Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:01

c_alsemgeest schreef:
Ibbel schreef:
Dat gewicht gaat ook niet helpen. Stel doos woog 2 kg bij versturen en bij aankomst. Dat zegt dan niets over of er een bit in zat.
Stel doos woog 2 kg en bij aankomst 1,8. Dat is het bit kennelijk onderweg uit de doos gekomen. Dan hebben jullie allebei gelijk, maar dan? Ga je dan PostNL, DHL, DPD of wie het pakket ook verstuurd heeft aanklagen? Ze zien je aankomen :D
Dan moet agradi het met de verzenddienst regelen en wel je geld terug betalen.
Zo simpel is het helaas niet. Tot het pakket bij jou is, is de webshop verantwoordelijk. Zodra het in jouw handen komt ben jij verantwoordelijk. Zelfs met een retourlabel van de webshop is de jurisprudentie niet eenduidig of dat ook de verantwoording naar de webshop overdraagt. Aan de ene kant zou je zeggen dat je met een retourlabel van de webshop, de webshop de vervoerende partij gemachtigd heeft tot het ontvangen van het pakket, maar daar is dus niet iedereen het mee eens. Ik heb juristen beide kanten zien verdedigen.

Grote kans dat TS dus verantwoordelijk wordt gehouden voor de retourzending tot het in de handen van de webshop is (dus ook tijdens vervoer), en tenzij ze kan bewijzen dat het bit wel is aangekomen pech heeft. Hoe flauw ook. Tenzij ze haar geluk in een rechtszaak wil uitvechten, en zelfs dan dus niet duidelijk is hoe sterk ze staat.

Overigens heb ik ook niet de beste ervaring met Agradi's retourprocess. Pakket was na 3 dagen bij hun binnen, maar het verwerken duurde meer dan een maand waardoor Klarna begon te klagen dat ik moest betalen voor iets wat al een maand weer bij de webshop lag. Uiteindelijk opgelost met Klarna, maar Agradi was niet bepaald behulpzaam zeg maar.

Cemlys

Re: Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:48

Hier (gelukkig) nog nooit problemen gehad met retourneren. Je zou verwachten als er iets mist dat er dan toch schade aan het pakket moet zijn? Hebben ze daar niks over gecommuniceerd? Ik heb wel eens gehad dat er iets tussen de flappen van de doos binnenin schoof. Dat is natuurlijk ook mogelijk, een bit past daar makkelijk tussen, misschien over het hoofd gezien?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 00:19

Tallie1979 schreef:
Agradi is zeer klant onvriendelijk. Het zal er op uitdraaien dat jij het bit zal moeten betalen. Zij gaan in ieder geval geen zak voor je doen.

Het retourbeleid van deze club is echt heel slecht.

Klopt, inderdaad. Ik heb wel eens springschoenen daar gekocht, na 1 keer gebruiken was 1 van de 2 al helemaal in stukken. Was duidelijk een fout in de fabricage. Geen een van de andere had dit (ik had 3 sets gekocht). Maar nee hoor, niks terugbetalen. Dikke pech was de boodschap.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 06:59

Hier ook nooit problemen en ik ben wel echt een vaste klant. Ik bestel 2/3 keer per maand daar wat. Alleen wel jammer dat er de laatste tijd niet zoveel op voorraad is. Vorige keer heb ik 2 weken moeten wachten, toen heb ik ze gebeld en hebben ze de bestelling gesplitst. Artikelen die wel op voorraad waren verstuurd en het stomme doseerpompje van mijn kan lijnzaadolie hebben ze achteraf opgestuurd. Nu heb ik een bestelling staan sinds dinsdag maar ik ga er maar vanuit dat hij pas ergens volgende week dond/vrijdag binnenkomt :+
Dat is wel echt heel vervelend. Maar buiten dat nooit problemen met retour of dergelijks. Van de winter een amigo deken bij hun gekocht maar de bilkoord was na 2 dagen stuk. Ik heb toen contact gehad met hun en toen heb ik nieuwe toegestuurd gekregen, kosteloos.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:55

Dat het online op voorraad staat maar uiteindelijk pas 3 weken later komt is nog nooit anders geweest daar.
En het blijft op voorraad staan terwijl jij in je order hebt staan levering over tig tijd.
Maar dat calculeer ik voortaan mee in.
Iets wat ik snel moet hebben bestel ik daar niet.

