Paard beter maken met handoplegging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:14

Fly_high schreef:
Veel acute klachten door trauma gaan sowieso vanzelf over. Wat reguliere geneeskunde in zulke gevallen doet is ook met name pijnstilling.

Als je letterlijk niks doet bij een paard met een acute kreupelheid vanuit welke delen of ataxie oid werkt het net zo goed als een handoplegging en chakra's ontstoppen. Het lichaam herstelt wel.

Vage kreupelheden zijn een vergelijkbaar verhaal.

Ik wil wel een magnetiseur of energiegenezer zien die a la minute een makkelijk aan te wijzen peesblessure laat herstellen (of een andere hele concrete diagnose) maar daar doen ze toevallig nooit aan :+

Duh, sorry maar niet zo,n slim antwoord. :o? Ze kunnen niet toveren.. alleen energetisch blokkades weghalen. Energetisch is iets anders dan lijfelijk kapot, zoals bij een peesblessure. Daar zit een gat in de pees die gewoon de tijd nodig heeft om te herstellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:17

Elisa2 schreef:
Misschien.. maar wat is je punt? Hoe wil je energie gaan onderzoeken?

Ik hoef het niet per se te onderzoeken, maar als mensen hun geneeswijze zo belangrijk vinden, kan je geld verzamelen en onderzoek starten.

Energie onderzoeken lijkt me niet onmogelijk :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:31

prompter schreef:
Alleen: als deze gaven écht zijn, dan zou niemand meer naar een DA gaan en waren er verkeersregelaars nodig om de toeloop naar de genezers in de hand te houden.

Nou, dat scheelde bij iemand als Albert van Es ook niet veel :+ . Maar hij behandelde niet alles, dat bepaalde hij zelf. Half Noord Nederland stond bij hem op de stoep.
Ik ben daarna nooit meer iemand zoals hem tegengekomen. Dus denk dat er ook maar weinig mensen zijn met echt een 'gave'.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:38

Ik vind dit wel bijzonder. Ben benieuwd naar je ervaring, TS. Update je dit dan ook hier?

pluisje88

Re: Paard beter maken met handoplegging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:44

Pff daar gaan we weer hoor. Elk topic wat voorbij komt met ook maar iets alternatievigs duurt nooit langer dan een dag voordat je overspoeld wordt met wetenschappelijk onderzoek en niet te bewijzen.

Ts vraagt naar ervaringen en niet of er wetenschappelijke artikelen zijn die een behandelmethode bevestigen of ontkrachten. Alles wat nu onderzocht is was ooit niet onderzocht. En toen werkte dat gene ook wel/niet terwijl het nog niet onderzocht was. Wetenschappelijk onderzoek is alles behalve alomvattend en ook lang niet altijd objectief. Er gaat groot geld mee gemoeid. En zoals alles; follow the money..

Dus dames en heren, als je geen ervaringen te delen hebt met ts, want daar vraagt ze om, dan is jullie bijdrage dus off-topic..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:16

In Garderen zit of zat ook altijd een man.
Zelf nooit geweest maar hier in de omgeving was hij wel bekend met mensen en dieren.
Hoorde geen negatieve verhalen.
De man was altijd druk.

Ik denk altijd maar baadt het niet dan schaadt het niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:53

Kendra schreef:
Ik ben absoluut niet lichtgelovig, maar wat Albert van Es in het verleden met onze paarden heeft gedaan is werkelijk onvoorstelbaar. Ik weet niet of hij nog praktiseert, het was toen al een oude man ...maar als je hem niet thuis kon krijgen ging je naar hem toe in Beilen. En daar stonden dan de trailers in de rij. Hij keek naar je paard en dan kreeg je te horen of hij er wel/miet iets mee kon doen. Als een behandeling zin had betaalde je 70 euro. Hij trok je paard een keer aan de staart en streek er een paar keer met z'n handen overheen ... klaar! En ook echt klaar. Hij zei ook niet zoveel (of schunnige dingen, het was echt heel bijzondere man), dus het ging ook niet over een diagnose of oorzaak. Echt onvoorstelbaar. Ze kwamen van heinde en ver. Veelal sportpaarden met vage klachten.

Ik weet nog goed dat ik er met een paard was en hij mij aankeek en zei: 'je hebt last van je linkerschouder'. (dat klopte). Hij pakte mijn arm en die werd direct zwaar en warm. En de volgende dag was de pijn over ...

Later ging hij zich overal mee bemoeien, dan ging hij bijvoorbeeld ook naar je zadel kijken. Ik heb toen afscheid genomen, als magnetiseur was hij ongekend goed, maar verder had hij er toch weinig verstand van :o

Vorig jaar behandelde Albert nog wel, dit jaar verwacht ik ook wel

shires2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 06:53

Bieden schreef:
Niet sarcastisch bedoeld maar dan ging er toch niemand meer dood als het zo eenvoudig was ?

