Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:39

Volgens mij heb ik in het gele vak toen foto's gemaakt maar het is echt al jaren terug...
Afbeelding

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:41

Bellatrix schreef:
Volgens mij heb ik in het gele vak toen foto's gemaakt maar het is echt al jaren terug...
[ Afbeelding ]

Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:41

De buren van de Oscarhoeve hebben een PP-idee. Zijn aan 1 kant van het huis nog aan het werk ermee denk ik. Geen idee of dat verder wat is, ben er ooit vorige winter eens geweest en het klonk op papier wel goed. Zat iig wel snel vol toen maar stonden ook nog mensen op de wachtlijst.
Verder is deze regio idd heel moeilijk, zeker met alles wat er de afgelopen jaren gesloten is. En dat gaan vast niet de laatste zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:42

kleim schreef:
Bellatrix schreef:
[ Afbeelding ]

Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer

Die buitenbak is weg? Jammer, hebben ze geen buitenbak meer dan? Ben wel benieuwd naar wat je ervan vindt.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:44

Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer[/quote]

Die buitenbak is weg? Jammer, hebben ze geen buitenbak meer dan? Ben wel benieuwd naar wat je ervan vindt.[/quote]

De buitenbak in rood omcirkeld is er nog, met geel niet meer (volgensmij)

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:45

kleim schreef:
Het is dat ik geen beschikking heb tot een auto, anders had ik ook wat verderop kunnen kijken…

Maar als jij geen auto tot je beschikking hebt, wat zoek je dan in Voorthuizen als je omgeving Ede Wageningen in je titel hebt staan? Da's 30 kilometer uit de richting :))

Ook omgeving Voorthuizen is het dramatisch trouwens. Er zit een heel goede stal vlak boven Voorthuizen, Sunshine Stables, maar die hebben een wachtlijst zo lang als je arm.

Ik heb ze zelf aan huis staan gelukkig, anders zou ik echt niet weten of ik uberhaupt nog een paard zou hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 12:46

kleim schreef:

Die buitenbak is weg? Jammer, hebben ze geen buitenbak meer dan? Ben wel benieuwd naar wat je ervan vindt.[/quote]

Afbeelding[/quote]

Die andere buitenbak (en die twee weilanden aan de weg), zijn een ander adres (nr 16), heeft nooit bij M&M gehoord, voor zover ik weet.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:47

Ibbel schreef:
kleim schreef:
Het is dat ik geen beschikking heb tot een auto, anders had ik ook wat verderop kunnen kijken…

Maar als jij geen auto tot je beschikking hebt, wat zoek je dan in Voorthuizen als je omgeving Ede Wageningen in je titel hebt staan? Da's 30 kilometer uit de richting :))

Ook omgeving Voorthuizen is het dramatisch trouwens. Er zit een heel goede stal vlak boven Voorthuizen, Sunshine Stables, maar die hebben een wachtlijst zo lang als je arm.

Ik heb ze zelf aan huis staan gelukkig, anders zou ik echt niet weten of ik uberhaupt nog een paard zou hebben.

Elektrische fiets heb ik gelukkig wel, M&M is voor mij een uur fietsen. Hetzelfde geldt voor wageningen en sommige stukken ede

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 12:48

Ibbel schreef:
kleim schreef:

Die buitenbak is weg? Jammer, hebben ze geen buitenbak meer dan? Ben wel benieuwd naar wat je ervan vindt.

Afbeelding[/quote]

Die andere buitenbak (en die twee weilanden aan de weg), zijn een ander adres (nr 16), heeft nooit bij M&M gehoord, voor zover ik weet.[/quote]

Ah ja zou kunnen hoor! Weet ik zelf ook niet. Maar nu snap ik je over de weilanden, dat scheelt een stuk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:54

kleim schreef:
Hey mensen!

Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!

Oscarhoeve ken ik goed, er is veel mogelijk.

Paarden staan in principe van s"morgens vroeg tot een uur of drie in de paddock die inderdaad geen ruwvoer heeft, tenzij het extreem weer is dan worden ze eerder binnen gehaald. Maar, je kunt zelf een (of twee) hooinet ophangen en dat ze dan hooi hebben voor de hele nacht. Of je zet je paard zelf iets later buiten zodat het eerst kan eten. Of je zet het paard na 15:00u buiten wanneer de paddocks leeg zijn.

