Natuurlijk paarden houden in grote groepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:31

Bedankt voor de tips weer! Valerie PB ik al wel eens mee, toffe ondernemer!

Pensioen en opfok is voor mij minder relevant, juist vanwege de zaken waar je tegen aan loopt als paarden wel nog gereden worden.

Ik heb uiteraard de grotere Hit Actief en PP's al op mijn lijst staan. Er zitten er hier in de buurt ook wel wat( Utrecht, richting Rotterdam). Toch hoor ik daar de laatste tijd dus ook klachten over de groepsgrootte/het gebrek aan individueel management van klanten die daar weg gaan.

Blijft moeilijk, want van elke stal gaan goede en minder goede verhalen natuurlijk. Maar voor mij is dit topic mooi om te zien welke stallen echt positief beoordeeld worden in dit concept.

Er zijn nu 2 stallen die meerdere keren hier en per PB terug komen, dus die komen boven aan de lijst( alhoewel Duitsland wel ver rijden is :') )

Even voor de volledigheid: we hebben zelf 2 loopstallen met 10 paarden. Verder hebben we er 80 in pension die in de zomer ook in grote groepen lopen op het land.

Dingen als sluizen etc ben ik dus mee bekend. Het gaat meer om loopstallen/hit actief/pps waar er meer dan 20 in een groep staan.

Laat ik hem ook anders stellen:

Zou het jouw voorkeur hebben om er bijvoorbeeld 20 of 30 te hebben waarbij de ruimte dan dus ook groter/mooier aangelegd kan worden?

Of liever een groep van 10 met minder mogelijkheden tot een uitdagende paddock.

:D

Dennis

Re: Natuurlijk paarden houden in grote groepen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Remedio van Fiona Meilink wou ik ook noemen. Ik vind het een super mooie plek, maar weer dat ze ook wel wat opstart problemen gehad heeft, vooral in het ruwvoer (dikke paarden, dunne paarden). Ik kom er zo af en toe voor les.

En de Koggehoeve, die is ook al genoemd. Rusthuis, maar als ik het goed begrijp worden de paarden daar wel regelmatig uit de groep gehaald (door eigenaren of voor andere verzorging). Daar moet ik altijd nog een keer heen om te kijken, 2 klanten zijn er recent naar toe verhuist en het zit tegen over mijn zusje haar huis.

Beide zou je op 1 tripje kunnen plannen, ze zitten 20 minuutjes bij elkaar vandaan.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

ruitje schreef:
Laat ik hem ook anders stellen:
Zou het jouw voorkeur hebben om er bijvoorbeeld 20 of 30 te hebben waarbij de ruimte dan dus ook groter/mooier aangelegd kan worden?
Of liever een groep van 10 met minder mogelijkheden tot een uitdagende paddock.
:D

Voor ik Taruga verhuisde zag ik wel een beetje op tegen de groepsgrootte (ong. 20, alle soorten en maten, alle leeftijden, merries en ruinen). Nu ze er bijna een jaar staat, ben ik juist enorm blij met zo’n grote club. Ik vind het zo fijn dat ze hun eigen vrienden kunnen kiezen. Taruga heeft er een paar waar ze heel goed mee kan en ze heeft het enorm naar haar zin.
Er zijn wat wisselingen geweest, maar toch kun je stellen dat er rust heerst in de groep.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Stal ‘s gravenweg in vogelenzang heeft volgens mij ook grotere kuddes.

Grote pensionstal, met meerdere opties qua stalling.