Maar ik vind een retour niet aanmerken toch echt veel kwalijker. Want dat kost je gewoon echt geld.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:04

Nog nooit problemen gehad met agradi eigenlijk. 2 jaar geleden een jas gekocht, na 1 x was de rits stuk. Mocht die op hun kosten laten maken, bonnetje opgestuurd en binnen paar dagen geleden terug.

Ook een keer een pot zeewier besteld, die kwam in stukken aan en overal lag zeewier. Hebben ze gewoon een nieuwe gestuurd. Alles wat nog bruikbaar was in een andere pot gestopt, dus toen had ik voor een jaar voldoende :')

Enige waar ik van baalde was dat ik een paar maanden terug meerdere dingen had besteld. 1 ding was niet op voorraad, heel de order geannuleerd en terug gestort zonder overleg. Had liever gehad dat ze even een mailtje hadden gedaan, want de rest had ik echt met spoed nodig.

Wel gek dat ze moeilijk gaan doen om 1 zo'n bitje. Voor jou is het een heel bedrag, voor hun is het peanuts natuurlijk. Je zou toch denken dat ze willen dat de klant tevreden is 8)7 8)7

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:09

Hun revieuws op trustpilot zijn ook niet iets om naar huis te schrijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:11

paddington schreef:

Maar hoeveel pakjes per dag zullen daar gaan?
meestal de mensen zonder klachten plaatsen niet, die boos zijn wel

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:17

DuoPenotti schreef:
paddington schreef:

Als je kijkt naar de klantfoto's dan zijn het heel wat klanten per dag. Ik bestel ongeveer om de twee maanden en alleen wat op voorraad is. Tot nu toe geen problemen behalve een keer een zak paardensnoepjes iets over de datum.

Was het bit niet zo goed verpakt dat het bit niet meer zichtbaar was en ze dachten dat het verpakking was?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:48

DuoPenotti schreef:
paddington schreef:

Dat lijkt mij sterk. Ze sturen nadat de bestelling geleverd is, een mail of je een review wilt plaatsen. Lijkt mij sterk dat alleen de mensen die boos zijn wat te melden hebben.

Wij sturen ook na elke bestelling een mail of men een review willen plaatsen en dat doen heel veel klanten gewoon, die overigens in de meeste gevallen een 5 sterren geven omdat ze gewoon super tevreden zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:18

Ik vul die dan weer nooit in.
Terwijl ik 2 weken terug verbaasd was dat het werkelijk dezelfde dag al verstuurd was _O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:42

Ik bestel daar echt heel veel en bijna nooit problemen. Alleen heel soms iets heel summier ingepakt en daardoor stuk gegaan, maar dat wordt dan meestal na melden meteen opnieuw opgestuurd. Was een pot met supplementen die gescheurd was en waarvan er een deel verloren was gegaan en flessen manenspray waar de dop dan van gebroken was en alles overal zat behalve in de fles. Inmiddels verpakken ze die flessen veel beter gelukkig.

Ik denk dat ze met zoveel pakjes inderdaad veel goede maar dus ook regelmatig slechte ervaringen hebben. Die voor 21 uur besteld neem ik inmiddels niet meer zo nauw. Had het al naar ze gestuurd dat ze dat beter konden aanpassen toen ze aangaven het door drukte dan vaak niet te redden. Stukje verwachtingsmanagement bij de klant, maar ach.

Zouden dit soort dingen normaal alleen goed geregeld kunnen worden wanneer je je retour verzekerd verzend? Eigenlijk doe ik dat nooit maar zeker bij dure retourneringen misschien toch eigenlijk wel verstandig..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 09:49

Ik heb idd wel vaak dat ik lang moet wachten op een bestelling, toevallig onlangs nog een paar beugelriemen besteld die ik in andere webshops en bijvoorbeeld bij de EJ hier een dorp verderop niet in de juiste lengte kon kopen, alleen veel langer en die wil ik niet.
Ik kreeg wel een tevredenheidsonderzoek en daar heb ik wel aangegeven dat ik het niet vind kunnen dat er geen communicatie is en dat de verzending veel langer duurde dan de 2-6 werkdagen die ze in mijn orderbevestiging hadden staan.

