paardenmassage ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: paardenmassage ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:02

Ik heb ooit eens een weekeind cursus TTeam gedaan. Was erg interessant. Alleen het toepassen kan en doe ik niet meer, ik heb binnen 5 minuten overbelaste duimspieren Verdrietig
Maar sinds vorig jaar komt er voor 1 van mijn paarden een masseur. Die heeft 5 jaar geleden een blessure gehad, en is daardoor verkeerd gaan lopen. Ze houd zich dus heel erg vast in haar lichaam. En ik moet zeggen, ze heeft heel veel baat bij die massages (overigens in samenwerking met Fysio/kraakwerk) je ziet haar daarna veel beter lopen, meer door het lichaam enzo. En ze begint zich ook weer meer van zichzelf uit te bewegen. Soms leek het echt wel een standbeeld.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 07:34

Waar worden dit soort cursussen gegeven? Lijkt me interessant.....

yenopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:07

yankeestar schreef:
ik heb ook een cursus paardenmassage gedaan, bij deze cursus ging het wel om waar de spieren zaten, dit is toch bij ieder paardenras hetzelfde.
een spring, dressuur en quarter kunnen echt last hebben van dezelfde klachten dacht ik zo.

bij de cursus leerde je waar de spieren zaten en op welke manier je masseren kunt.
leuk om te doen , of ik het nu zoveel gebruik.. af en toe

Das niet helemaal waar , als je een paard wilt masseren om 'm te ondersteunen of spierpijn te verlichten dan zijn er bij springpaarden , dressuurpaarden , westernpaarden , paarden die aangespannen worden gereden hele verschillende spiergroepen die belast worden .
Tuurlijk kunnen alle paarden dezelfde klachten hebben maar de aandachtsgebieden van de verschillende sportpaarden zijn erg verschillend .

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:22

Toevallig komt Gonnie Braat vandaag hier een workshop geven (www.magics-spirit.nl)
Jaren geleden heb ik al eens een cursus masseren gedaan, waar ik al veel plezier van gehad heb, maar ik ben altijd zeer geinteresseerd in andere technieken, ook TTouch heb ik gedaan, maar daar wil ik ook graag eens een cursus voor volgen want uit een boekje leren is een stuk lastiger.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:20

WN AM -> EA GZ

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:20

crazycactus schreef:
Toevallig komt Gonnie Braat vandaag hier een workshop geven (http://www.magics-spirit.nl)
Jaren geleden heb ik al eens een cursus masseren gedaan, waar ik al veel plezier van gehad heb, maar ik ben altijd zeer geinteresseerd in andere technieken, ook TTouch heb ik gedaan, maar daar wil ik ook graag eens een cursus voor volgen want uit een boekje leren is een stuk lastiger.

Heb je gelijk in hoor ! Ik heb ook eerst geprobeert om het uit een boekje te leren maar het is toch handig als je de massagegrepen enzo wordt voorgedaan .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:23

Ik heb de cursus bij massage hippique gedaan , is zeer goed bevallen. Gebruik het bij mijn eigen paarden, maar ook bij klanten. PB maar als je meer info wilt!

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:08

Geak schreef:
Heb je hier een opleiding voor nodig? Ik hoor vaker dat mensene en opleiding er voor doen

Ik zag dat je interesse had in paardenmassage. Bij mij op stal wordt een cursus sportmassage voor paarden gegeven.

De cursus word zondag 11 mei gegeven door Ninge Huijser van www.huijserhorses.nl
Het is een dagcursus van half 10 tot 6 uur inclusief lunch.
Deze cursus is geschikt voor iedereen met een affiniteit voor paarden. Hier is geen vooropleiding voor vereist. Ook voor mensen die meer willen voor hun paard dan de dagelijkse verzorging en het rijden. Voor liefhebbers van paarden die mee willen werken aan blessurepreventie, ontspanning en balans tussen het lichaam en geest van het paard.
Omdat paarden een erg duidelijke lichaamstaal hebben is het een erg leuke manier om via hun te leren hoe gereageerd wordt op aanraking, spanning en ontspanning.
Tijdens de cursus leer je over de werking van de spieren, de handgrepen en wat je zou kunnen doen ter ondersteuning verschillende aandoening. Per locatie wordt er vooraf gekeken wat voor programma er het beste aansluit bij de wensen van de cursisten.
Deze dag kost 110 euro per persoon.
Deelname is mogelijk met of zonder paard. (kan bij ons in een paddock of weide geplaatst worden indien gewenst)
Opgeven kan via info@horsethings.nl
De cursus word gehouden op onze locatie aan de oude beemdseweg 1 te Heeswijk Dinther.

Tevens hebben wij dit voorjaar nog enkele workshops van ''t Balingehof (schrik en obstakeltraining, houding en zit, grondwerk en communicatie, en werken aan de lange lijnen (in hand work) voor meer informatie over deze workshops kunt ook mailen.

Groetjes Wendy

dion87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:58