Dit is wel een nadeel, het lang zonder ruwvoer staan. De plek zelf is heel fijn, binnenbak..20x60 buitenbak..en je rijdt zo het bos in of de hei op.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:02

Elisa2 schreef:
kleim schreef:
Hey mensen!

Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!

Oscarhoeve ken ik goed, er is veel mogelijk.

Paarden staan in principe van s"morgens vroeg tot een uur of drie in de paddock die inderdaad geen ruwvoer heeft, tenzij het extreem weer is dan worden ze eerder binnen gehaald. Maar, je kunt zelf een (of twee) hooinet ophangen en dat ze dan hooi hebben voor de hele nacht. Of je zet je paard zelf iets later buiten zodat het eerst kan eten. Of je zet het paard na 15:00u buiten wanneer de paddocks leeg zijn.

Dit is wel een nadeel, het lang zonder ruwvoer staan. De plek zelf is heel fijn, binnenbak..20x60 buitenbak..en je rijdt zo het bos in of de hei op.

Ja de locatie is prachtig, maar daar wil ik me dus niet op blind staren :')

Bedoel je een hooinet zodat ze ‘s nachts te eten hebben? Lijkt me toch “normaal” dat ze gewoon hooi tot beschikking hebben in stal? Dat is in principe geen probleem, maar dat lang buiten staan zonder hooi zit ik echt mee maar wellicht dat ik daarover in gesprek kan.

Elisa2

Re: Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:08

Ja ze hebben een enorme berg hooi liggen wanneer ze weer op stal komen maar dat is na een paar uur wel op. Vriend van me die daar zijn paard heeft staan hangt dus iedere avond zelf twee hooinetten op voor de nacht.

Het lang buiten staan zonder hooi vind ik ook echt een nadeel, maar daar hebben ze wellicht hun redenen voor (bang voor teveel onderlinge schermutselingen oid) . Vraag het inderdaad maar, misschien zijn er in overleg meer mogelijkheden.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:11

Elisa2 schreef:
Ja ze hebben een enorme berg hooi liggen wanneer ze weer op stal komen maar dat is na een paar uur wel op. Vriend van me die daar zijn paard heeft staan hangt dus iedere avond zelf twee hooinetten op voor de nacht.

Het lang buiten staan zonder hooi vind ik ook echt een nadeel, maar daar hebben ze wellicht hun redenen voor (bang voor teveel onderlinge schermutselingen oid) . Vraag het inderdaad maar, misschien zijn er in overleg meer mogelijkheden.

Ahh ja dan snap ik het, weet je toevallig of er een meerprijs aan zit als je hooinetten op wil hangen? Bij M&M is dat wel zo…

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:13

Ruwvoer kwaliteit is volgens mijn stalgenootje ook niet goed en wisselt vaak, veel paarden met koliek daar.
Kijken kan geen kwaad natuurlijk, maar wellicht kun je zelf of met andere stalgenoten regelen dat de paarden na een paar uur weer naar binnen gaan voor een uurtje hooi eten oid?

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:17

Captain schreef:
Ruwvoer kwaliteit is volgens mijn stalgenootje ook niet goed en wisselt vaak, veel paarden met koliek daar.
Kijken kan geen kwaad natuurlijk, maar wellicht kun je zelf of met andere stalgenoten regelen dat de paarden na een paar uur weer naar binnen gaan voor een uurtje hooi eten oid?

De een is natuurlijk gevoeliger voor koliek als de ander, maar dat klinkt niet gek als ze zo lang zonder staan en wat ze wel krijgen de kwaliteit ervan slecht is… Ik heb veel vragen voor zaterdag denk ik ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:21

Bij welke stallen sta je op de wachtlijst? Dan hoeven we die iig niet te opperen.

Stalling vinden is lastig. Bij mij om de hoek zit Stal van Miltenburg, een van de weinige stallen waar ik mijn paard zou willen zetten qua beleid. Maar die heeft een wachtlijst.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:25

Die stal ken ik idd ook, heeft een vriendin gestaan. Qua beleid weet ik het alleen niet.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:29

_San87_ schreef:
Bij welke stallen sta je op de wachtlijst? Dan hoeven we die iig niet te opperen.

Stalling vinden is lastig. Bij mij om de hoek zit Stal van Miltenburg, een van de weinige stallen waar ik mijn paard zou willen zetten qua beleid. Maar die heeft een wachtlijst.

