Paard(en) en ruiter(s) gezocht voor filmscènes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:42

martinev schreef:
Ik heb ook wel interesse, weer eens wat anders! Ik heb een gaaf zwart paard. Is het de bedoeling dat er ook echt acteurs op het paard gaan rijden? Of zit de acteur alleen op het stilstaande paard?

[ Afbeelding ]

Hoi, Martine! Wat een prachtig dier. Ja, de eigenaars rijden op hun eigen paarden, en er is één shot dat een acteur op een stilstaand paard zit, en het leidsel vasthoudt.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:43

Reggledoos schreef:
Oh wat leuk!
Jammer dat ik verder weg woon. Neem aan dat er genoeg interesse is uit de omgeving, maar anders houd ik me aanbevolen!
Wil er gerust naar toe rijden

Hallo! Bedankt voor je interesse! Waar woon je dan, als ik vragen mag? Er is een overweging de veldslag te filmen in de Broekpolder in Vlaardingen. Maar nogmaals, de locaties staan nog niet vast.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:43

Muronia schreef:
Ik heb je er een pb over gestuurd. (Zie het envelopje bovenaan in het scherm)

Dank je! Ik zal je daar antwoorden!

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:44

troi schreef:
Ik heb een bericht gestuurd

Dank je! Ik zal je daar antwoorden.

hienschkunst

chamion schreef:
Jammer dat je geen menners nodig hebt. Ik ga het bericht via FB delen

Zeer bedankt!

hienschkunst

DJZ schreef:
Ik heb u een mailtje gestuurd :D

Bedankt! Ik zal je daar antwoorden! :D

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:46

Dorine92 schreef:
troi schreef:
Super leuk!

Jij regelt wel de verzekering neem ik aan? Je snapt dat het dat soort zaken zijn die ervoor zorgen dat professionals prijzig moeten zijn.

Als het in het echte Reiderland is ( als in oost-groningen) dan weet ik mogelijk wat locals die zouden willen helpen voor een lunch, benzinekosten en wat gezelligheid.

Verzekering? Wat is het verschil of je op je eigen paard een rondje door het bos of veld rijdt mét vs zonder camera erop?

Ik denk zelf ook dat het reële risico dat er iets gebeurt klein is, maar toch wil ik goed ingedekt zijn mocht er onverhoopt een of ander onverwacht ongeluk gebeuren.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:46

Ingrid_ms schreef:
Ik heb je een PB gestuurd met een tip! De familie Prins uit Delfzijl/Veendam heeft al vaker meegespeeld in films en ze hebben diverse goede paarden ervoor.

Hartstikke bedankt! Ik zal je antwoorden op je PB.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:49

Lynn_Nikita schreef:
Im limburg heb ik een gave donker bruine met lange manen maar Friesland om op te nemen is mij iets te ver

[ Afbeelding ]

Prachtig dier. Ja, da's iets te ver. Toch bedankt voor je interesse!

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:49

manubres schreef:
Wat leuk! Laat je het ons (hier) ook weten wanneer de film klaar is/draait? Of mss wat 'making of' plaatjes met de paarden? :D

Ik hoop dat ik dat onthoud! Ik ben zelf ook dol op making of beelden! Ook van paarden! :D

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:51

rider schreef:
Citaat:
Nou het gezeur dat je krijgt met jouw aansprakelijkheidsverzekering als er schade komt (bijv een trap tegen een auto tijdens de opnames, auto schade is errug duur) en jij dat wilt claimen op je verzekering. Die verwijst je door naar de verzekering van de organisatie. Die er mogelijk niet is en uiteindelijk ook mag jij zelf de schade betalen. Das dubbel zuur als je iemand een plezier doet! Beter vooraf iets op papier zetten dan.

Dat, of als de acteur van jouw paard valt en diens verzekering de kosten van dat ongeval en eventuele arbeidsongeschiktheid op jou verhaalt..

