Paard voor de kar beleren op eigen stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:12

Percy schreef:
Elisa2 schreef:

Volgens mij zegt niemand dat, maar als je nog nooit gemend hebt en je wilt gaan mennen met een net beleerd groen paard voor de wagen dan lijkt mij dat niet handig.

Zoals Germie schrijft dat je met ervaring van paarden inrijden en een mencursus het zelf wel kan klopt niet en dat is nu juist wat ik vaak fout heb zien gaan.

Ik heb ervaring met paarden zadelmak maken en inrijden en ervaring met mennen en zelfs beleren maar er zijn zoveel verschillen tussen de twee disciplines dat ik het niemand zou aanraden om het alleen zelf te doen.

Oh zo, nee dat ben ik met je eens!

Ik heb mijn jonge paard ook bewust weggebracht naar een pro, wel al het voorwerk al gedaan en ik heb veel ervaring met beleren ohz maar dat is echt iets totaal anders en zelf vind ik het betuigen veel gevaarlijker. Dat moet echt goed gebeuren.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:39

In mijn ervaring krijg je als je op beleren zoekt veel adressen waar je je paard weg moet brengen maar kan je als je op instructie zoekt nog wel eens iemand vinden die ook het beleren wil begeleiden. Maar die willen dan vaak liever wel dat de eigenaar al (men)ervaring heeft denk ik.