Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:51

En teteringen dat ligt aan Breda, zeer goede uitrijmogelijkheden straatje oversteken en je zit in het bos! Binnenbak, Buitenbak (dressuurbaan), springbak, longeerschuur, longeercirkel, weidegang..!
www.hoeveneind.com Ik sta er ook!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:53

en al een idee?

Sansjo

Re: Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:54

Bedankt voor alle reacties. Ik hoop dat ik snel richting die kant uitkan gaan. Maar ik moet geduld hebben totdat het pand gevonden is. Er zijn in ieder geval heel veel opties en keuzes. Als ik eindelijk weet waar ik terecht kan dan ga ik in de directe omgeving daarvan gelijk op zoek. Mede dank zij jullie heb ik een aantal goede, althans zo lijkt het, stallingen gevonden. Nu nog maar afwachten dus. Uiteraard zijn jullie reacties nog steeds welkom. Graag zou ik van jullie weten wat de positieve en negatieve ervaringen zijn op jullie stalling in deze omgeving. Dat maakt mijn keuze wellicht nog wat makkelijker.

heralda

Re: stal omg roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:50

Hoi ik las toevallig dit topic. Rij jij toevallig bij 'Boer Mies', naast Keytenburg? Ik ben nou zo benieuwd wat het daar kost en of ze nog stallen vrij hebben.
Alvast bedankt.
Groetjes

miekelover schreef:
Sizzy schreef:
http://www.manegekeytenburg.nl/

Ik heb hier vroeger altijd gereden. Mooie ruime manege, mooie bakken en lichte stallen met goed en voldoende strooisel.
En het ligt ook nog eens pal naast de bossen/heide.

Ligt in Ruchpen, vlakbij Roosendaal.

Dat is naast de stal waar ik rij. Bij ons zijn ook nog stallen vrij. En je hebt een overdekte buitenbak dus altijd droog rijden. De paarden gaan iedere dag de wei op. ook in de winter

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:52

ik pm je even

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:48

en weet je al meer? sorry ben nieuwsgierig!

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:58

Helaas nog steeds niet. Ik laat jullie zsm weten als ik eindelijk iets meer weet. Groetjes

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:00

oke is goed!

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:18

Ik ben ook net vanuit het westen (den Haag) naar Brabant verhuist, een aanrader! Mijn paard staat nu bij Hans van Bedaf (www.vanbedaf.com) in Etten Leur. Alle faciliteiten zijn ruimschoots aanwezig, maar mij bevalt het niet zo. Minpunten vind ik dat er maar heel weinig mensen staan, dat de stallen donker zijn en de paarden op vlas staan en er is een heel vervelnde regel dat je, als er priveles is, er maar 2 paarden bij mogen rijden. Het is me nu al meerdere keren gebeurd dat ik 20 minuten aan de kant kon staan wachten tot er iemand weg ging... Dat vind ik echt onacceptabel.

Ik ga per 1 januari naar De Borteldonk in Nispen, vlakbij Roosendaal. Dit is een super mooi etsal met een goeie binnenbak, buitenbak, springtuin, overdekte stapmolen, overdekte longeerbaan en weidegang. Ik hoor van dubieuze berichten over de sfeer en de eigenaren, maar over elke stal valt wel iets te zeggen...

Beide stallen kosten 250 euro incl. alles.

Djur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:49

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 18:35

Hoi Djur,

Weet jij zo ook wat de kosten zijn voor stalling van 1 paard bij de bovenstaande pensionstallingen?

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:15

@Sansjo, Belvedere kost maar liefst 420 euro per maand en Den Goubergh (waar ik juist totaal niet van onder de indruk was, maar dat is zeer persoonlijk) komt op 340 per maand.

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 00:10

Goede genade zeg. Wat een bedragen. Niet normaal meer. Staan de paarden daar soms op goud of zo. Ik zoek meer iets tussen de 200 en 250 euro maximaal.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:21

Dan raad ik je Reigershof nogmaals aan hoor Sansjo!

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:55

en bij ons op stal natuurlijk. Dat raad ik je aan ook

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:53

Manege Reigershof ziet er inderdaad wel uit naar datgene dat ik zoek. Nu is het nog afhankelijk of ik in die regio het geschikte pand vindt. Zo ja, dan zou dit een goede optie zijn. En miekelover, op welke stal sta jij dan eigenlijk?

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:52

Op manege Reigershof ben je ook niet klaar voor 250 euro, althans, niet als je een beetje ruime paardenbox wil. Wat ik daar verder het nadeel vind, is dat de paarden alleen in het zomerseizoen naar buiten komen en dan nog maar een paar uurtjes om de dag. Je kan schijnbaar wel afspreken dat je paard in de stapmolen wordt gezet, maar of dat ook echt 6 dagen in de week kan, weet ik niet. De molen is in elk geval niet overdekt. Je kan ook regelmatig niet rijden als er wedstrijden oid zijn, en dat is regelmatig het geval. Dat is bij veel grote maneges in de buurt het geval, maar die hebben dan vaak nog een echt goede buitenbak. Die binnenbak is wel echt geweldig, maar dat is dan ook meteen de enige mogeljikheid om fatsoenlijk te rijden.