Ook goed om te weten; je eigen WA verzekering keert niets uit op het moment dat je jouw paard voor een commercieel doeleinde (zoals filmopnames) gebruikt en je bent in beginsel als eigenaar altijd aansprakelijk voor schade gemaakt door jouw dier. Je bent dus afhankelijk van of de 'werkgever' in dit geval de verzekeringen goed op orde heeft omdat je jezelf als particulier voor deze situatie niet kunt verzekeren (dit is overigens de reden dat professionals dus 'duur' zijn... die hebben hier bedrijfsverzekeringen voor waar je weer bepaalde certificeringen voor nodig hebt etc...)

Bedankt voor de informatie! Dat onthoud ik. Overigens is dit een film vanuit een stichting, met in de statuten dat we geen winstoogmerk hebben en dus ook geen eventuele winst mogen opstrijken. Wat dat betreft is dit dus strikt gezien geen commercieel iets.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:52

troi schreef:
Dorine92 schreef:
Ah ok ik zou dit dus nooit kunnen bedenken

Kans is ook klein, maar als het mis gaat zijn de gevolgen heel erg groot

Eens! Better safe than sorry.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:55

troi schreef:
manubres schreef:
De vraag is wel, denk ik, of je er geld mee verdient of niet? Als je met je paard naar de set gaat en er zelf op zit en er niet voor betaald krijgt, lijkt me dat gewoon onder een WA te vallen. Maar het is altijd goed om vooraf even te informeren bij je verzekering natuurlijk :o

Nee helaas zo eenvoudig is het niet. Als je een 'opdracht' hebt ten behoeve van een min of meer commercieel project dan was je daar anders niet geweest en zal de verzekering je doorverwijzen. Precieze formulering zal zeker afwijken en de details ook per verzekeraar. Dus contact zoeken is zeer verstandig.

Ben trouwens benieuwd hoe de TS hierin staat en wat ze exact gaan regelen op dit vlak. 'Gedoe' met of door paarden is snel enorm kostbaar.

Zou je hier wat details over kunnen delen?

Ik lees me in en laat me informeren door allerlei instanties en verzekeraars die er verstand van hebben, en ik kies de optie die de kans op gedoe het kleinst maakt én waar alle betrokken partijen zich goed bij voelen.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:56

CharleyT schreef:
Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: veldslag in jaar 734 en de kostuums uit 1412??? Dat is toch apart of begrijp ik het niet?

Goeie vraag! Het zijn twee verschillende flashbacks van twee jaartallen, met twee verschillende kostuums en locaties.

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 20:57

Banjer schreef:
hienschkunst schreef:
Voor scène "1" kunnen het ook anders gekleurde zijn! Wat leuk dat je interesse hebt!

Als het in mijn regio is (noord Groningen), kan ik wel met mijn palomino :D We hebben ook 2 zwarte paarden, maar die worden iets te vrolijk voor dit soort scenes O:)

Vrolijk! :D :D Is dat een slecht iets?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:04

hienschkunst schreef:
Banjer schreef:

Als het in mijn regio is (noord Groningen), kan ik wel met mijn palomino :D We hebben ook 2 zwarte paarden, maar die worden iets te vrolijk voor dit soort scenes O:)

Zo doorgaans: te vrolijk is heel gezellig maar ook onhandig als je wilt dat ze precies doen wat jij in gedachten hebt. :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:11

hienschkunst schreef:
Banjer schreef:
hienschkunst schreef:
Voor scène "1" kunnen het ook anders gekleurde zijn! Wat leuk dat je interesse hebt!

Voor mij wel, want ze kunnen dan letterlijk perfect verticaal staan :))

hienschkunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 22:07

Banjer schreef:
Voor mij wel, want ze kunnen dan letterlijk perfect verticaal staan :))

:D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:13

rider schreef:
Dat, of als de acteur van jouw paard valt en diens verzekering de kosten van dat ongeval en eventuele arbeidsongeschiktheid op jou verhaalt..

