Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:01

In de tijd dat ik daar liep (ook zo'n 13 jaar terug dus) was die ouwe idd al wit. Haha!

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:04

Ken jij mijn pony dan niet?

Het is een Haflingermerrie, ze was toen 2,5 á 3 jr oud, stond dag en nacht in een weitje vooraan
de weg (naast de boerderij) met 2 andere bruine pony's (ik geloof dat dat arabiertjes waren maar weet 't niet zeker..)
Zover ik weet had ze toen geen naam en ook geen stal.
Er kwam weleens een meisje op haar rijden zei hij toen.

Er stonden overigens niet veel andere paarden, die ene dampige dan en die 2 andere pony's waarbij die van mij in de wei stond..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:09

hoe erg ik het ook vind ik heb pas men paardje naar hem terug gebracht heb het eerst partuculier geprobeert maar ze weefde zooo erg daar zit echt niemand op te wachten, en voor mij bleek het niets te worden in de dressuur... jammer genoeg heeft ze nu nog geen vast baasje en is ze al meerdere malen terug gekomen bij hem inmiddels staat ze in zuid laren ook heeft ze bij ene maaike gestaan en bij stefan van haaster helaas zijn die ook niet eerlijk en word ze daar ook steeds terug gebracht.... als hij eerlijk was geweest zat ik nu niet met zon poedersuiker gevoel Boos!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:15

Nope, kan me geen haflinger meer herrinneren.
Er stonden in mijn tijd heel weinig pony's moet ik zeggen. En als ze in t land stonden, werden ze meestal ook niet gereden.
Ik reed voornamelijk de wedstrijdpaarden van z'n zoon, en daarnaast wat handelspaarden.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:29

Mjah ik twijfel dan ook of het inderdaad wel Van de Pol is geweest hoor..
Het zag er uit als een één of andere stalletje met wat prive paardjes.

Maar goed, gezien Van de Pol ook aan die weg ligt (Arnhemseweg of Geeresteinselaan)
en dat ene meisje waarover ik het had niet dol op die man was....

Hmmmm nou ja, ik kan in elk geval mededelen dat die bolle van mij op en top gezond was en is.

Hij gaf bij aankoop ook een tientje terug. Dat was een bijgelovig teken dat geluk zou brengen....lijkt me ook niks voor een handelaar....
Ook wist hij niet meer waar hij haar vandaan had (die man was echt oud, ik schatte hem een jaar of 11 geleden al rond de 90!)
Kortom, zou dat Van de Pol geweest kunnen zijn of niet??? Ik heb echt geen idee...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:29

Nope, dta zou vd Pol niet zijn geweest.
Zit wel aan de Arnhemseweg.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:38

Zou er nog zo'n sjoemelaartje op die weg zitten???

Vanuit Leusden richting Woudenberg zit het aan de linkerkant van de prov. weg..

Het ziet er als volgt uit: Lange smalle onverharde oprijlaan, oud bouwvallig boerderijtje met weiland
eromheen. Weiland rondom de boerderij grenzend tot aan het fietspad aan de prov. weg.
Klein schuurtje met hooguit 4 of 5 stalletjes (althans destijds) aan de boerderijwoning vast.

Ook hebben ze een rijbak.
Wanneer je de rijbak in kwam had je aan je rechterhand het weiland (waar mijn tijger in stond hahaha) welke loopt tot aan de weg.
De rijbak was destijds ook niet super de luxe trouwens hahaha, gewone omheinde zandbak met daaromheen schrikdraadafrastering van de wei.

Ik ben er nu nog wel eens langsgereden en ik moet zeggen dat het er niet druk uitziet, lijkt me dus geen handelaarsstal. Er stonden van de winter 2 shetten daaro in de wei.

Tegenover (of schuintegenover) deze boerderij, aan de andere kant v/d provinciale weg ligt een soort ponyclub of kleine manege...

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:01

Ik heb zo eens net zitten koekeloeren op marktplaats enzo en daar zag ik een advertentie van Ad van der Poll met foto's, van o.a. de rijbak.... dit is dé stal waar ik wel mijn Haflinger heb gekocht.

