c_alsemgeest schreef:Zo simpel is het helaas niet. Tot het pakket bij jou is, is de webshop verantwoordelijk. Zodra het in jouw handen komt ben jij verantwoordelijk. Zelfs met een retourlabel van de webshop is de jurisprudentie niet eenduidig of dat ook de verantwoording naar de webshop overdraagt. Aan de ene kant zou je zeggen dat je met een retourlabel van de webshop, de webshop de vervoerende partij gemachtigd heeft tot het ontvangen van het pakket, maar daar is dus niet iedereen het mee eens. Ik heb juristen beide kanten zien verdedigen.Ibbel schreef:Dan moet agradi het met de verzenddienst regelen en wel je geld terug betalen.Dat gewicht gaat ook niet helpen. Stel doos woog 2 kg bij versturen en bij aankomst. Dat zegt dan niets over of er een bit in zat.
Stel doos woog 2 kg en bij aankomst 1,8. Dat is het bit kennelijk onderweg uit de doos gekomen. Dan hebben jullie allebei gelijk, maar dan? Ga je dan PostNL, DHL, DPD of wie het pakket ook verstuurd heeft aanklagen? Ze zien je aankomen
Grote kans dat TS dus verantwoordelijk wordt gehouden voor de retourzending tot het in de handen van de webshop is (dus ook tijdens vervoer), en tenzij ze kan bewijzen dat het bit wel is aangekomen pech heeft. Hoe flauw ook. Tenzij ze haar geluk in een rechtszaak wil uitvechten, en zelfs dan dus niet duidelijk is hoe sterk ze staat.
Overigens heb ik ook niet de beste ervaring met Agradi's retourprocess. Pakket was na 3 dagen bij hun binnen, maar het verwerken duurde meer dan een maand waardoor Klarna begon te klagen dat ik moest betalen voor iets wat al een maand weer bij de webshop lag. Uiteindelijk opgelost met Klarna, maar Agradi was niet bepaald behulpzaam zeg maar.