Armband laten maken van paardenhaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:23

Muronia schreef:
Ik schop deze even omhoog, misschien heeft iemand hier ook een goede tip voor het laten maken van een ring met paardenhaar en evt ook een (stukje van) een kies. Ik kan op google een paar pagina's vinden maar nog niet iets waarvan ik denk ja mooi! Of er hangt een prijskaartje van 5000 euro aan, dat is voor mij echt niet realistisch :')

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar deze site kwam ik laatst tegen. Dit is een armband wat wel bij jouw idee in de buurt komt denk ik: https://sierdaden.nl/armband-connected-to-bas/

Ze maken vooral in opdracht, dus je zou eens kunnen vragen of ze iets kunnen maken. Bij echt goud kom je wel aan hoge prijzen natuurlijk...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:37

Kidde schreef:
Muronia schreef:
Ik schop deze even omhoog, misschien heeft iemand hier ook een goede tip voor het laten maken van een ring met paardenhaar en evt ook een (stukje van) een kies. Ik kan op google een paar pagina's vinden maar nog niet iets waarvan ik denk ja mooi! Of er hangt een prijskaartje van 5000 euro aan, dat is voor mij echt niet realistisch :')

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar deze site kwam ik laatst tegen. Dit is een armband wat wel bij jouw idee in de buurt komt denk ik: https://sierdaden.nl/armband-connected-to-bas/

Ze maken vooral in opdracht, dus je zou eens kunnen vragen of ze iets kunnen maken. Bij echt goud kom je wel aan hoge prijzen natuurlijk...

Hier heb ik mijn ketting ook door laten maken. Heel blij mee nog steeds en super betaalbaar. :j

Deze was van mij: https://sierdaden.nl/zilveren-hanger-me ... een-paard/

Muronia

Re: Armband laten maken van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:39

Mag ik vragen wat je daarvoor kwijt was? Mag ook in pb. Ik zie nergens prijzen bij staan en dan denk ik snel laat maar :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:57

Make Dreamz doet ook dingen met kiezen en die is zelf edelsmid en kan dus ook dingen maken die (nog) niet op haar site staan.

Ik ken de eigenares als iemand die echt met je mee wil denken voor het mooiste resultaat.

Het is voor jou niet echt om de hoek, maar een bezoek aan haar atelier om je wensen goed kenbaar te maken en te zien wat ze allemaal heeft en kan maken, is wel een aanrader ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:01

110 euro als ik het me goed herinner.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 21:03

Ik heb nog steeds niks laten maken. Blijft toch een dingetje dus ik lees ook weer mee!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:04

Ik heb haar nu eerst een mail gestuurd. Ik heb eigenlijk de wens om 1 of 2 gouden ringen van mijn moeder (ze is overleden) die mij niet passen te laten omsmelten en daar iets moois voor mij van te maken in combinatie met Elonia's haar. Ik twijfel nog over de kies want ik vind daar geen supermooie voorbeelden van in een ring.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 21:53

Muronia schreef:

Atelier Marjolein in Lelystad. In heb een hanger voor aan een kettinkje laten maken met een vlecht van de staart en daarop een Edelweiss met in het midden van de bloem een stukje tand verwerkt. Ze helpt erg goed mee om tot een goed ontwerp te komen. Wij hebben ook al meerdere bedels voor aan een armband laten maken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:25

Afbeelding

Zilveren ring met staarthaar van 2 paarden (vos en zwartbruine) en de tand van mijn Bontje

Laten maken bij Marjolein uit Lelystad

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:32

Dat vind ik wel mooi, mag ik vragen wat zoiets kost?

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:07

Muronia schreef:

Ik zie op de site van Aviiso geen kies staan, maar zij denken ook graag mee, zijn goed betaalbaar en erg goede kwaliteit.

https://www.aviiso.nl/product-categorie/paardenhaarsieraden/ringen/

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:51

hier al 5 jaar iedere dag altijd een ring om van Makedreamz. ring is nog steeds super mooi. alle ideeën zijn met haar bespreekbaar en altijd mega fijne uitwerking ervan.

inmiddels al over de 10 sieraden in de familie allemaal bij haar vandaan

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:48

Ik heb Majolein ook een mail gestuurd. Ik ben nog niet echt overtuigd van de kies, of die er wel of niet bij in moet. Ik vind de voorbeelden die ik ervan zie niet zo geweldig. Ik had 1 ring gezien waar ik helemaal verliefd op werd... totdat ik de prijs zag.
Afbeelding
5000 euro :oo