Albert van Es

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:25

Dat is eigenlijk al min of meer gebeurd Gerrie. Hoe Albert echter een probleem oplost kunnen we eigenlijk niet benoemen, of wel? HIj is geen fysiotherapeut, doet misschien wel behandelingen als zodanig, maar hij doet nog meer. Hij is alternatieve genezer.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:59

Dit antwoord was ook meer een verwijzing om aan te geven dat je niet zomaar in het wilde weg met een fysio in zee gaat...

Albert heeft magnetische handen en een derde oog Knipoog

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 14:57

Mijn paardje is ook een keer behandeld door meneer van es, . het heeft geholpen maar helaas voor korte duur. ik ben daarna naar gerrie van oossanen gegaan en dat is nu nog niet uitgewerkt! Haha!

Hij doet zn werk goed en het helpt ook echt alleen het is per paard verschillend denk ik.
naar mijn weten is op dinsdag avond bij hem thuis spreekuur ,want dan staat het daar vol met trailers

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:15

Hij komt ook om de 14 dagen in Nijeveen bij Hilda Schrotenboer.

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:41

Het zou niet alleen een oplossing voor Paddy kunnen zijn, maar evt ook voor jezelf (hoofdpijn)
Ik ben benieuwd Desiree...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:59

Uriah schreef:
Mijn paardje is ook een keer behandeld door meneer van es, . het heeft geholpen maar helaas voor korte duur. ik ben daarna naar gerrie van oossanen gegaan en dat is nu nog niet uitgewerkt! Haha!

Ik moest eerst een paar keer deze regels overlezen..
Nu vat ik em Bloos

Ik ben ook bij Gerry geweest met onze E-pony die kreupel was en door mijn DA niet verder geholpen kon worden.
Als oa bewegingsdeskundige nam ze mijn houding tijdens het longeren ook even mee...enthousiast als ze is!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:19

Jolande"]
Kan een fysiotherapeut het probleem van Paddy oplossen? Want die gaan meer met spierenwerk aan de gang. Ik zou denken dat er iets 'sterkers' voor nodig zou zijn, maar ik kan het mis hebben Verward Ik zou meer in eerste instantie in de richting van een kraker gaan denken, en daarna vervolgbehandingen bij een fysio.
[/quote]
Paddy moet recht worden gezet, maar daarvoor moeten de spieren eerst los gemaakt worden. Albert zal haar dus niet meteen recht zetten. [quote="Smaxie schreef:
Het zou niet alleen een oplossing voor Paddy kunnen zijn, maar evt ook voor jezelf (hoofdpijn)
Ik ben benieuwd Desiree...

Mijn hoofdpijn komt voort uit het feit dat ik hardstikke vast zit, soms erger dan anders. Als het erger is, dan krijg ik hoofdpijn. als hij paddy los kan maken, dan denk ik dat ik mezelf ook maar eens laat behandelen. MAar paddy gaat nu even voor. Dat is ze wel waard.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:46

Ach waarom niet proberen twee voor de prijs van een Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 01:05

Ik ben dus erg blij met dit topic, had op VMR net iets geopend over ene Albert van Essen ( Bloos! wist dus niet eens hoe hij heette, maar iedereen noemt hem hier zo - gek he).
Ik heb een paard dat blokkeert en aangezien Van Es over twee weken toch voor een ander paard bij ons op stal komt, wil ik hem bellen om te vragen of hij ook naar die van mij wil kijken.

Wat ik van hem heb gezien qua resultaat is spectaculair (paarden worden veel losser, soepeler) maar ik heb ook begrepen dat je het wel op vertrouwen moet doen - hij neemt maar heel weinig tijd per paard (hooguit 20 minuten) en zegt ook niet zo veel. 't Klinkt dus allemaal een beetje vaag, maar dat zal me een zorg zijn als het helpt.
Er gaan mensen heen met hun paarden die ik respecteer en vertrouw, dus ga ik het zelf ook proberen. Maar alle informatie blijft welkom.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:35

Desiree, mag ik een tip geven. Rugproblemen hoeven per definitie niet ontstaan zijn vanuit de rug. Vaak zijn diagonaal problemen veroorzaakt door problemen in de benen waardoor het paard scheef gaat lopen. Als een paard dat lang doet zal het paard zijn lijf in die scheve stand met zijn spieren vast zetten. Mijn dringende advies is toch echt een goede paardenkliniek eerst op te zoeken om eventuele been problemen uit te sluiten. Tevens zijn er genoeg klinieken die tegenwoordig rugfoto's kunnen maken, kan je gelijk zien of er geen vergroeiingen zijn in de rug. Want, bij vergroeiingen NEVER NOOIT NIET die ruwe methode van 'kraken' toepassen op je paard gezien dat meer schade dan goeds maakt.

Tja, je weet het, ik ben best voor alternatieve geneeskunst, maar niet voor 'magnetische handen en derde oog'. Laat iemand kijken die ervoor gestudeerd heeft om naar problemen van je paard op te lossen. Rodinde en zo zijn nog een aantal die tenminste een diploma hebben om diagnose goed te stellen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:34

Kendra schreef:

Wat ik van hem heb gezien qua resultaat is spectaculair (paarden worden veel losser, soepeler) maar ik heb ook begrepen dat je het wel op vertrouwen moet doen - hij neemt maar heel weinig tijd per paard (hooguit 20 minuten) en zegt ook niet zo veel.