Ook goed om te weten; je eigen WA verzekering keert niets uit op het moment dat je jouw paard voor een commercieel doeleinde (zoals filmopnames) gebruikt en je bent in beginsel als eigenaar altijd aansprakelijk voor schade gemaakt door jouw dier. Je bent dus afhankelijk van of de 'werkgever' in dit geval de verzekeringen goed op orde heeft omdat je jezelf als particulier voor deze situatie niet kunt verzekeren (dit is overigens de reden dat professionals dus 'duur' zijn... die hebben hier bedrijfsverzekeringen voor waar je weer bepaalde certificeringen voor nodig hebt etc...)

Avp. Wa is voor voertuigen.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:51

vuurneon schreef:
Dat, of als de acteur van jouw paard valt en diens verzeke

Ah ja, ik haal de termen door elkaar. Maar goed, dan dus wat ik eerder schreef, maar dan voor de avp. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:52

rider schreef:
vuurneon schreef:
Dat, of als de acteur van jouw paard valt en diens verzeke

Ah ja, ik haal de termen door elkaar. Maar goed, dan dus wat ik eerder schreef, maar dan voor de avp. :')

Of je moet t paard op wielen zetten en een motor in zn derriere haha dan kan je t vast wel als WA wegzetten :p

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:00

hienschkunst schreef:
Ik denk zelf ook dat het reële risico dat er iets gebeurt klein is, maar toch wil ik goed ingedekt zijn mocht er onverhoopt een of ander onverwacht ongeluk gebeuren.

Ik wil je er in alle vriendelijkheid op wijzen dat het risico dat er iets misgaat behoorlijk reeël is als je met amateurs werkt. :o Er zijn veel dingen op een filmset waar paarden van kunnen schrikken, apparatuur maar ook handelingen van cast- en crewleden etc.

Er hoeft dan niet gelijk afschuwelijk letsel te zijn, maar denk aan een paard wat een camera omver loopt of een decorstuk sloopt. Als je daar niet goed voor verzekerd bent draait de eigenaar op voor die kosten en dat zou natuurlijk vervelend zijn.

Hou ook rekening mee dat onervaren dieren ervoor kunnen zorgen dat je opnameproces een stuk stroever verloopt en dat goedkoop dan ineens ook duurkoop kan zijn als de rest van je personeel moet overwerken...

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:01

vuurneon schreef:
Of je moet t paard op wielen zetten en een motor in zn derriere haha dan kan je t vast wel als WA wegzetten :p

Zou voor sommige dingen best handig zijn. :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:13

rider schreef:
hienschkunst schreef:

Ik wil je er in alle vriendelijkheid op wijzen dat het risico dat er iets misgaat behoorlijk reeël is als je met amateurs werkt. :o Er zijn veel dingen op een filmset waar paarden van kunnen schrikken, apparatuur maar ook handelingen van cast- en crewleden etc.

Er hoeft dan niet gelijk afschuwelijk letsel te zijn, maar denk aan een paard wat een camera omver loopt of een decorstuk sloopt. Als je daar niet goed voor verzekerd bent draait de eigenaar op voor die kosten en dat zou natuurlijk vervelend zijn.

Hou ook rekening mee dat onervaren dieren ervoor kunnen zorgen dat je opnameproces een stuk stroever verloopt en dat goedkoop dan ineens ook duurkoop kan zijn als de rest van je personeel moet overwerken...

Eens!
En daarnaast is de ellende dat paarden zeer kostbaar en zeer sterk zijn en dat dierenartsen zeer kostbaar zijn. Een banketstaaf wondje dat gehecht moet worden heeft zomaar een prijskaartje van 500 piek. Een paard dat in een worst case scenario overlijdt kan zomaar 15.000 waard zijn geweest (en das niet een heel bijzonder paard..).

Mijn punt is vooral dat het niet licht ingeschat moet worden. Ik heb de indruk dat jullie het zeer goed bedoelen maar weinig kaas hebben gegeten van paarden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:21

leuk, heb ooit meegedaan aan de opnames van Redbad met paard hier in Eindhoven, zeer vermoeiend, maar gaaf om te doen en mee te maken. (ben niet in beeld geweest, tenminste niet herkenbaar)