Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Waarom heb je je paard bij de buren weggehaald?
Ik zou inderdaad ook eerder voor bijrijder/leaser gaan dan dat je hun paard nu aanschaft. Een paard wat ik van de verkoper niet mag verplaatsen, daar zou ik nooit in mee gaan. Als het mijn paard is wil ik erover beslissen. Als zij erover willen blijven beslissen moeten ze 'm niet verkopen. Ingewikkelder is het niet.
Helemaal leuk en prachtig dat je je buren al je hele leven kent. Alleen wanneer ze jou een paard zouden verkopen zijn het even niet je buren maar mensen waar je een zakelijke transactie mee sluit. Denk dat je even helder moet krijgen dat dat twee heel verschillende rollen zijn.
troi schreef:Een kennis heeft op die basis een paard verkocht. Zij wilden graag contact houden met het dier en hem nog dagelijks zien. Nwe eigenaar heeft hem na een paar maand toch verplaatst want kwam beter uit. Dat heeft hun de vriendschap gekost. Juist als je een goede relatie hebt net de buren nooit zo'n constructie aangaan
Lieser schreef:troi schreef:Een kennis heeft op die basis een paard verkocht. Zij wilden graag contact houden met het dier en hem nog dagelijks zien. Nwe eigenaar heeft hem na een paar maand toch verplaatst want kwam beter uit. Dat heeft hun de vriendschap gekost. Juist als je een goede relatie hebt net de buren nooit zo'n constructie aangaan
Maar als verkoper is het ook niet reeel om je voormalige paard elke dag te willen zien. Dan moet je hem zelf houden en een bijrijder/leaser zoeken.
troi schreef:Een kennis heeft op die basis een paard verkocht. Zij wilden graag contact houden met het dier en hem nog dagelijks zien. Nwe eigenaar heeft hem na een paar maand toch verplaatst want kwam beter uit. Dat heeft hun de vriendschap gekost. Juist als je een goede relatie hebt net de buren nooit zo'n constructie aangaan