Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gini schreef:Zeg dat je nooit op een Quarter hebt gereden zonder te zeggen dat je nooit op een Quarter hebt geredenHet gaat ook niet zozeer om de benen die eronderuit steken. Maar of het zadel en zitvlak past. Als je lang bent, heb je in de meeste gevallen ook wel wat bovenbeen dat je op je zadel kwijt moet kunnen. En dan kom je toch vaak uit op zadels die niet op pony's passen.
Een persoon van 2 meter vertellen dat die echt nog wel op een pony past als die pony maar wat breder is, vind ik op zijn minst geen goed advies.
Wranglerbutt schreef:Gini schreef:Zeg dat je nooit op een Quarter hebt gereden zonder te zeggen dat je nooit op een Quarter hebt geredenHet gaat ook niet zozeer om de benen die eronderuit steken. Maar of het zadel en zitvlak past. Als je lang bent, heb je in de meeste gevallen ook wel wat bovenbeen dat je op je zadel kwijt moet kunnen. En dan kom je toch vaak uit op zadels die niet op pony's passen.
Een persoon van 2 meter vertellen dat die echt nog wel op een pony past als die pony maar wat breder is, vind ik op zijn minst geen goed advies.
CrazyCat schreef:Groot paard zegt niet zo veel. Ik ben 1m83 en heb hele lange benen. Maar ik pas ook prima op een epony van rond de 1m50 als het een beetje een rond geribd paard is. Ik heb ook wel eens op een paard van 1m85 gereden, maar die was smaller en pastte veel minder goed.
Bellatrix schreef:Ik ben benieuwd TS nog met een reactie komt .
mystery1980 schreef:Cas10 schreef:Bij het Zwarte Paard in Emst kun je prachtige buitenritten maken over hei en door het bos. Ze hebben daar alleen Friese paarden, heel braaf en ook grote maten. Een aanrader!
Hier hebben ze wel een duidelijke gewichts limiet.