Overigens vorig jaar bij hen een deken gekocht die blijkbaar heel groot viel tov de andere modellen van dat merk, dus die paste niet. Die had ik wel echt direct de volgende dag in huis, tot mijn stomme verbazing, want ik reken er bij Agradi altijd op dat het minstens een week duurt.
Direct retour gestuurd en dezelfde deken een maat kleiner besteld en ook die kwam de volgende dag meteen al binnen.
Retour melding en verwerking gingen verder vlot, volgens mij had ik het geld binnen een week ook alweer terug.
Maar ik ben idd wel kritisch op wat ik bij hen bestel, ik moet het niet met bloedspoed nodig hebben nee.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 13:52

Bedankt iedereen voor jullie berichtjes en ervaringen!
Ik heb het op social media gedeeld en toen reageerden ze ineens wel heel snel, en vroegen ze of ik het weer op de mail wilde zetten… dus ik ga nog een poging wagen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:55

paddington schreef:

Echt hele slechte reviews inderdaad. :=

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:11

Jeetje, ik bestelde daar voorheen best wel regelmatig wat, maar nu ik die reviews lees ga ik er echt niets meer bestellen. Ik vond het altijd wel een prima bedrijf, hoe is dit opeens zo slecht geworden, zitten ze in zwaar weer of zo?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:27

Zo ik heb even op trustpilot zitten neuzen, de recensies van de laatste tijd zijn niet mals... :o

Problemen niet oplossen en vast blijven houden aan je regels? Ik weet niet hoeveel procent van de bestellingen het is die zo beoordeeld worden, maar ik vind het niet echt een goed teken. Ik bestel maar af en toe en dan alleen dingen die ik echt nodig heb, qua spuitbus of omheiningsmateriaal dus dat hoeft niet terug.

Kleding en dingen voor de paarden haal ik sowieso niet daar, maar ga ik ook niet doen als ik dit zo lees :oo

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:15

Ik heb het meegemaakt dat ik een dure scheermachine kocht. Deze heeft het nog geen 10 minuten gedaan, toen kapte hij ermee.

En dan sta je.. Ze willen filmpjes, dan moet het terug worden gestuurd onder die bizarre retour voorwaarden. Je komt geen steek verder bij ze. Want een nieuwe opsturen doen ze ook niet! Ze wilden hem terug en dan eerst onderzoeken wat er mee mis was, dan opsturen naar de fabriek, dat ging weken, zo niet maanden duren. En ik had op dat moment de scheermachine nodig ivm medische oorzaak.

Dus, ik heb een machine bij Epplejeck besteld, heb de kapotte machine persoonlijk terug gebracht naar Den Bosch. Heel de bende in rep en roer daar. Uit “coulance” hebben ze mijn retour geaccepteerd en de betaling direct retour gestort.

Niet dat ik daar het kantoor uit was gegaan zonder oplossing, dat hadden ze ook wel door.

Maar zelfs na deze actie, bleven ze maar met de retourvoorwaarden gooien. Die 5 euro verzendkosten moest ik alsnog betalen. Even getwijfeld of ik daar heibel over zou maken, maar ach, stik er ook maar in! :')

Sindsdien heb ik een ware boycot op de club staan. Ik raad het iedereen ook met klem af om er iets te bestellen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:22

Tallie1979 schreef:
Ik heb het meegemaakt dat ik een dure scheermachine kocht. Deze heeft het nog geen 10 minuten gedaan, toen kapte hij ermee.

En dan sta je.. Ze willen filmpjes, dan moet het terug worden gestuurd onder die bizarre retour voorwaarden. Je komt geen steek verder bij ze. Want een nieuwe opsturen doen ze ook niet! Ze wilden hem terug en dan eerst onderzoeken wat er mee mis was, dan opsturen naar de fabriek, dat ging weken, zo niet maanden duren. En ik had op dat moment de scheermachine nodig ivm medische oorzaak.

