Wifi in de stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 10:05

Silly1972 schreef:
Ah oke, zal.wel een duur geintje zijn :(
Nou ja ik moet nog even zien, ik ben in iedergeval niet blij met KPN en hun wifi versterkers.
Ik ga ze wel bellen erover.

Tussen de 1000 en 2000 incl al het materiaal en aansluiten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 13:26

Nette prijs hoor. Ben je wel gelijk in 1x klaar.

@Silly1972, het is verstandig om inderdaad met KPN contact op te nemen. Eerste vraag is: hoeveel internetsnelheid heb ik hier uberhaupt en hoeveel Superwifi's heb ik nodig. Ik vermoed dat dat laatste getal een heel stuk hoger is dan de 2 die je nu hebt. Ga voor internet over stopcontact alleen dingen proberen als je 1 gemeenschappelijke randaarde hebt op het gehele perceel want dan heb je nog de kans dat het lukt.

Mocht er wel coax liggen van een oude satellietschotel bijvoorbeeld (of kabel tv maar als je dat had dan had je uiteraard gewoon dat genomen) dan kan je ook nog een MoCA setje pakken om internet over de coax heen te sturen.

Silly1972

Re: Wifi in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:14

Geen idee of er een gemeenschappelijke randaarde liggen een oude coax is er sowieso niet.

En ik ben echt A technisch in die dingen.
Schiet dus niet op haha

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 19:09

Uiteneindelijk is het dit geworden.https://www.bol.com/nl/nl/p/strong-powe ... oductTitle

Dit ding moet inloggen het stopcontact. En dan met een ethernet kabel verbonden met de router.

De andere doe je in het stopcontact waar de camera in de buurt komt.
En dan een ethernet kabel van de camera in de ding.
De wifi gaat dan via het stroomnet. :)

Tot nu toe bevalt het goed. We gaan over 2 weken een weekend weg. En dan is het fijn. Dat ik naast de oppas, toch een beetje in de gaten kan houden.[/quote]

En hoeveel meter overbrug je daarmee?[/quote]

Ik zal morgen even kijken

Silly1972

Re: Wifi in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

Dank je wel :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Vat deze opmerking niet verkeerd op @Silly1972, maar zoals je zelf aangeeft ben je wat minder technisch. Echter zeg je wel dat de superwifi's niet goed werken. Mijn advies is echt om te gaan zorgen dat die dingen goed werken. Laat een monteur langs komen die checkt wat jouw internet snelheid is op jouw adres en van daaruit de wifi goed werkend gaat maken. Een fantastisch wifi netwerk met een dramatisch lage internetsnelheid die wellicht ook nog instabiel is door wat slechter 4G bereik als je dat buitengebied internet heb, maakt jouw wifi ervaring alsnog hartstikke slecht. Terwijl het dan een andere oorzaak heeft.

Ga niet klakkeloos allemaal apparatuur kopen voordat je weet hoe het zit, anders gaat dit zeer waarschijnlijk ook niet bevallen. Ik denk dat je gewoon meer schotels nodig hebt en als de bronverbinding goed is, dan kan je echt overal een goede verbinding krijgen met die superwifi dingen. En die worden door KPN zelf ondersteund.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:21

Silly1972 schreef:
Dank je wel :)

Sorry voor de late reactie, ongeveer 26 meter vanaf onze router

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:42

Choiix schreef:
Vat deze opmerking niet verkeerd op @Silly1972, maar zoals je zelf aangeeft ben je wat minder technisch. Echter zeg je wel dat de superwifi's niet goed werken. Mijn advies is echt om te gaan zorgen dat die dingen goed werken. Laat een monteur langs komen die checkt wat jouw internet snelheid is op jouw adres en van daaruit de wifi goed werkend gaat maken. Een fantastisch wifi netwerk met een dramatisch lage internetsnelheid die wellicht ook nog instabiel is door wat slechter 4G bereik als je dat buitengebied internet heb, maakt jouw wifi ervaring alsnog hartstikke slecht. Terwijl het dan een andere oorzaak heeft.

Ga niet klakkeloos allemaal apparatuur kopen voordat je weet hoe het zit, anders gaat dit zeer waarschijnlijk ook niet bevallen. Ik denk dat je gewoon meer schotels nodig hebt en als de bronverbinding goed is, dan kan je echt overal een goede verbinding krijgen met die superwifi dingen. En die worden door KPN zelf ondersteund.

Vat ik zeker niet verkeerd want he hebt helemaal gelijk.
Onze snelheid is heel laag, we hebben gisteren kon gebeld en die hebben wel iets geholpen, maar het valt nog niet mee.
De schotels zijn geïnstalleerd door KPN zelf.

Ik ga inderdaad nog eens een monteur vragen om te komen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:28

Als je snelheid te laag is, vraag om 4G Buitengebied. Kan dat niet, overweeg dan over te stappen op Starlink. Dat is qua kosten tegenwoordig best op te brengen en dan heb je gewoon (zeer) hoge snelheden. Heb je nog wat vragen voor jouw specifieke situatie mag je altijd een PB sturen.