Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:koend schreef:Ja, Janderegelaa, soms is dat inderdaad zo.
Ik zeg ook niet dat het rode lichten zijn, maar wel oranje.
Bijvoorbeeld het paard in de buitenbox op vlas, terwijl de andere paarden op stro staan. Wil de eigenaar op papier zetten dat het paard geen stofallergie heeft, dan ok. Zoniet moet de prijs ernaar zijn of zoek je iets anders.
Beter eentje teveel laten staan dan eentje teveel gekocht.
Als ik hier op bokt eens lees hoeveel miserie sommige mensen gekocht hebben!
Dit is wel echt onzin… Misschien eet dat paard wel stro of is hij heel erg vies op zichzelf en kan beter op vlas staan. Ik denk dat je niet meteen van het slechtste uit moet gaan bij mensen.
JuulSearch25 schreef:Wat veel reacties, dank jullie wel!
De eerste keer wil ik graag alleen kijken, vooral ook om te ervaren hoe ik me er bij voel en wat het met me doet. De tweede keer neem ik iemand mee die én emotioneel niet betrokken is en die verstand heeft van exterieur en beweging.
Wat ik zoek, tja, naast vooral een nuchter, relaxed en fijn paard: zo tussen de 5 en 11 jaar, minimaal 165 cm (ik ben lang), naar buiten kunnen en kunnen springen en budget zo 5K. En ik weet dat dat niet bijzonder veel is, maar ik heb geen haast en hoef geen topsporter.
Geen idee of je hier namen mag noemen, maar vandaag ben ik gaan kijken bij een manege/handelaar die een Iers paard heeft staan. Erg vriendelijk en leuk paardje, nog niet lang in Nederland en achtergrond met race, maar daar was hij niet snel genoeg voor.
Een stalling is er inderdaad, dat was wel een voorwaarde voordat ik begon met echt rondkijken.
Ik laat me niet onder druk zetten, dus als een paard uiteindelijk weg is, tja, dan was hij niet voor mij bestemd. Toevallig net meegemaakt, ik zou vandaag ergens anders gaan kijken, maar kreeg gisteravond bericht dat hij verkocht was.
Als jullie tips hebben voor waar nog te kijken of welke handelaar betrouwbaar is, ik hoor het graag!
JuulSearch25 schreef:Wat betreft de handelaren, ik probeer hierin kritisch te blijven, veel vragen te stellen, maar weet ook dat ik niet altijd de eerlijke antwoorden krijg..
JuulSearch25 schreef:Ladyson, dank je wel voor je eerlijke bericht. Ik heb al wel stalling gevonden, een doe het zelf stal. De paarden gaan smorgens de wei op en savonds weer naar binnen. Er is een buitenbak bij en het bos is in de buurt. Een stal was iets wat er echt eerst moest zijn voor ik echt kon gaan rondkijken voor een paard.
Popstra schreef:Jammer dat er zo negatief over oudere paarden word gedaan. Zij die doorgewinterd en ervaren hun rondje lopen zowel binnen als buiten zijn juist zo fijn als je ontspannen plezier wil hebben en niet dagelijks wil trainen.
Een jong paard is leuk maar daar moet je echt ervaren en heel consequent mee zijn en vooral gedreven wil je juist die goed rijden.