Dan werd het wel weer heel erg druk hier op aarde. Ik denk ook niet dat je het moet doen als he denkt dat het helpt bij bijvoorbeeld kanker e.d. Maar wel bij pijntjes en kwaaltjes. Zoals spierblessure of pezen . Rugklachten ens.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

@Elisa2
Toen ik de openingspost las dacht ik:"Daar gaan we weer voor een portie bullshit”. Maar uit nieuwsgierigheid toch even verdergelezen. En toen kwamen 2 ervaren mensen met concrete, positieve ervaringen. Dus blijf ik nieuwsgierig.

Nu mijn vraag:"In zulke context spreekt men vaak van energiebanen en energieblokkades.”
Hoe zien die er uit? Wat is hun geleider? Hoe kan je ze meten? Wat doet die energie?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Energie is in elke cel in het lichaam te vinden.
En is met randvoorwaarden ook meetbaar, elke cel straald ook een bepaald soort rest energie uit, wat invloed heeft op naastgelegen cellen en weefsels in het lichaam.
Bij een "blokkade" gaat de energie productie, gebruik en overdracht niet zoals het moet. Bij bv beschadigde of gemuteerde cellen, zij kunnen dan hun functie niet uitvoeren.

Dit stuk geeft een inzicht in energie en de vormen van meetbaarheid:
Measuring energy metabolism in cultured cells, including human pluripotent stem cells and differentiated cells - PMC https://share.google/oXKOt4yh2qqqgkJbH

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Ik zie het ook met craniosacraal. Is praktisch gezien ook handoplegging.

Vroeger werd accupunctuur ook weggewuifd, dat is nu ook wel anders.

Ik heb ook verschillende craniosacraal therapeuten paarden zien redden.
Letterlijk zien redden.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:26

Ik volg, ik overweeg iemand in NH te zoeken voor mijn paard, dus kom maar door met namen.

Ik denk dat onze eigen beperking is dat we niet vertrouwen wat (nog) niet bewezen is, maar iedereen heeft denk ik wel eens iets meegemaakt wat volgens de huidige wetenschap onmogelijk is. Er is meer tussen hemel en aarde. Als iets werkt hoef ik niet te snappen hoe het precies werkt, dan ben ik alleen maar blij.

Ik ben zelf meerdere malen behandeld door een fysiotherapeut/kinesioloog, met goed resultaat.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Rubs schreef:
Ik ben zelf meerdere malen behandeld door een fysiotherapeut/kinesioloog, met goed resultaat.

Dit is iets anders. Het gaat om spieren, gewrichten, wervels ... waarmee concrete manipulaties gedaan worden. Alles zichtbaar en (soms pijnlijk) voelbaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

koend schreef:
@Elisa2
Toen ik de openingspost las dacht ik:"Daar gaan we weer voor een portie bullshit”. Maar uit nieuwsgierigheid toch even verdergelezen. En toen kwamen 2 ervaren mensen met concrete, positieve ervaringen. Dus blijf ik nieuwsgierig.

Nu mijn vraag:"In zulke context spreekt men vaak van energiebanen en energieblokkades.”
Hoe zien die er uit? Wat is hun geleider? Hoe kan je ze meten? Wat doet die energie?

Mensen die energie kunnen zien, kunnen aura's zien. Energie is voornamelijk te voelen als je daar ontvankelijk voor bent. Het is het electro magnestisch veld van het lichaam.

https://www.leveninlicht.nl/het-energieveld

Hier wordt wel het een en ander uitgelegd, energie hoort te stromen in een lichaam. Energie of zoals de Chinezen noemen Chi is je levensenergie.

https://demens.nu/2025/07/07/menselijk- ... -zelfzorg/
En hier wat over het electro magnetisch veld van ons lichaam.

https://www.hellenvandenheuvel.nl/blog/ ... ns-lichaam

Ik vind Deepak Chopra heel interessant, dat is een dokter die ook zeer ontwikkeld is op het gebied van bewustzijn. Die heeft ook mee gewerkt aan meditaties waarbij zijn hersen acitiviteit wordt gemeten en dat daar dan veranderingen in te zien zijn.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

koend schreef:
Rubs schreef:

Dit is iets anders. Het gaat om spieren, gewrichten, wervels ... waarmee concrete manipulaties gedaan worden. Alles zichtbaar en (soms pijnlijk) voelbaar.

