Pensionstal in de buurt van Utrecht (stad)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:36

Stal Henschoten, in Woudenberg?

Ik sta zelf op menschool Soest. Maar daar verwacht ik geen plek op kort termijn maar je kan altijd komen kijken.
Vlas is hier alleen mogelijk in de ruinenboxen.

Er is bij de merries 1 vlasbox en daar staat mijn paard :+

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 21:17

Flevolander schreef:
rhijnauwen is erg actief op Facebook, overigens een enorme wachtlijst, en nemen hier ook geen mensen meer bij op(ongeveer een jaartje geleden dat ik dat na vroeg, dus wellicht is het inmiddels veranderd)

Aha oké dankje ik ga het even proberen op Facebook

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:35

Laura1982 schreef:
Stal Fontaine in Zeist misschien een optie. De eigenaar is een bijzondere man en veel onderling regelen maar is goed bereikbaar vanuit Utrecht

Klopt helemaal, maar daar sta ik en is het toch echt vol. We hebben 10 paarden/pony’s van de Molshoop erbij gekregen. En we staan allemaal op stro (zowel de boxen als de groepsstallen)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:17

Nannedv schreef:
xJikke schreef:
Stal Rhijnauwen in Bunnik een optie? Ik weet niet of ze plek hebben, maar volgens mij voldoen ze aan (bijna al) je eisen. :)

Stal van Bentum en Nieuw Slagmaat in Bunnik kunnen ook passen, maar die hebben beide geen binnenbak.

Dankje voor de tip! Ik probeerde stal Rhijnauwen op te zoeken maar helaas is de website online? Weet jij misschien hoe ik ze kan bereiken?

Wij - stal Rhijnauwen - staan momenteel helemaal vol en hebben een stop op de wachtlijst. Bij ons staan alle paarden op stro (vlas is niet mogelijk ivm afvoer) , de paarden staan het hele jaar de hele dag ( van circa 6 u tot ca 17.00u) buiten in kleine groepen (merries en ruinen apart) in ruime zandpaddocks met voldoende ruwvoer en schuilmogelijkheid. In de avond kan er gebruik gemaakt worden van de binnenbak (overdag lopen er paarden in).
Onze website is inderdaad niet meer online, we hebben alle info op facebook staan.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 11:46

Noordhoeve Groenekan raad ik je af! Heb er 2 weken gestaan.. voor meer info pb.

oji

Re: Pensionstal in de buurt van Utrecht (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:22

Wordt een hele lastige vrees ik. Ik woon zelf in het centrum van Utrecht, maar het is niet voor niets dat ik mijn paarden 45-50 km van huis heb staan, en dan heb ik niet eens de vlas beperking.
Daarnaast zijn hier de afgelopen jaren een aantal grotere stallen gesloten in de regio, die paarden hebben ook allemaal een nieuw onderkomen moeten zoeken waardoor alles wat enigszins een fijne stalling is, ook echt vol staat.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:01

Ik heb begrepen dat ook Johan Laseur ermee gaat stoppen.... is dat correct?
Dan moeten namelijk ook heel veel mensen weer een plekje zien te vinden in de regio Soest en omstreken.......
Ik heb dat gehoord maar kan werkelijk niets erover vinden...

En de Kamphorst in Hilversum ( rand Loosdrecht),daar staat wel pension maar geen idee of dat een optie is voor je.... omdat het ook te koop staat namelijk.

Ilonafh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:30

ElCamino schreef:
Dan moeten namelijk ook heel veel mensen weer een plekje zien te vinden in de regio Soest en omstreken.......

En de Kamphorst in Hilversum ( rand Loosdrecht),daar staat wel pension maar geen idee of dat een optie is voor je.... omdat het ook te koop staat namelijk.

Ik hoorde dit vandaag ook bij mij op de manege (Nieuw Eldorado). Laseur zou verkocht hebben aan een projectontwikkelaar, dus ik vermoed dat de boel plat gaat daar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:33

Ik mag toch hopen van niet? Dat is een enorme locatie en zit volgens mij een kapitaal geld in gezien de prachtige locatie en rijbanen.
Tevens vele wedstrijden die ze organiseren.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:41

Ilonafh schreef:
ElCamino schreef:

Ik hoorde dit vandaag ook bij mij op de manege (Nieuw Eldorado). Laseur zou verkocht hebben aan een projectontwikkelaar, dus ik vermoed dat de boel plat gaat daar.

Klopt :j
Heel jammer inderdaad van de mooie locatie!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:15

Laseur én nog een stal in de regio stoppen. Het is straks bijna niet meer te doen gok ik qua stalling... Tenzij je in een ander segment zoekt natuurlijk, degene die stoppen hebben volgens mij alles binnen in de nacht.

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 00:45

Hebben er mensen ervaring met manege stal van Brenk?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:38

Nannedv schreef:
Hebben er mensen ervaring met manege stal van Brenk?

Geen ervaring, maar toen ik begin dit jaar informeerde kreeg ik als reactie dat er geen stallen vrij waren en de wachtlijst ook vol was...

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:46

De Kamphorst staat inderdaad te koop.
Laseur gaat inderdaad stoppen. Ik sta daar nog een maandje en dan verhuis ik. Veel mensen hebben echter al een plekje gevonden, een groot deel gaat naar Heidehoek in Eemnes. Een aantal naar Zilfia's Hoeve. En een groep is naar Pleijnaar. Brenk staat vol volgens mij, verschillende stalgenoten hebben daar geïnformeerd.
Laatst bijgewerkt door xDaPhNex op 04-12-24 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 12:51

En stal Marsua of stal Prinsenburg? Hebben mensen daar ervaringen mee?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:31

Stal Marsua is volgens mij veel zelfstandig en onderling regelen zoals buiten staan enz maar van degene die er staat hoor ik veelal goede verhalen!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:40

PK horses in t Goy?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:24

Op de axchterwetering in Maartensdijk zijn ook twee pensionstallen maar volgens mij allebij zonder website.dan moet je echt langs gaan rijden. Is wel met veel buiten. Maar evt daar eens kijken?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:36

Laseur moet idd per 1 maart alles weg zijn, idd naar een project ontwikkelaar en die gaat er huizen neerzetten. hoorde ik gisteren van iemand die daar staat.

Wij kregen ook al aanvragen voor een box van mensen daar.

De Kamhorst is een mooi bedrijf maar heeft heel veel onderhoud nodig en aanpassing.
Is echt niet meer van deze tijd dus een koper moet daar echt eerst en vooral aan de slag met de stallen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 15:44

Nannedv schreef:

Ik sta bij Marsua, wij zijn wel echt een vereniging en dit betekend inderdaad dat wij geen stalpersoneel hebben. Voerdiensten worden naar rooster verdeeld bijvoorbeeld. Echter kan ik je vertellen dat wij op dit moment ook een flinke wachtlijst hebben. Je bent welkom voor een rondleiding, maar de wachtlijst is op dit moment behoorlijk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:19

Nannedv schreef:

Prinsenburg is alleen stro en haalt de 6 uur buiten niet in de winter.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:39

Er wordt een leuk plekje aangeboden in De Meern, in de facebookgroep "stalling aangeboden Provincie Utrecht"

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:54

Stal vd Gun De Meern adverteert ook heel regelmatig. Wellicht is dat te doen? Zou toch ook de kant van Vleuten/Harmelen overwegen. Fiets/brommertje op station Vleuten bijvoorbeeld zetten? Denk dat dat mogelijk nog wat opties geeft?