Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:De mijne gaan mee met de Rendac, als ik dat met mezelf en mijn man ook had kunnen doen hadden wij ook daarvoor gekozen ipv cremeren of begraven zo is je lichaam toch nog een soort van nuttig
Drico schreef:Ik had het gevoel eigenlijk altijd andersom, in eerste instantie wou ik mijn pony laten cremeren maar uiteindelijk toch gekozen voor de Rendac. Want wat moet ik met zoveel as?![]()
Heb zijn staart afgeknipt om daar nog eens iets moois (tastbaars) mee te laten maken
Nyaleti schreef:Let wel, je krijgt een bak as terug. Staat hier nog steeds in de kast van het werkhok omdat ik niet weet wat ik er mee moet.
Griffioen schreef:c_alsemgeest schreef:De mijne gaan mee met de Rendac, als ik dat met mezelf en mijn man ook had kunnen doen hadden wij ook daarvoor gekozen ipv cremeren of begraven zo is je lichaam toch nog een soort van nuttig
Nuttig? Het wordt dan toch ook net als afval verwerkt?
Ben benieuwd of iemand een goed filmpje weet dat je kunt zien hoe Rendac in zijn werk gaat.
Citaat:Rendac verzorgt zowel de inzameling als de verwerking voor de Nederlandse landbouw- en vleesindustrie. We hanteren de hoogste normen op het gebied van veiligheid, hygiëne en efficiëntie, inclusief een speciale vloot inzamelvoertuigen en beveiligde verwerkingsinstallaties waar eindproducten veilig worden afgevoerd en worden omgezet in hernieuwbare energie.
Gini schreef:Nyaleti schreef:Let wel, je krijgt een bak as terug. Staat hier nog steeds in de kast van het werkhok omdat ik niet weet wat ik er mee moet.
Mijn plan is het om uit te strooien op de plek waar ze praktisch haar hele leven gewoond heeft en gelukkig was. Ik denk dat ik er veel rust uit ga halen te weten dat ze terug thuis komt.
c_alsemgeest schreef:Ook naar slachthuizen, ja gezellig is het niet.Maar het is wel intressant om te weten wat er echt met je dier gebeurt en hoe.
Zodat je zelf wellicht een betere afweging kan maken of je zoiets zou willen of juist helemaal niet.
Griffioen schreef:c_alsemgeest schreef:De mijne gaan mee met de Rendac, als ik dat met mezelf en mijn man ook had kunnen doen hadden wij ook daarvoor gekozen ipv cremeren of begraven zo is je lichaam toch nog een soort van nuttig
Nuttig? Het wordt dan toch ook net als afval verwerkt?
Ben benieuwd of iemand een goed filmpje weet dat je kunt zien hoe Rendac in zijn werk gaat.
Gini schreef:Jeetje echt? Ik weet wel wat leukere excursies om te doen
Nyaleti schreef:Gini schreef:
Mijn plan is het om uit te strooien op de plek waar ze praktisch haar hele leven gewoond heeft en gelukkig was. Ik denk dat ik er veel rust uit ga halen te weten dat ze terug thuis komt.
Ja dat was mijn plan ook. Ik had op bepaalde plekken een klein hoopje gestrooid. Lag er maanden later nogdus hou er rekening mee dat het niet inregent in het land bijvoorbeeld..