Ik sta bij een kleinschalige stal in lienden op de wachtlijst, naast houtzagerij hogendoorn. Volgensmij heeft dat stal niet echt een naam. Daarnaast nog bij equilibrium in overberg maar daar hoor ik af en toe ook nog wat slechte verhalen over. Toen ik langs ging zag het er iig goed uit. Mochten jullie nog een stal kennen richting Leersum/Amerongen sta ik daar ook voor open, dat is qua afstand ook te doen

Miltenburg is ook heel mooi ja, toen ik contact had werd mij verteld dat er echt een enorm lange wachtlijst is en dat ze ook weinig verloop hebben. Dat heb ik toen maar zo gelaten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:37

kleim schreef:
_San87_ schreef:

Ik sta bij een kleinschalige stal in lienden op de wachtlijst, naast houtzagerij hogendoorn. Volgensmij heeft dat stal niet echt een naam. Daarnaast nog bij equilibrium in overberg maar daar hoor ik af en toe ook nog wat slechte verhalen over. Toen ik langs ging zag het er iig goed uit. Mochten jullie nog een stal kennen richting Leersum/Amerongen sta ik daar ook voor open, dat is qua afstand ook te doen

Miltenburg is ook heel mooi ja, toen ik contact had werd mij verteld dat er echt een enorm lange wachtlijst is en dat ze ook weinig verloop hebben. Dat heb ik toen maar zo gelaten

Naast Hoogendoorn, ken daar in de buurt alleen Contessa en de Annahoeve. In Leersum/Amerongen weet ik niks.

Miltenburg heeft idd al jaren een enorme wachtlijst. En idd, bijna niemand gaat er weg. Zegt wel veel, natuurlijk.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:40

Heb je in Amerongen wel eens naar stal Dijkhoeve gekeken? Zelf geen ervaring mee, maar weet nog dat die stal mij destijds wel aansprak. Verder hele lastige omgeving hier ja :(

Buitengebied tussen Veenendaal en Rhenen zitten echt ontzettend veel kleinschalige particuliere plekjes, maar daar zou je dan gewoon langs moeten gaan denk ik... De mijne staan ook aan huis in Veenendaal en krijg wekelijks mensen langs die komen vragen naar de mogelijkheden, dus het tekort in deze omgeving is duidelijk wel echt groot.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:43

Annahoeve heb ik net even een berichtje gedaan, dankjewel!

Een andere plek zoeken heeft geen haast, dat scheelt natuurlijk maar het liefst ben ik er zsm weg.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:45

SUSANNEx schreef:
Heb je in Amerongen wel eens naar stal Dijkhoeve gekeken? Zelf geen ervaring mee, maar weet nog dat die stal mij destijds wel aansprak. Verder hele lastige omgeving hier ja :(

Buitengebied tussen Veenendaal en Rhenen zitten echt ontzettend veel kleinschalige particuliere plekjes, maar daar zou je dan gewoon langs moeten gaan denk ik... De mijne staan ook aan huis in Veenendaal en krijg wekelijks mensen langs die komen vragen naar de mogelijkheden, dus het tekort in deze omgeving is duidelijk wel echt groot.

Ben laatst langs een paddock paradise geweest, meeste aan huis particuliere plekjes vragen meerdere malen per week om te mesten en voeren… Dat haal ik simpelweg niet met school dus dat is echt heel jammer. Stal dijkhoeve kan ik helaas niet vinden, weet je toevallig contactgegevens of het adres?

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:49

kleim schreef:
SUSANNEx schreef:

Ben laatst langs een paddock paradise geweest, meeste aan huis particuliere plekjes vragen meerdere malen per week om te mesten en voeren… Dat haal ik simpelweg niet met school dus dat is echt heel jammer. Stal dijkhoeve kan ik helaas niet vinden, weet je toevallig contactgegevens of het adres?

Ah snap ik, dat maakt het lastig..

Dijkhoeve: http://pensionstalamerongen.nl/

En je hebt ook nog Oudenhorst in Woudenberg, weet niet of dat te doen is? Weet daar de details ook niet wbt het beleid, maar ben er wel eens geweest om te oefenspringen. Mooie stal.
https://www.facebook.com/staloudenhorst/?locale=nl_NL

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:50

Oudenhorst is prachtig, was ik pas voor een shoot. Kost volgens mij wel wat. :=

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 14:52

Jahoor, woudenberg is zeker te doen! Ik ga me even inlezen. Dankjewel!

Prijs is opzich geen probleem, moet niet belachelijk zijn natuurlijk maar betaal nu ook een fortuin voor eigenlijk net niks dus prijs-kwaliteit verhouding moet goed zijn…