Ik heb hem een aantal keren opeenvolgend aan het werk gezien en dan had ie me toch lappen tekst...!

Dat ik me als toeschouwer weleens afvroeg kunnen die mensen al die tekst wel verstouwen?

Ik heb em ook les zien geven en dan was er ook veel tekst, ook klimt hij er soms zelf op om te laten zien wat ie bedoelt..

@ Eleonoor Albert kraakt niet ...
Hij heeft wel een gave,anders kan ik uit mijn omgeving niet verklaren dat hij mensen op concours aanspreekt met wat ze mankeren en wat ze eraan kunnen doen.
Let wel dat ie dat niet bij iedereen doet maar bij bekende met wie hij aan de praat komt...
Zo ook als je met je paard bij hem komt, je hoeft niet te gaan zitten uitleggen wat het probleem bij je paard is ,dat doet hij wel voor jou en het enige wat je dan kunt doen is het beamen wat hij zegt!?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:01

Eleonoor schreef:

Tja, je weet het, ik ben best voor alternatieve geneeskunst, maar niet voor 'magnetische handen en derde oog'. Laat iemand kijken die ervoor gestudeerd heeft om naar problemen van je paard op te lossen. Rodinde en zo zijn nog een aantal die tenminste een diploma hebben om diagnose goed te stellen.

Het is net waar je in geloofd, ik ken hem zeer goed van verhalen, was de buurman van een vriendin van mij. Hij heeft daar dingen gedaan, waar het ziekenhuis eerst niet aan wilde geloven. Maar Albert had gelijk.
Hij voelt dit soort dingen echt en kan het ook echt laten verdwijnen, hij schakelt tijdelijk zenuwbanen uit, zodat de pijn weggenomen wordt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 02:16

Klopt, het is net waar je in geloofd. Nou geloof ik zeker wel in de reguliere geneeskunde en dat je die als eerste lijn hulp moet gebruiken. Als ik Desiree heb begrepen is ze met haar nieuwe informatie nog niet bij de reguliere dierenarts geweest. Om dan naar iemand te gaan met magnetische handen en een derde oog die zenuwbanen kan uitschakelen, kijk, dan krijg ik pas echt horror kriebels. Sorry, maar hier kan ik dus niet in geloven. Fijn dat jullie het wel doen.... als het paard er maar beter van wordt....

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:22

Eleonoor schreef:
Sorry, maar hier kan ik dus niet in geloven. Fijn dat jullie het wel doen.... als het paard er maar beter van wordt....

Ik denk ook wel dat het moeilijk is om hierin te geloven, als je nog nooit persoonlijk hebt meegemaakt wat die mensen doen. Het is ook wel een raar idee dat die mensen kunnen voelen/zien waar jij of je paard pijn heeft.
Maar als je dit een keer meemaakt, krijg je al een heel ander beeld van deze mensen met hun gaven. En stap je er de volgende keer al makkelijker heen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:15

@ Eleonoor, ik zou het onder andere omstandigheden met je eens zijn geweest, maar Albert van Es schijnt toch wel van een iets andere orde te zijn. Ik ga er zelf ook heen met een paard en ik ben iemand die niet snel buiten het reguliere circuit stapt. Er is hier echter een aantal paardenmensen in de buurt die ik redelijk nuchter vind, die ook naar hem toe gaan. Een vriendin is met haar paard geweest en ik kan niet anders zeggen, het paard is ten goede veranderd. Losser geworden, soepeler in de rug. Wat ik van haar heb begrepen is het geen of in ieder geval niet alleen 'handoplegging' maar doet hij ook echt wel wat.
Ik zal berichten als hij is geweest.
Moet trouwens wel zeggen dat ik ook Rodinde - ondanks dat ze gediplomeerd en gestudeeerd is, enigszins in dezelfde categorie plaats. Ik ben er - met hetzelfde paard - geweest en dat heeft wel wat geholpen, maar ik vond toch niet dat haar methoden nu zo superwetenschappelijk zijn. Onze fysiotherapeut betwijfelt of het uberhaupt mogelijk is van buitenaf op het oog exact te constateren waar een rugprobleem precies zit. Een dierenarts waar ik mee sprak vond het niet verstandig dat ze altijd onder verdoving behandelt.
Enfin, zo zijn er altijd voors en tegens. Ik denk dat iedereen met een probleempaard zich een weg zoekt in het doolhof van dierenartsen, fysiotherapeuten an andere behandelaars. Veel is nog onbekend en met name als je rug- of bekkenproblemen hebt kun je eigenlijk op voorhand niet zeggen waar je nu het beste wordt geholpen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:38

