Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Luna402 schreef:Ik ben aan het zoeken naar een leuk nieuw paard. Het hoeft geen sport topper te zijn, ik wil graag recreatief rijden en plezier maken. Nu heb ik deze leuke merrie gezien: https://www.ehorses.nl/andere-rassen-me ... 28797.html
Het liefst koop ik via een particulier maar een paard kopen via een handelaar hoeft natuurlijk ook niet meteen slecht te zijn. Ik heb geprobeerd om meer informatie te zoeken over deze handelaar maar heb niet veel gevonden. Hebben jullie toevallig ervaring met deze handelaar? Ik ben hoe dan ook van plan om het paard die ik eventueel ga kopen klinisch te keuren. De informatie mag ook via een Pb. Bedankt alvast!

Elisa2 schreef:Goed omgeschoold kunnen het prima recreatie paarden zijn juist. Uitermate geschikt voor endurance ook.
Zou ze alleen niet kopen met wat meer dressuur ambities.

gomir schreef:Elisa2 schreef:Goed omgeschoold kunnen het prima recreatie paarden zijn juist. Uitermate geschikt voor endurance ook.
Maar goed omgeschoold op een professionele stal kan dan bijna weer niet voor dit geld. Zo'n stal gaat er geen geld bij leggen.

BoktVerlaten schreef:Ik heb niet alles gelezen maar het telefoonnummer is van Valery , destijds van de handelsstal in Achtmalen/Doorstap/Rijkevoorsel….of zo… nog al vaag want er wordt van verschillende locaties onder verschillende namen geadverteerd maar het is haar nummer

gomir schreef:Elisa2 schreef:Goed omgeschoold kunnen het prima recreatie paarden zijn juist. Uitermate geschikt voor endurance ook.
Maar goed omgeschoold op een professionele stal kan dan bijna weer niet voor dit geld. Zo'n stal gaat er geen geld bij leggen.

Elisa2 schreef:Ik denk dat jouw vragen echt liggen aan hoe het paard omgeschoold is:
[DRS] Omscholen ex renpaard naar recreatie paard
Volgens mij kennen ze wel, de weg, de baan en de wei in ieder geval.

DuoPenotti schreef:Maar even serieuze vraag.
Ik weet niks nada noppes van een ren paard wat op de baan heeft gelopen maar doordat hij te traag was hier staat.
Wat kennen die paarden?
Wat hebben die gezien.
Kennen die verkeer?
Of hebben die enkel stal en baan gezien?
Kennen die normaal opstappen of enkel door een helper die ze een voetje geeft.
Kennen die een normaal tempo stap of is alles meteen heet en willen rennen?
Want dat scheelt allemaal nog wel in omscholing.
Soms denk ik aan een derde paard.
Zodat ik met de ander weg kan en de achterblijver niet alleen is.
Maar ook omdat 1 alweer echt ouder aan het worden is. En je niet met spoed ineens wat in je stal moet hebben als die dood gaat.
En ik hoef geen westrijden meer.
Dus in die zin prima.
En ik wil weer een paard dan wat op gras kan.
Maar weet nul nada noppes van een paard die de baan al heeft gezien.

.
 . 

Elisa2 schreef:Veel is lage prijsklasse handel, ook bij deze stal..staan nog twee andere volbloedjes die luchtzuigen. Daar zijn ze in ieder geval wel eerlijk over. Maar bij snelle handel moeten de verwachtingen niet te hoog zijn natuurlijk.