Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diddykong schreef:Een dierenarts hoeft verder ook niet van alles te doen. Het probleem is dat een hoefsmid onder je paard met dat been moet staan en als ze terugtrekken of trappen dat levensgevaarlijk is. Of ga jij zijn salaris 9 maanden doorbetalen als hij onder het paard komt en zijn ribben breekt? Het eerlijkst is je paard laten verdoven van tevoren.
Ibbel schreef:Als jij je paard niet kunt trainen, moet je niet verwachten dat een smid dat 'even' tijdens een bezoekje van een half uur of een uur doet.
Wat jij nodig hebt is een gedragstrainer, die dit oplost voor jou én je smid. Want ook bij jou is ze lastig, schrijf je. 'Het toelaten' is te weinig om van een smid te verwachten dat-ie z'n werk goed kan doen.
Alternatief is je paard vervoeren naar een kliniek waar ze een travaille hebben. Dan doe je aan symptoombestrijding, maar misschien valt dan alsnog het kwartje na verloop van tijd.
Myponys1 schreef:Diddykong schreef:Een dierenarts hoeft verder ook niet van alles te doen. Het probleem is dat een hoefsmid onder je paard met dat been moet staan en als ze terugtrekken of trappen dat levensgevaarlijk is. Of ga jij zijn salaris 9 maanden doorbetalen als hij onder het paard komt en zijn ribben breekt? Het eerlijkst is je paard laten verdoven van tevoren.
Het eerlijkste is om te kijken waar gedrag vandaan komt ofwel is het pijn, spanning of een trauma door iets dat in haar verleden is gebeurd. En tuurlijk kan je een paard echt wel laten verdoven zolang je maar als doel hebt om zonder verdoving te kunnen en je hebt ook echt uitzonderingen dat ze zonder verdoving echt niet te handelen zijn. Maar ik weet vrij zeker dat het bij mijn paard zonder verdoving mogelijk is aangezien ik net gewoon haar achterbeen op kon pakken zonder problemen. En natuurlijk is het niet de bedoeling om een hoefsmid het ziekenhuis in te laten trappen