Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Volgens mij heb ik in het gele vak toen foto's gemaakt maar het is echt al jaren terug...
[ Afbeelding ]
kleim schreef:Bellatrix schreef:Volgens mij heb ik in het gele vak toen foto's gemaakt maar het is echt al jaren terug...
[ Afbeelding ]
Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer
kleim schreef:Het is dat ik geen beschikking heb tot een auto, anders had ik ook wat verderop kunnen kijken…
kleim schreef:Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer
Ibbel schreef:kleim schreef:Het is dat ik geen beschikking heb tot een auto, anders had ik ook wat verderop kunnen kijken…
Maar als jij geen auto tot je beschikking hebt, wat zoek je dan in Voorthuizen als je omgeving Ede Wageningen in je titel hebt staan? Da's 30 kilometer uit de richting
Ook omgeving Voorthuizen is het dramatisch trouwens. Er zit een heel goede stal vlak boven Voorthuizen, Sunshine Stables, maar die hebben een wachtlijst zo lang als je arm.
Ik heb ze zelf aan huis staan gelukkig, anders zou ik echt niet weten of ik uberhaupt nog een paard zou hebben.
Ibbel schreef:kleim schreef:Van wat ik kon zien op recentere foto’s is dat de middelste buitenbak vervangen is met gras, of dat dient als een weiland weet ik niet, maar die bak is er iniedergeval niet meer
Die buitenbak is weg? Jammer, hebben ze geen buitenbak meer dan? Ben wel benieuwd naar wat je ervan vindt.
kleim schreef:Hey mensen!
Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!
Elisa2 schreef:kleim schreef:Hey mensen!
Ik heb vandaag een afspraak staan bij Ruitersportcentrum M&M, zaterdag ga ik kijken bij de Oscarhoeve.
Toevallig mensen die ervaringen hebben die ze willen delen? Positief en negatief natuurlijk!
Oscarhoeve ken ik goed, er is veel mogelijk.
Paarden staan in principe van s"morgens vroeg tot een uur of drie in de paddock die inderdaad geen ruwvoer heeft, tenzij het extreem weer is dan worden ze eerder binnen gehaald. Maar, je kunt zelf een (of twee) hooinet ophangen en dat ze dan hooi hebben voor de hele nacht. Of je zet je paard zelf iets later buiten zodat het eerst kan eten. Of je zet het paard na 15:00u buiten wanneer de paddocks leeg zijn.
Dit is wel een nadeel, het lang zonder ruwvoer staan. De plek zelf is heel fijn, binnenbak..20x60 buitenbak..en je rijdt zo het bos in of de hei op.
Elisa2 schreef:Ja ze hebben een enorme berg hooi liggen wanneer ze weer op stal komen maar dat is na een paar uur wel op. Vriend van me die daar zijn paard heeft staan hangt dus iedere avond zelf twee hooinetten op voor de nacht.
Het lang buiten staan zonder hooi vind ik ook echt een nadeel, maar daar hebben ze wellicht hun redenen voor (bang voor teveel onderlinge schermutselingen oid) . Vraag het inderdaad maar, misschien zijn er in overleg meer mogelijkheden.
Captain schreef:Ruwvoer kwaliteit is volgens mijn stalgenootje ook niet goed en wisselt vaak, veel paarden met koliek daar.
Kijken kan geen kwaad natuurlijk, maar wellicht kun je zelf of met andere stalgenoten regelen dat de paarden na een paar uur weer naar binnen gaan voor een uurtje hooi eten oid?
_San87_ schreef:Bij welke stallen sta je op de wachtlijst? Dan hoeven we die iig niet te opperen.
Stalling vinden is lastig. Bij mij om de hoek zit Stal van Miltenburg, een van de weinige stallen waar ik mijn paard zou willen zetten qua beleid. Maar die heeft een wachtlijst.
kleim schreef:_San87_ schreef:Bij welke stallen sta je op de wachtlijst? Dan hoeven we die iig niet te opperen.
Stalling vinden is lastig. Bij mij om de hoek zit Stal van Miltenburg, een van de weinige stallen waar ik mijn paard zou willen zetten qua beleid. Maar die heeft een wachtlijst.
Ik sta bij een kleinschalige stal in lienden op de wachtlijst, naast houtzagerij hogendoorn. Volgensmij heeft dat stal niet echt een naam. Daarnaast nog bij equilibrium in overberg maar daar hoor ik af en toe ook nog wat slechte verhalen over. Toen ik langs ging zag het er iig goed uit. Mochten jullie nog een stal kennen richting Leersum/Amerongen sta ik daar ook voor open, dat is qua afstand ook te doen
Miltenburg is ook heel mooi ja, toen ik contact had werd mij verteld dat er echt een enorm lange wachtlijst is en dat ze ook weinig verloop hebben. Dat heb ik toen maar zo gelaten
SUSANNEx schreef:Heb je in Amerongen wel eens naar stal Dijkhoeve gekeken? Zelf geen ervaring mee, maar weet nog dat die stal mij destijds wel aansprak. Verder hele lastige omgeving hier ja
Buitengebied tussen Veenendaal en Rhenen zitten echt ontzettend veel kleinschalige particuliere plekjes, maar daar zou je dan gewoon langs moeten gaan denk ik... De mijne staan ook aan huis in Veenendaal en krijg wekelijks mensen langs die komen vragen naar de mogelijkheden, dus het tekort in deze omgeving is duidelijk wel echt groot.
kleim schreef:SUSANNEx schreef:Heb je in Amerongen wel eens naar stal Dijkhoeve gekeken? Zelf geen ervaring mee, maar weet nog dat die stal mij destijds wel aansprak. Verder hele lastige omgeving hier ja
Buitengebied tussen Veenendaal en Rhenen zitten echt ontzettend veel kleinschalige particuliere plekjes, maar daar zou je dan gewoon langs moeten gaan denk ik... De mijne staan ook aan huis in Veenendaal en krijg wekelijks mensen langs die komen vragen naar de mogelijkheden, dus het tekort in deze omgeving is duidelijk wel echt groot.
Ben laatst langs een paddock paradise geweest, meeste aan huis particuliere plekjes vragen meerdere malen per week om te mesten en voeren… Dat haal ik simpelweg niet met school dus dat is echt heel jammer. Stal dijkhoeve kan ik helaas niet vinden, weet je toevallig contactgegevens of het adres?