik had op dat moment een jonge pony die ingereden moest worden
de longeerkraal was nog een strontbak en de rijbak mocht niet in gelongeerd worden....dat moest ik maar in de strontbak doen...
water werd gegeven in emmertjes die je uit een vieze badkuip moest halen...
later ben ik er nog eens geweest voor een kennis...die mijn oude paardje heeft....karma...
de situatie was iets beter kwa stallen maar de regels vond ik nog steeds achterlijk....je paard voeren na het rijden (3 handjes als beloning) was uit den boze...
en ik werd gelijk door de hond in mijn flikker gegrepen...aardig waren ze allerminst...
ook hadden ze een nest jonge katjes waarvan ik reageerde op hun advertentie in de krant...ik heb nog nooit in mijn leven zulke onopgevoede tasmanian devils meegemaakt

maargoed ik snap het uiteraard als jij het wel naar je zin hebt...op ieder potje past een dekseltje en zo bij ieder ruitertje zijn stalletje
er zijn veel mensen die veldt verschrikkelijk vinden
(en ik kan nog steeds niet bedenken waarom)

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:36

Kangaroo_Syl schreef:
Binckydenice schreef:

Dit is toch echt mijn eigen ervaring ik heb er ook gestaan en was het heel snel zat, telkens als ik daar kwam kreeg ik gezeik van die kerel en begon hij met ouwehoeren tegen me terwijl ik er puur voor mijn paard kwam. En inderdaad voer mocht je niet pakken en als ik aan het mesten was was hij aan het opletten hoeveel stro ik erin gooide want ook dat mocht niet teveel. Ik vond het vreselijk daar en heb al van echt heeeel veel mensen gehoord dat die dezelfde gedachte met mij deelde. En inderdaad das Monique das me pa ze vriendin die heeft het erg naar haar zin bij spaanse ruiters maar wat jammer is is dat ze geen hengsten aannemen. Maarse weet ik wat het kost en nee das niet te betalen en bovendien vind ik het bij maarse niet zo gezellig. Worp ja ik weet niet het is voor mij al 10 jaar geleden dat ik daar met mijn vorige paardje stond dus hoe het er nu is zou ik eigenlijk niet weten van de een hoor ik goede dingen van de andere slechte. Het zou gewoon leuk zijn als onze paardjes bij elkaar konden blijven en ook voor ons zou dat een stuk gezelliger zijn

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:01

shemar schreef:
Hé meiden, als jullie iets vinden wat erg leuk is kan de buurvrouw zeker wel mee verhuizen he?

Graag iets met harde wanden want mijn bevers vreten alle stallen op

Watdan buuf? Ga je weg bij je plekje? Ik wou net gaan vragen of we niet met drie hengstejs bij jou terecht konden?????

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:23

ja buuf dat vind ik ook wel een goed idee;)

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:39

Haha, 3 hengsten nog wel, lijkt m'n merrie super

Nee hoor, ik sta goed voor de winter maar nadeel is dat ze niet lekker de hele dag naar buiten kunnen (of ik moet er de hele dag bij blijven).

Plus dat ik 3x per dag er naar toe ga om ze los te gooien en voeren etc.
gaan zo heel wat uurtjes in zitten op een dag.

PienZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:41

ja daar gaat zekers veel tijd inzitten. je hebt trouwens wel mooi landje daarzo me pa woont even verderop maar die wil geen paarden in ze achtertuin terwijl die plek zat heeft gemeen he

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:49

Hoeveel boxen heb je over buuf?

shemar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:59

Die vaders ook altijd, grote schuur en klaar ben je.

Ik weet nog niet hoeveel boxen er leeg staan, ligt er aan of ik die bonte verkoop en of ik de kleintjes op het land laat staan.

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:02

hahaha ja, zorg er nou effe voor dat je er twee vrij hebt voor ons. Mag jij een gratis veulentje En de keuze uit twee super mooie en sexy hengsten, haha. Als je er twee vrij heb hoor ik het wel, ik neem tommy denk ik ook mee na deze zomer want dit is gewoon zielig.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:31

Is er niemand die nog leuke stallen weet waar ze hengstjes aannemen????

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:54

Chip2 schreef:
Is er niemand die nog leuke stallen weet waar ze hengstjes aannemen????

misschien als je het ras aangeeft zal dat ook schelen, een shetlanderhengst is nl toch wat anders als bv een arabier Knipoog

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:33

nrpser/arabier en een shetlanderhengstje van 4