Nee Koend, kinesiologie gaat ook over energiebanen, en er wordt niets gemanipuleerd, niet zoals bij fysio

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

De verwarring zit denk ik in Nederlands en Belgisch taalgebruik, in Belgie is een osteopaat een kinesist en in Nederland is kinesiologie testen middels spierspanning van het lichaam voor energetische blokkades.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Ah zo. Bij de 1e behandeling ivm bekkeninstabiliteit kreeg ik bijna de slappe lach omdat het zo gek was.
Ik had hem via een vriendin gevonden en omdat hij al fysiotherapeut was voordat hij (in China) opgeleid werd tot kinesioloog) wist ik dat hij gedegen basiskennis had. Geen zwever zeg maar.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

Ik heb de website bekeken, maar niet helemaal omdat er uitgegaan wordt van discutabele punten.
Vb: het verschil tussen levende wezens en dode materie is dat alleen levende wezens een electro_-magnetisch energieveld uitstralen. FLAGRANT FOUT! Een batterij, een elektrische leiding, een magneet, de aarde ... hebben allemaal een véél sterker electromagnetisch veld dan een menselijk lichaam.
Als je een hele theorie opbouwt vanuit een verkeerd uitgangspunt is het niet koosjer,

Elisa schrijft :"Ik vind Deepak Chopra heel interessant, dat is een dokter die ook zeer ontwikkeld is op het gebied van bewustzijn. Die heeft ook mee gewerkt aan meditaties waarbij zijn hersen acitiviteit wordt gemeten en dat daar dan veranderingen in te zien zijn."
Dat is weer iets anders. Dat meditatie de hersenen beïnvloedt is logisch. Dat daar dan veranderingen te zien zijn ook, want die heb je ook bij alle leerprocessen.

Zo worden in discussies vaak allerlei dingen op een hoopje gegooid, ware en bullshit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

Ik zie op fb wel eens filmpjes voorbij komen van een Amerikaan die paarden met spier problemen helpt enkel door bij bepaalde triggerpunten zijn vingertoppen een tijdje er op te leggen. Hij zoekt eerst waar het paard last heeft en kijkt dan vooral naar oren en lippen en of het paard wat gaat wiebelen, dan weet hij dat hij goed zit. Legt ze vingers er op en dan gaat het paard smakken en dan is het goed.

Hij zegt dat door het zacht aanraken van de pijnlijke spier het paard zelf gaat concentreren op die plek. (Ik denk dat de bloedsomloop daar dan wat getriggerd word)
En het ontspant.
Hij zegt dat het paard dan ook de diepe spieren daar kan ontspannen.
Enkel door die zachte aanraking.
Heel mooi.
Ik zal zijn filmpjes eens op zoeken..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

shires2018 schreef:
Bieden schreef:
Niet sarcastisch bedoeld maar dan ging er toch niemand meer dood als het zo eenvoudig was ?

Dan werd het wel weer heel erg druk hier op aarde. Ik denk ook niet dat je het moet doen als he denkt dat het helpt bij bijvoorbeeld kanker e.d. Maar wel bij pijntjes en kwaaltjes. Zoals spierblessure of pezen . Rugklachten ens.

Ja het helpt dus met klachten die meestal sowieso vanzelf verdwijnen door de zelfgenezing van het lichaam :)

Pezen of rugklachten vanuit de spieren herstellen vanzelf met gematigde beweging.

Pak als behandelaar dan iemand met een hernia en laat zien hoe goed je handoplegging werkt :j

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Popstra schreef:
Ik zie op fb wel eens filmpjes voorbij komen van een Amerikaan die paarden met spier problemen helpt enkel door bij bepaalde triggerpunten zijn vingertoppen een tijdje er op te leggen. Hij zoekt eerst waar het paard last heeft en kijkt dan vooral naar oren en lippen en of het paard wat gaat wiebelen, dan weet hij dat hij goed zit. Legt ze vingers er op en dan gaat het paard smakken en dan is het goed.

Hij zegt dat door het zacht aanraken van de pijnlijke spier het paard zelf gaat concentreren op die plek. (Ik denk dat de bloedsomloop daar dan wat getriggerd word)
En het ontspant.
Hij zegt dat het paard dan ook de diepe spieren daar kan ontspannen.
Enkel door die zachte aanraking.
Heel mooi.
Ik zal zijn filmpjes eens op zoeken..

Dat is wéér iets anders.
Dat zachte aanraking kan doen ontspannen is dagdagelijks bewezen. Wie liefhebbend met baby's, kleine kinderen, poezen ... omgaat past het dagelijks toe.
Dus dat het stress- en krampgerelateerde problemen kan verlichten ligt voor de hand.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Dat is idd de Masterson method..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Ik kon het niet. Vind het interessant

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Je kunt het leren Popstra, er zijn ook mensen in Nederland die cursussen hierover mogen geven. Maar het is iets heel anders dan waar de openings post over ging.