Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 16:08

ElCamino schreef:
Veldhuisen was ook 250 per maand. Helaas zijn zij ermee gestopt.
Maar uit de box halen is een no-go.
Later inscharen zonder maatje ook niet en idd liefstblijven tot ze 3 zijn.
Eerder eruit halen kost namelijk gewoon geld, er kan nl niks meer ingeschaard worden in die groep de aankomende jaren.

Ik heb al gevraagd waar hij nu staat omdat hij gisteren aangekomen zou zijn. Kan hij daar niet even blijven.

En mensen reageren niet gek of raar, ze hebben allemaal gelijk wat je vraag betreft.
Opfok is gewoon niet bedoelt om je dier eruit te halen en veel in handen te hebben etc etc...
Dan moet je echt naar iets kleins gaan of bij mensen thuis.

Is Maartensdijk te ver voor je ?
Probeer het eens bij Joep Hoogveldt, die woont in Maartensdijk.
Dressuurstal Beukestein, ze hebben een site, die hebben soms wel eens een plekje....

Volgens de website doet Veldhuisen het nog.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:34

Jan ik kom daar vaak. Ik weet wat ik zeg
Ik weet dat de website nog gewoon open staat.
Bedrijf is verkocht per 1 maart.
Momenteel geen opfok! Weilanden zijn allemaal verkocht! Alleen nog wei voor pensionpaarden
Wat de nieuwe eigenaresse gaat doen weet ik niet.

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 11:52

Ik heb een top plek gevonden in Eemnes, 20 minuten rijden. 175/200 euro per maand. Op 5 hectare -onderverdeeld in weides die gewisseld worden- met een leeftijdsgenoot hengst, 4 jarige ruin en een volwassen ruin. Hele jaar door buiten. Elke dag toezicht en omringd door boerderijen dus de buren houden ook een oogje in het zeil. Ik mag de weide op wanneer ik wil om met hem aan de slag te gaan. Uiteindelijk gevonden via social media. En hij mag half maart die kant op. In de winter komt hij snachts op stal en kan ik in de ochtend individueel wat met hem doen voordat hij naar buiten gaat. *\o/*

Dus voor iedereen die zei dat het onmogelijk was: 8-)

Cioccolato

Re: Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:00

Die hadden gelijk? Dit is namelijk geen opfok.
Maar klinkt wel als een fijne plek. Veel geluk en plezier!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:05

Tja als je dat opfok wil noemen...ik versta er toch iets heel anders onder. Grotere kuddes bijv. Swinters snachts binnen met onbeperkt hooi en goed krachtvoer.
Maar super dat je een plekje hebt

Kadengkadeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 12:18

Popstra schreef:
Tja als je dat opfok wil noemen...ik versta er toch iets heel anders onder. Grotere kuddes bijv. Swinters snachts binnen met onbeperkt hooi en goed krachtvoer.
Maar super dat je een plekje hebt

Ik heb heel duidelijk aangegeven wat ik zocht, en dat is dus niet reguliere opfok in grote groepen met leeftijdsgenoten. Dus nee ik noem dit geen reguliere opfok nee. Dat zeg ik ook nergens. En het is geen pension, en het is geen paddock paradise. Het is wél wat ik zocht, wat volgens anderen onmogelijk was.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 12:23

Het is gewoon pension/weidegang. Dikke prima!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:05

Helemaal prima toch!?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 14:35

Fijn dat je zo snel wat naar je zin hebt gevonden!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 15:07

Kadengkadeng schreef:
Ik mag de weide op wanneer ik wil om met hem aan de slag te gaan.

De weide op is niet hetzelfde als uit de groep halen. Dus je hebt niet gevonden wat je zocht. En iedereen had gelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:39

Kadengkadeng schreef:
Ik heb een top plek gevonden in Eemnes, 20 minuten rijden. 175/200 euro per maand. Op 5 hectare -onderverdeeld in weides die gewisseld worden- met een leeftijdsgenoot hengst, 4 jarige ruin en een volwassen ruin. Hele jaar door buiten. Elke dag toezicht en omringd door boerderijen dus de buren houden ook een oogje in het zeil. Ik mag de weide op wanneer ik wil om met hem aan de slag te gaan. Uiteindelijk gevonden via social media. En hij mag half maart die kant op. In de winter komt hij snachts op stal en kan ik in de ochtend individueel wat met hem doen voordat hij naar buiten gaat. *\o/*

Dit is geen opfok, dit is pension. Maar als dit is wat je zoekt is dat toch prima *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:41

Het klinkt wel als een fijne plek voor een jong paard, als je er ook zelf wat mee wilt doen, in een opfok met grote groepen kan dat meestal niet of minder makkelijk