Kendra, waat het mij om gaat is dat je dit soort mensen als tweede of derde lijns hulp moet zien. Niet als eerste hulp. Eerst goed laten uitzoeken met o.a. foto's of en waar het probleem zit. Wordt het paard niet beter van de reguliere dierenartsen moet je gewoon verder kijken. Maar, daarnaast wil ik ook aangeven dat GOED rijden ook wonderen doet voor een paard en slecht rijden ook heeeeeel veel vage problemen met het paard geeft. Ook ik ben best bereidt verder te kijken dan een paardenkliniek, maar pas als die kliniek niet meer weet wat ze eraan kunnen doen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:19

eleonoor, tuurlijk is eerste lijns hulp belangrijk. Maar als de eerste lijns hulp dingen niet ziet en niet wil erkennen, terwijl hij het al tijden zegt, en uiteindelijk bij het rechte eind heeft. Wat moet je dan, dan kan je niet meer fatsoenlijk vertrouwen op de eerste lijns hulp. Als het ziekenhuis die ziekte eerder had erkend, was het waarschijnlijk nog wel te behandelen geweest. En had het niet zo hoeven aflopen.
Ik heb overigens twee tante's in mijn familie die ook over deze gave bezitten. Ik heb al zo vaak meegemaakt, en met eigen ogen gezien dat ook zij het bij het rechte eind hadden. Dat ik er volkomen in geloof en voor open sta.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 17:36

Eleonoor schreef:
Klopt, het is net waar je in geloofd. Nou geloof ik zeker wel in de reguliere geneeskunde en dat je die als eerste lijn hulp moet gebruiken. Als ik Desiree heb begrepen is ze met haar nieuwe informatie nog niet bij de reguliere dierenarts geweest. Om dan naar iemand te gaan met magnetische handen en een derde oog die zenuwbanen kan uitschakelen, kijk, dan krijg ik pas echt horror kriebels. Sorry, maar hier kan ik dus niet in geloven. Fijn dat jullie het wel doen.... als het paard er maar beter van wordt....

de reguliere dierenartsen hebben het nog niet eens opgemerkt! En ik ben al bij Rodinde geweest met dit paard, en die zag het ook niet. Rodinde is bij mij afgebrand.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 18:03

ik ben ook bij hem geweest en wat hij zei klopte ook en hij vertelde mij precies hoe mijn paard liep, ietwat stekerig en snel in de draf is nu al anders en hoe hij galopeerde dus niet stekerig vond het erg knap Cool
en van rodinde heb ik ook niet zo van die goede dingen gehoord heeft een paard verkeerd ingespoten in een been en paard kon naar de slager en ze slaat ook met hamers en dat doet albert dus niet en er zijn nu eenmaal mensen die een gave hebben als ze hem maar goed gebruiken dan vind ik het prima en als je naar een dierenarts gaat ben je eerst een vermogen kwijt Misselijk en dan spuiten ze je paard in met rommel en dan doet hij het weer even en dan moet je weer terug enz.... tuurlijk is dit een erg zwart wit verhaal en zijn er ook goede klinieken en dierenartsen en komen er veel paarden weer goed OK dan! maar ik ben toch van de natuurlijke manieren holistiche therapeuten en wat voor mij goed voelt... maar ieder zijn eigen Go jij! Go jij!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:47

Mijn iones moet jaarlijks (hoewel hij al ruim anderhalf jaar niet meer nodig heeft gehad) een inspuiting hebben in de gewrichtsbanden in de knie. Ja, het is niks waard, maar ik zie wel verschil en hij loopt er aanzienlijk beter mee. hij trekt dan niet met de knie en mijn conclusie is dus dat hij met zo'n inspuiting dus minder last heeft. Ik weet zo geen andere optie, maar ik ben wel aan het rondvragen of er toch een andere mogelijkheid is. Want die inspuitingen blijven niet eeuwig werken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:58

Eleonoor schreef:
Kendra, waat het mij om gaat is dat je dit soort mensen als tweede of derde lijns hulp moet zien. Niet als eerste hulp. Eerst goed laten uitzoeken met o.a. foto's of en waar het probleem zit. Wordt het paard niet beter van de reguliere dierenartsen moet je gewoon verder kijken. Maar, daarnaast wil ik ook aangeven dat GOED rijden ook wonderen doet voor een paard en slecht rijden ook heeeeeel veel vage problemen met het paard geeft. Ook ik ben best bereidt verder te kijken dan een paardenkliniek, maar pas als die kliniek niet meer weet wat ze eraan kunnen doen.

OK dan! Helemaal mee eens.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 01:01

@ Kajanus, zou je met leestekens kunnen schrijven, dit is wel erg vermoeiend lezen.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:40

ik zal het proberen maar ik dacht dat het zo wel goed overkwam ...

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:49

Hoorde laatst nog een leuk verhaal over hem. Had ie een paard behandeld, was ie klaar, zei die tegen de eigenaresse van zet m maar weer op de kar. Loopt h ij weg en gaat koffie drinken. Komt ie terug staat ze er dus nog, paard verzetten geen stap. Had ie m helemaal op slot gezet, een geintje...
Weet niet of ik t grappig had gevonden als ie t bij mijn paard deed, maar als het echt zo is, is ie echt goed!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:51

Dees, anders neem Iones ook eens mee hierheen? Laat me eens kijken of er nog wat is om de knie-regio sterker te maken.