Manege De Keijtenburg zal wel aan al je eisen voldoen, maar daar betaal je ook 320 euro per maand als je je paard buiten wil laten zetten.

Als je met wat minder luxe kan, is Olwens Hoeve in Hoeven ook een mogelijkheid. Ze hebben een binnen- en buitenbak met een matige bodem. Verder heb je nog stal Rozenven in Ruchpen (hebben ook een site) en in die buurt schijnen nog een hoop kleine stalletjes te zijn met binnenbak.

Ik vond het zelf heel lastig om hier in de buurt een fijne stal te vinden. Waar ik nu sta (Van Bedaf in Etten Leur) komt redelijk in de buurt, maar ik hoop het bij de Borteldonk nog beter naar mijn zin te krijgen.

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:51

Weet jij zo de site van stal Rozenven? Kan ik daar eens op kijken. Als ik de dingen hoor van Reigershof is dat nu dus niet meer wat ik zoek. Ik moet altijd terecht kunnen wanneer het mij uitkomt ivm mijn toekomstige eigen zaak en mijn paard moet ook elke dag op de wei gezet kunnen worden. Hoe zit dat dan met die kleine stalletjes in de buurt van Ruchpen. Weet iemand hier iets van?

heralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:21

Stalrozenven.nl maar ze zitten altijd vol. Ik sta daar vlakbij, maak er weles gebruik vd binnenbak.
Is Stal 'de Wit' (zo noemen ze het hier, weet niet of de stal echt zo heet) al genoemd? Is ook een grote stal met alles erop en eraan schijnt het, aan het bos in Rucphen. Ben er zelf nooit geweest. Misschien weet iemand daar iets meer van?
Er is ook een pensionstal in aanbouw in Schijf/randje Nispen, althans er zijn plannen voor uitbreiding, de binnenbak staat er al een tijdje, maar er zijn nog steeds geen stallen, dus dat zal deze winter niks meer worden. Verder hoor ik in de 'wandelgangen' alleen maar pensionstallen die ermee stoppen ;-(

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:30

Even over Reigershof! In de buitenbak komt een nieuwe bodem hoor, en je hebt ook leuke routes om buiten te rijden. De wedstrijden zijn niet zo vaak meer! en als het wedstrijd is, heb je vaak s ochtends de gelegenheid om te rijden. En je als de weiden goed zijn in de winter kan je hem altijd zelf op de wei zetten!
Ze staan altijd klaar om je te helpen, en het is er erg gezellig. Als je nog meer wilt weten, kan je dat altijd vragen.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:14

ik zit naast manege keytenburg. Een boer met camping met pension stalling.Jan mies heet het Overdekte buitenbak. Iedere dag weidegang. Ook in de winter

Djur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:37

Sansjo schreef:
Hoi Djur,

Weet jij zo ook wat de kosten zijn voor stalling van 1 paard bij de bovenstaande pensionstallingen?

Sequence heeft stallen vanaf E 240 tot E 285 (binnen & buitenbak, weidegang, solarium, poetsplaatsen, zadelkast, binnen & buitenluik, paddock, longeercirkel in aanleg)

Een stal bij Balemans is E 270.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:18

En ik kan je nog een heel fijne stal aanraden: manege De Belle in Etten-Leur.

Ik betaal voor mijn paard 235,- per maand. Dit is incl. uitmesten (zaagsel, stro of vlas), voeren (2x daags brok, 2x daags kuil of hooi), buitenzetten in het zomerseizoen (van maart tot november ongeveer), 2 buitenbakken en 2 binnenbakken plus 1 uur gratis les in de week.

De boxen zijn ruim en licht, er is een gezellige kantine, ruime openingstijden en de boel wordt bestuurd door aardige, professionele mensen.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:51

Ik kan je Olwen's Hoeve ook aanraden. Bij stal de Wit is het grote nadeel dat de paarden daar in de zomer niet de wei in kunnen ivm de horzels en de dazen. Dat schijnt heel erg te zijn daar..
Visdonk is ook wel een gezellige stal, maar idd de tijden dat je kan rijden in de binnenpbak zijn ivm de lessen vaak beperkt. Bij reigershof en den goubergh hoor je vaak mensen klagen dat daar de binnenbakken te vaak bezet zijn door wedstrijden. Borteldonk is qua accomodatie mooi, maar zoals Marijn4045 al zei, de eigenaren.. Verder heb je in wouw en omgeving een heleboel stallen, RC west brabant, stal trimilion, de bameerhoeve etc...

Er zijn er echt een hoop in de omgeving!

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 19:38

Hoi Mare,

Weet jij zo welke van deze stallingen een website hebben? Kan ik daar eens op kijken. Wel zo handig lijkt me.