Dus, ik heb een machine bij Epplejeck besteld, heb de kapotte machine persoonlijk terug gebracht naar Den Bosch. Heel de bende in rep en roer daar. Uit “coulance” hebben ze mijn retour geaccepteerd en de betaling direct retour gestort.

Niet dat ik daar het kantoor uit was gegaan zonder oplossing, dat hadden ze ook wel door.

Maar zelfs na deze actie, bleven ze maar met de retourvoorwaarden gooien. Die 5 euro verzendkosten moest ik alsnog betalen. Even getwijfeld of ik daar heibel over zou maken, maar ach, stik er ook maar in! :')

Sindsdien heb ik een ware boycot op de club staan. Ik raad het iedereen ook met klem af om er iets te bestellen.

Super slim van jou! Toen konden ze niet zeggen dat het niet aangekomen was of zo. Ik vind het wel heel raar dat het zo slecht is opeens hoor, er is vast iets aan de hand daar. Ik bestel er sowieso ook niet meer nu ik dit weet.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:46

Ik dacht dat ik altijd de enige was, maar zo te zien niet. Ik bestel echt enkel en alleen op agradi als ik het echt niet ergens anders kan vinden (wat gelukkig wel vaak zo is) buiten dat de voorraden vaak niet kloppen is de verzending van dpd ook dramatisch. Meerdere keren de enquete van agradi met kritiek ingevuld, maar lijken ze niks meer te kunnen/willen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:49

DuoPenotti schreef:
Dat het online op voorraad staat maar uiteindelijk pas 3 weken later komt is nog nooit anders geweest daar.
En het blijft op voorraad staan terwijl jij in je order hebt staan levering over tig tijd.
Maar dat calculeer ik voortaan mee in.
Iets wat ik snel moet hebben bestel ik daar niet.

Maar ik vind een retour niet aanmerken toch echt veel kwalijker. Want dat kost je gewoon echt geld.

Dit. Als ik bij agradi bestel ga ik er van uit dat het ergens binnen de drie maanden aan komt. :+

Heb eigenlijk nog geen probleem gehad met de klantendienst. Maar heb ook nog geen contact met ze gehad sinds de nieuwe site.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:56

Paardenfann4 schreef:
Super slim van jou! Toen konden ze niet zeggen dat het niet aangekomen was of zo. Ik vind het wel heel raar dat het zo slecht is opeens hoor, er is vast iets aan de hand daar. Ik bestel er sowieso ook niet meer nu ik dit weet.

Het punt is dat de machine wel heel even had gewerkt. Houdt ook in, dat ze hem direct af hadden kunnen schrijven als “beschadigd” of “gebruikt”.

Deze machine kostte dik 200 euro. Dan ga ik niet maanden zitten wachten. Daarom maar een andere machine gekocht elders. En omdat ik niet akkoord kon gaan met hun voorwaarden, zelf het ding terug gebracht.

Mijn verhaal was trouwens januari 2023. Ik snap niet dat dit bedrijf zo kan blijven bestaan.

inactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 05:57

Ik heb met Agradi ook veel problemen gehad. Ze gaan het niet oplossen ben ik bang. De service is slecht! Ik bestel daar niet meer.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:21

Ik heb nog nooit iets retour hoeven sturen en de service met verzenden was altijd goed.
Behalve de laatste 2 keer, duurde ineens 4 dagen ipv de normale 1 dag. Niet een mega groot probleem maar viel me wel op

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:49

Agradi en retour is gewoon altijd een soort van roulette lijkt het wel, ik heb een keer een singel terug gestuurd, maat niet goed, maar ze doen er zelf een extra plastic verpakking overheen en die kon niet meer terug erom, wilde ze ook 12,50 retour kosten inhouden.
Heel gedoe en heb uiteindelijk ook gedacht laat maar, stik er dan maar in. Ik bestel daar echt alleen als het echt niet anders kan en dat lukt gelukkig wel.. betaal dan liever een paar euro meer ergens anders, weet ik in ieder geval zeker dat het komt