Pensionstalling omgeving Alkmaar en daarboven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 21:36

Pb.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 21:48

Dubbelpost

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 03:12

Love_myhorse schreef:
Geen idee wat de prijs is.

Maar je hebt nog stal cobra aan de hoeverweg

En pensionstal duinrand @ egmond binnen

Beide met binnenbaan

Zijn die niet duurder dan het budget van ts? Weet niet wat ze tegenwoordig vragen maar ik denk dat ze daar een aantal jaar geleden al aan zaten. Maar ik kan het mis hebben

Oh ik zie dat cobra er wel iets overheen zit maar niet schokkend veel. Is wel een fijne stal

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:54

Dorine92 schreef:
Love_myhorse schreef:

Beide met binnenbaan

Zijn die niet duurder dan het budget van ts? Weet niet wat ze tegenwoordig vragen maar ik denk dat ze daar een aantal jaar geleden al aan zaten. Maar ik kan het mis hebben

Oh ik zie dat cobra er wel iets overheen zit maar niet schokkend veel. Is wel een fijne stal

Cobra staan ze wel echt kort buiten in de winter…. Paard van stalgenoot kwam terug van daar wevend en wel

Dorine92

Re: Pensionstalling omgeving Alkmaar en daarboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:19

Valt misschien wel wat te regelen, geen idee. Het probleem is dat paarden honger krijgen na een paar uurtjes. Maar denk niet dat het verboden is om ze zelf weer opnieuw paar uurtjes buiten te zetten, ze hebben immers hun eigen paddock

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:47

Keell94 schreef:
Rienn schreef:
Je hebt in Heerhugowaard een aantal stallen. Geen idee of dit iets is, ben al meer dan 10 jaar niet meer op een manege of pensionstal geweest :=

Ja daar heb je manege de steenen kamer, of pensionstal mark mul, beide ook een binnenbaan.

De steenen kamer is voor mij een absolute nee. Heb zelf slechte ervaring mee en ze kunnen nauwelijks naar buiten. Ik geloof dat mul ook erg beperkt is in hun weidegang dus wordt daar ook niet echt happy van...

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:52

Freyr schreef:
Stal Marcel Beukers heb je ook nog
High Energy stables in Andijk, mocht dat op de route naar werk liggen.

Beukers is zeker boven budget maar ben niet bekend met energy stables. Zijn hier goede ervaringen mee? En zie dat ze een binnenbak hebben maar is die niet bezet met lessen tussen 5 en 7?

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:54

Odetje92 schreef:
Is die binnenbak een harde eis?
Als een goede buitenbak met verlichting ook prima is heb je zoveel meer opties en binnen je budget.
Stalling is de laatste jaren erg gestegen en de stallen zonder al te bijzondere faciliteiten zitten al rond die 400

De binnenbak is echt een harde eis. Ik zie nu ook dat ik paarden bekijk dat dat belangrijk voor me is. Heb nu meerdere afspraken moeten verzetten omdat de buitenbak niet rijdbaar of überhaupt bruikbaar is ivm het weer...

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:55

Love_myhorse schreef:

Beide met binnenbaan

Heb je ook ervaring met deze stallen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

muis_lover schreef:
Love_myhorse schreef:

Beide met binnenbaan

Heb je ook ervaring met deze stallen?

Ik niet in de zin van dat ik er heb gestaan maar heb er wel een hele tijd een paard bij gereden en ook wel eens mijn eigen paard meegenomen als het vroor. Bij cobra kan ik me herinneren dat ze fantastisch hooi hadden altijd. En zomers lekker op de wei. 's winters paddock. 20x40 bak. Aardige eigenaren die het goed onder controle hebben daar
De duinrand ben ik heel veel geweest omdat mijn instructrice daar werkte en volgens mij nog steeds werkt. In dat geval heb je gelijk les van 1 van de beste. De stal ligt direct aan het bos en je kunt eindeloos buitenrijden. Echt een geweldig gebied. Heel groot. Eigenaresse is heel aardig. Ik kan me alleen niet voor de geest halen hoe het precies zit met buiten staan. De weides of paddocks of beide zaten achter de bomen dus ik kwam daar nooit, maar ik zag ze wel paarden binnen en buiten zetten dus voor die info moet je bij een ander zijn, of bij Ingrid zelf.
Ze hebben een hele goede binnenbak, afmetingen weet ik niet zeker meer. Sowieso minimaal 20x40. Ik denk niet 20x60 maar ik kan het mis hebben. Grote spiegels over de hele korte zijde. Ook een buitenbak aanwezig en een longeerkraal.