Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

zazaza schreef:Je hebt gelijk.
Merrie is wel eis ivm kudde waar ze in komt. Gezondheid wil ik ook niet op inleveren (Fries is daarom wel lastiger). Rest is geen harde eis (onbeleerd zou bij de klik wel kunnen, slecht gereden vind ik dan weer veel lastiger), ras en kleur ook niet zoals je zegt.
Echter: ik zoek een beetje houvast naar waar te zoeken, dat wordt zonder richting hierin nog veel ingewikkelder. Dus tips hierin worden echt gewaardeerd
Elisa2 schreef:zazaza schreef:
Zou eerst eens beginnen met de vraag of jullie een koudbloed of een warmbloed zoeken? Waar hebben jullie ervaring mee? Wat past het beste? Want met zo'n Noriker bijvoorbeeld wordt een sprongetje maken alweer een stuk lastiger.
Ik was niet actief op zoek, maar 1 advertentie kon ik niet loslaten. Ik wilde ook een merrie, grote pony/klein paard, ervaren en vooral een familiepaardje. Ik heb precies niets met koudbloeden, zij is waarschijnlijk een kruising irish cob x welsh cob. We zijn gaan kijken (>200km rijden) en op slag verliefd! 

zazaza schreef:Ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen waarom, maar met Haflingers heb ik helemaal niks. Ik heb zelf nog nooit een gezien die echt fijn te rijden was… wel dank voor de suggestie
. Ook als je eens in Ebbs bent waar het Haflinger Gestut is, allemaal zulke lieve, nieuwsgierige dieren en allemaal zo relaxt. Echt mooi om te zien.zazaza schreef:Alhoewel ik van de freiberger verhalen wel blij word.
Maar ook hiervoor geldt: waaaaaaar koop ik dit? Ik heb al een rondje handelaren hier in de buurt gedaan, en op Facebook/marktplaats/sporthorses lijkt het aanbod zo minimaal.
Annemarievzr schreef:Ik was vorig jaar in de baai van de Somme (Fr) op vakantie en zag daar overal heel leuke paarden staan: type fjord maar ook duidelijk met iets anders. Dit blijkt het Henson paard te zijn. Een kruising die ca 30 jaar geleden is ontwikkeld speciaal als betrouwbaar veelzijdigheids- en buitenrijpaard. Ik had helaas geen tijd om er eentje te rijden, maar lijkt me zeker een optie als mijn huidige twee er niet meer zijn. We zagen veel ruitergroepen voorbij komen en de rust en plezier straalden ervan af. Ik vond het echt bijzonder. Dit is een linknaar een fokker, maar er zijn er meer (zoek op elevage cheval Henson)
https://www.henson.fr/en/