Ervaring stal Okkema en de Mersken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 07:33

Mijn ruin komt bij Anne Okkema vandaan, net als een aantal andere friezen die ik ken.
Inmiddels is de Kleuter alweer 5,5 jaar bij mij, ik heb hem aan het begin van de corona tijd als 4-jarige gekocht. Het contact was fijn en ik kan ze aan iedereen aanraden.
Ik was specifiek op zoek naar een fries om mee te mennen en dat is Anne z'n ding. We zijn een rondje buiten gaan rijden en onderweg doet hij allerlei gekke dingen om de paarden overal aan te laten wennen.
Z'n dochter Wendy heeft Ayke onder het zadel laten zien, dus ik kon in verschillende omstandigheden zien hij hij was.

Inmiddels is de Kleuter ruim 9 jaar en een enorm fijn paard om mee te werken, hij doet altijd heel erg z'n best en vindt alles leuk.

ivy_power89

Re: Ervaring stal Okkema en de Mersken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 12:40

Mijn fries komt bij ruitersportcentrum Marum vandaan waar ook Gosse staat. Die hebben ook wel eens wat leuk én betaalbaars staan!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 12:43

GabberGill schreef:
ivy_power89 schreef:
Bij dit soort adressen moet je wel rekenen op pittige prijzen. 4 jaar geleden heb ik rond gekeken bij de genoemde stallen en toen met een budget van 15k kwam je met een recreatief paard thuis.
Ik weet niet wat je doel is met het paard en wat je budget is natuurlijk, maar schuif particulier ook niet af.

Bij mersken?
7000 gekeurde merrie thuis afgeleverd en genoeg kwaliteit ipv recreatie

7000 voor een beetje kwaliteits fries in deze tijd is echt een unicum. Ik denk dat het meer een kwestie van echt echt geluk is wil je een gekeurde en gereden merrie onder de 10k vinden. Paar jaar terug begonnen de "gewone" paarden bij dit soort stallen al rond de 12k

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 21:35

ivy_power89 schreef:
Mijn fries komt bij ruitersportcentrum Marum vandaan waar ook Gosse staat. Die hebben ook wel eens wat leuk én betaalbaars staan!

Ik zal daar ook eens een kijkje gaan nemen. Bedankt voor de tip!

zacharyhill

Re: Ervaring stal Okkema en de Mersken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:27

Ik heb een jaarling merrie bij stal okkema gekocht. Mijn verhaal vertel ik graag via pb

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 19:35

zacharyhill schreef:
Ik heb een jaarling merrie bij stal okkema gekocht. Mijn verhaal vertel ik graag via pb

Pb gedaan