Kan het zo zijn dat die Ab van der Pol er 11 jaar geleden nog niet echt woonde of misschien samen deelde met iemand zoals bijv. zijn vader ofzo?
Misschien heb ik toen nl onderhandelt met zijn vader....

Zoals ik al zei als ik zo de verhalen hoor over Ab van der Pol en als het echt een handelaar is, geeft hij me nooit een tientje terug bij de aankoop als 'geluks-bijgeloof' voor mij.
Misschien deed zijn vader dat wel.

Anyway als ik zo de foto's zie is het echt die stal!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:29

maar niet altijd staan zijn handelspaarden daar ook wel eens bij myra en nog een paar die zijn paarden rijden en verkopen voor hem...

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:35

Mjah ik kwam dus ook kijken toen voor een ander paard maar nadat ik erop had gereden ging de koop niet door.
Ik zag toen mijn 'potentiële' paardje in de wei banjeren en die man zei ook van nee die is niet te koop.
Nou ja hahaha uiteindelijk dus wel Knipoog

Maare...fokt deze man ze zelf of haalt ie ze ergens vandaan? En waar meestal dan?
Want die man (ab zelf of zijn vader???) wist niet meer waar ze exact vandaan kwam... Ik vermoed zelf dat ie haar van een andere handelaar vandaan heeft...
Hoe werkt dat daar bij van der Poll??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:30

Majella001 schreef:
Hij gaf bij aankoop ook een tientje terug. Dat was een bijgelovig teken dat geluk zou brengen....lijkt me ook niks voor een handelaar....

Zijn enorm veel mensen en ook handelaren die dit gebruik hebben. Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:35

Alleen ouwe Ab handeld in Leusden. Z'n zoon sprong. Hij had wel eens wat wedstrijdpaarden voor de verkoop, maar de handel ging voornamelijk via die ouwe.
Waar de paarden excact vandaan kwamen weet je nooit. Ze foktten toen iig niet.

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:19

Ik ben vorig jaar bij hem geweest om een grote bond ruin te kijken. Dat dier was zo gek als een deur en kon alleen maar rennen, viel niet mee te rijden. Hij heeft een hoop rare dieren staan daar. Vond het echt een beetje trieste bedoeling.

Ik heb een ander paard gekocht ( vorig jaar ) bij 2 meiden in Hoorn die zeiden dat ze voor een handelsstal in Leusden werkten, ze wilden alleen niet zeggen wie.
Nou zei mr vd Poll dat hij twee meiden voor zich had werken toen ik daar was.
Weet iemand daar iets van? Werken hun voor die vd Poll? Hun verkochten ook een beetje rare dieren maar waren toen de tijd erg aardig, tot ik hun belde dat het met mijn paard niet goed kwam ivm erg steigeren enz. Toen kreeg ik een grote mond en waren ze niet meer thuis voor mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:34

Op zich is ouwe ab niet zo moeilijk met terugnemen hoor. Ik heb iig regelmatig paarden meerdere keren terug gezien Clown

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:52

mondriaan schreef:
Ik ben vorig jaar bij hem geweest om een grote bond ruin te kijken. Dat dier was zo gek als een deur en kon alleen maar rennen, viel niet mee te rijden. Hij heeft een hoop rare dieren staan daar. Vond het echt een beetje trieste bedoeling.

Ik heb een ander paard gekocht ( vorig jaar ) bij 2 meiden in Hoorn die zeiden dat ze voor een handelsstal in Leusden werkten, ze wilden alleen niet zeggen wie.
Nou zei mr vd Poll dat hij twee meiden voor zich had werken toen ik daar was.
Weet iemand daar iets van? Werken hun voor die vd Poll? Hun verkochten ook een beetje rare dieren maar waren toen de tijd erg aardig, tot ik hun belde dat het met mijn paard niet goed kwam ivm erg steigeren enz. Toen kreeg ik een grote mond en waren ze niet meer thuis voor mij.

Myra Koops uit Hoorn verkoopt paarden voor v/d Poll uit Leusden. De eerste zit hier trouwens gewoon op bokt. Zij had toen de advertentie staan voor de clavecimbel merrie en zei dat ik het paard kon bezichtigen bij v/d Poll. Laatstgenoemde zei dat hij regelmatig met haar samen werkt.

