Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
swatch schreef:Ik weet niet hoor, maar ik denk juist niet dat je breder nodig hebt maar iets smaller van zadelmaker 2. Zou in ieder geval vragen of ze ook smaller meeneemt.
Hoe breder voor hoe meer het zadel naar voren zal kantelen.
Lynn_Nikita schreef:Zadelmaker 1 heb ik nu goed contact mee en wilde graag meer beeldmateriaal. Vandaag gaan rijden en een vriendin is gaan filmen, het stormde echter en laat dat net een probleem van ons zijn. Ik hoop dat zij er iets aan heeft.
Zonder pad ligt het zwaartepunt beter en kan ik iets beter zitten maar past er net 1 vinger tussen schoft en zadel. Ik zit nog steeds niet ideaal maar wel beter.
Met pad en 1 inlage ligt die van voren iets te hoog en ga ik op de lepel zitten.
Erna bij diezelfde vriendin op een arena met diepe zit 17.5 inch gaan rijden, geen probleem. Billen pasten er prima in en ik zit mooi recht
Dorien66 schreef:Daar gaan we weer met alle goedbedoelde adviezen. Op bokt zitten bijzonder weinig echte juristen die verstand van zaken hebben. En dan speelt jouw probleem ook nog eens aan weerszijden van de grens.
Je kunt op bokt hooguit FloortjeM benaderen.
Er is eigenlijk maar een echt goed advies en dat is: ga naar een juridisch loket of spreek je rechtsbijstandsverzekering aan, als je die hebt.
Lynn_Nikita schreef:Zadelmaker 1 heb ik nu goed contact mee en wilde graag meer beeldmateriaal. Vandaag gaan rijden en een vriendin is gaan filmen, het stormde echter en laat dat net een probleem van ons zijn. Ik hoop dat zij er iets aan heeft.
Zonder pad ligt het zwaartepunt beter en kan ik iets beter zitten maar past er net 1 vinger tussen schoft en zadel. Ik zit nog steeds niet ideaal maar wel beter.
Met pad en 1 inlage ligt die van voren iets te hoog en ga ik op de lepel zitten.
Erna bij diezelfde vriendin op een arena met diepe zit 17.5 inch gaan rijden, geen probleem. Billen pasten er prima in en ik zit mooi recht
StalNollie schreef:Dorien66 schreef:Daar gaan we weer met alle goedbedoelde adviezen. Op bokt zitten bijzonder weinig echte juristen die verstand van zaken hebben. En dan speelt jouw probleem ook nog eens aan weerszijden van de grens.
Je kunt op bokt hooguit FloortjeM benaderen.
Er is eigenlijk maar een echt goed advies en dat is: ga naar een juridisch loket of spreek je rechtsbijstandsverzekering aan, als je die hebt.
van zo'n reacties word je toch ook moe. Floortje is op bokt heilig lijkt het wel maar er zijn meerdere mensen op bokt met juridische onderlegging...
StalNollie schreef:Volgens mijn... Heel stellig.. dat doe jij precies ook door het woordje hooguit te gebruiken daar had je dan beter onder andere kunnen gebruiken.
Door het woordje hooguit is het nu net alsof Floortje de enige is, en sluit je advies van andere al bij voorbaat als niet juridisch onderlegd.
Hannanas schreef:En een scheef zadel is het opvullen niet meer waard. Kun je ook niet te koop zetten.
Heb je al naar een ghost gekeken?
Bowo schreef:Ik lees toch wel tegenstrijdige dingen. Een zadel dat dicht op de schoft ligt, is doorgaans te breed. Een pad eronder met een inlage aan de voorkant brengt het dan inderdaad beter in balans. Maar een zadel dat te breed is, zal dus ook niet te hoog op de schoft ligt, dan is die juist te smal.
Dus zijn die zadels die dicht op de schoft liggen en te hoog liggen dezelfde of niet? Want als dat zo is, dan is het waarschijnlijk een model dat uberhaupt niet bij je paard past.
En als je niet in een zadel kunt zitten dat wel in balans ligt, past het zadel ook niet bij jou. Je kan een zadel nog zo goed aanpassen op je paard, maar als het niet bij jou past, schiet je er nog helemaal niets mee op.
Lynn_Nikita schreef:Bowo schreef:Ik lees toch wel tegenstrijdige dingen. Een zadel dat dicht op de schoft ligt, is doorgaans te breed. Een pad eronder met een inlage aan de voorkant brengt het dan inderdaad beter in balans. Maar een zadel dat te breed is, zal dus ook niet te hoog op de schoft ligt, dan is die juist te smal.
Dus zijn die zadels die dicht op de schoft liggen en te hoog liggen dezelfde of niet? Want als dat zo is, dan is het waarschijnlijk een model dat uberhaupt niet bij je paard past.
En als je niet in een zadel kunt zitten dat wel in balans ligt, past het zadel ook niet bij jou. Je kan een zadel nog zo goed aanpassen op je paard, maar als het niet bij jou past, schiet je er nog helemaal niets mee op.
nee, die modellen passen gewoon niet op mijn paard. bv wintec, heeft weinig uitsparing voor schoft, Bates had dat probleem ook, andere lagen de kussens niet goed, of te lang of niet voldoende dragend.
Volgens mij heb ik geen enkel zadel gehad wat te hoog lag bij de schoft, op 1 van zadelmaker 2 na en die was inderdaad te smal, maar ook nog 1 met extra schoftruimte waardoor het nog hoger leek te liggen
Ik heb gepast, even nadenken
Wintec zowel de witte, xl en xxl boom, VZ en dressuur
Bates VZ en dressuur
Kentaur
Schutte 4 modellen en verschillende kussens
Euroring Luxor en nog een andere dressuur
Euroriding diamant ( enige die nog goed op paard lag, maar in nieuwe model pas ik niet)
Massimo
albion
zaldi
en nog een paar maar weet niet eens meer welke allemaal
budget is +_ 2000 euro, nieuw of gebruikt, wil tot 2500 rekken
De oude euroriding van mij zat ik heerlijk in die heeft een ander model in de zit, meer ruimte maar was te smal en hartstikke scheef gevuld en ik wilde eens een nieuw zadel ipv oplappen maar dat blijkt erg moeilijk te zijn