Zadelzoektocht, winkel/zadelpasser gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:47

Rijd je recreatief of ook wedstrijden enz?

Ik heb een tonnetje ronde fjord met flinke schouders en heb afgelopen vrijdag een zadelpas middag gehad. Veel zadels uitgeprobeerd, Edix, ghost, barefoot maar kwam uit bij een echt bos rijd zadel :D na een rit van twee uur, geen pijn in m’n heupen of knie. En een blij paard
Dus als je niks geeft om wedstrijden enz, dan is zoiets misschien ook nog te proberen. Dit is een wat ouder leenzadel en heb vanmorgen een nieuwe besteld na goed uitproberen.
Afbeelding

Haf_Woezel

Re: Zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 08:06

hoi Marjan, ziet er leuk uit!
ik rij geen wedstrijden, maar ik train wel dressuur, recreatief en bosritten, het zadel moet dus geschikt zijn voor alle 3. Springen is niet ons ding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:12

Een throwgood zadel ? Heb je na deze types ook gekeken?

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:22

Thorowgood, Kent en Masters

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:33

Ik zie het hierboven ook al een keer genoemd worden en het is niet helemaal in lijn met je vraag om betaalbaar en volledig wol gevuld… maar ik zeg een WoW.

Ik heb het nu voor 3 paarden gehad en ze lopen er zoveel beter onder. Kan eeuwig aangepast worden, nooit meer problemen met een zadel die toch niet lekker past.
Je kan een zadelpasser laten komen, kijken wat je nodig hebt en het dan tweedehands halen. Scheelt je een hoop geld. Daarna nog een keer zadelpasser laten komen om het volledig naar jou en je paard te laten aanpassen. Dan is het best betaalbaar en het scheelt dat je niet na een half jaar weer een nieuw zadel hoeft aan te schaffen omdat het toch niet helemaal lekker past. Dat probleem ga je met WoW niet hebben. Dus uiteindelijk ben je toch voordeliger uit.
Zadel voor mijn volbloed heb ik al 15 jaar. Van toen hij 6 was en tonnetjerond en vol in bespiering tot nu hij 21 is en behoorlijk teruggevallen is in gewicht.
Uiteindelijk dus een heel budget vriendelijke oplossing.

Waarom wil je geen lucht gevuld zadel? Ook voor lichamelijke problemen bij de ruiter kan het heel veel helpen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:06

Aangezien de topicstarter op zoek is naar een winkel/zadelpasser verplaats ik dit topic naar ervaringen en diensten.

cissy

Re: Zadelzoektocht, winkel/zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:15

Als je toch geen wedstrijden rijdt zou je ook nog een westernzadel kunnen proberen. Lekker open zit, geen wrongen geen hoge cantle, heerlijk ontspannen het bos in zonder zadelpijn na een paar uur (althans mijn ervaring)

Haf_Woezel

Re: Zadelzoektocht, winkel/zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 05:22

Merci voor de reacties !

Een thorowgood en kent and masters zeker geprobeerd.
Kreeg alleen geen zadelpasser tot bij mij met deze merken.

In thorowgood gaat de cob niet tot 18 inch
Bij K&M dan weer wel.

Ivm Westernzadel.. die heb ik gekocht en helaas moeten verkopen omdat ik daar heel erg rugpijn in kreeg :( wandelen was prima, maar draven helaas niet. Stond thans machtig mooi.

Ik heb momenteel een afspraak met een Ikonic zadelpasser voor een hybride vzh zadel om te zien of dat ons probleem wat kan verhelpen.