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:22

Ik heb 2 andere namen, de mevrouw ken ik niet....

morella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:34

ja hij verkoopt onderdaad vaak paarden met gebreken of stalgebreken en zegt het dan niet.maar hij heeft ook veel paarden die hij via anderen verkoopt zoals myra en discoverys horses.hij heeft mij ook tepakken gehad met het paard wat ik kocht maar heb hem wel terug gepakt boontje komt om zn loontje.ik had een lieve calvados ruin bij hem gekocht die bleek dus losse wand en cornage te hebben maar hij wou er niks van weten.ik wist dat myra paarden van hem verkoopt dus heb daar mn paard ingeruild.en niks gezegd want ab zei toen dat het paard goed was.dus bij mij dan ook.ik heb een heel leuk paard voor terug gekregen die ook niks heeft.maar 2 dagen later mailde ze dat hij weer terug moest want hij had cornage.toen heb ik gewoon gezegd mag wel maar dan neemt ab mn paard terug.en dat wou die dus schijnbaar niet.dus myra boos.maar ja jammer dan dan moet je mensen maar niet bedonderen dan kan je het terug verwachten vind ik. Duivel

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:57

morella schreef:
ja hij verkoopt onderdaad vaak paarden met gebreken of stalgebreken en zegt het dan niet.maar hij heeft ook veel paarden die hij via anderen verkoopt zoals myra en discoverys horses.hij heeft mij ook tepakken gehad met het paard wat ik kocht maar heb hem wel terug gepakt boontje komt om zn loontje.ik had een lieve calvados ruin bij hem gekocht die bleek dus losse wand en cornage te hebben maar hij wou er niks van weten.ik wist dat myra paarden van hem verkoopt dus heb daar mn paard ingeruild.en niks gezegd want ab zei toen dat het paard goed was.dus bij mij dan ook.ik heb een heel leuk paard voor terug gekregen die ook niks heeft.maar 2 dagen later mailde ze dat hij weer terug moest want hij had cornage.toen heb ik gewoon gezegd mag wel maar dan neemt ab mn paard terug.en dat wou die dus schijnbaar niet.dus myra boos.maar ja jammer dan dan moet je mensen maar niet bedonderen dan kan je het terug verwachten vind ik. Duivel

Ik vind dit ronduit stijllloos.............
Myra koopt ook gewoon paarden bij Ab , net als jij dus gedaan hebt.
Moet zij de dupe worden van jou pech ?

Dus een ander die totaal buiten jou deal staat BEDONDEREN met jou probleem !!

Jij bent echt fout.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:58

met myra is op zich niks mis, al had zei mij ook niks verteld over dat mijn paard weefde, na anderhalf jaar heb ik dit paard verkocht door andere redenen, en heeft ze der uiterste best gedaan voor me en geregeld dat die terug kon naar ab..

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:23

Als ik dit zo allemaal lees, daar word je niet vrolijk van zeg.
Maar mijn paard is ook via v.d. Poll bij een hobbyhandelaar terecht gekomen als 2,5 jarige en daar heb ik hem van gekocht toen hij net 4 was. Echt een geweldig paard. Toevallig heb ik een oproep geplaatst om te kijken of iemand iets meer weet van zijn afkomst. platenbonte ruin, driekleur, 8,5 jaar. Ik ken die v.d. Poll dus niet, het is dat ik weet dat hij daar vandaan komt. Maar ik heb nog nooit een halve seconde spijt van dit paard gehad.
Droompaard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:16

Ik heb nog nooit van die man gehoord...en ik woon toch echt al 24 jaar in Leusden...en de beschrijving van zijn 'boerderij' zegt me ook nix...vreemd...zou die man nog leven??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:20

Ja hoor! Zag m pas nog op een concours lopen.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:29

heb drie maanden geleden men paardje naar hem toe gebracht....echt niet leuk maaja.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:31

Waarom heb je m daar heen gebracht dan?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:18

Ik ben op zoek naar 2 handelaren in Leusden of omgeving ivm het traceren van een pony. Misschien komt één van deze namen jullie bekend voor.

C.de Vries, Haarweg 14, Leusden (staat in het paspoort maar is bij 8008 niet bekend)
Thomas Wijnders (kan ook Reinders oid zijn)

Gaan met pony's ook wel naar de markt in Voorschoten.