heyhouwe schreef:Ibbel schreef:Je mag het wel vragen - maar don't get your hopes up.
Wat de 'normale' weg is, is eerst een basis leggen op een manege, en dan een 'verzorgpaard' zoeken.
Maar zonder die basis zullen er weinig mensen met eigen paarden zijn die zeggen: joh, ik geef je gratis (of tegen uitmesten/fotograferen/wortels of een klein bedrag) les op mijn paard. Privépaarden zijn vaak ook helemaal niet vergevingsgezind tegenover beginners en voor het doel 'beginnersles' domweg niet geschikt.
Zelf doe ik vooral veel aan fitness en klimmen. Als iemand mij om hulp vraagt dan vind ik het juist leuk om die persoon te helpen groeien. Zeker als het serieus genomen wordt en er enthousiasme is. Ik had er ook elke keer geld voor kunnen vragen en daar is waarschijnlijk ook niks mis mee. Vanuit mijn perspectief is het feit dat ik iemand heb kunnen helpen met een leuke interactie, waardevoller dan een bedrag en zeker wat van mijn tijd waard. Wie weet kom ik hier iemand tegen die daar hetzelfde over denkt.
Mocht dat niet zo zijn dan zal ik idd de 'normale' weg volgen en mij alsnog inschrijven bij een manege. Bedankt voor je bericht, het klinkt vrij logisch, ook zeker het gedeelte dat niet ieder paard beginners vriendelijk is. Nogmaals voor iedereen, ik heb geen disrespect naar wie dan ook. Ik ben vooral erg enthousiast om stappen te maken in deze wereld.
Welkom op Bokt.
Het probleem zit het hem een beetje in dat bovenstaand, klimmen en fitnes, vrij vanzelfsprekend zijn. Valt iemand van de klimmuur is dat zijn probleem en evt fout.
Met paardrijden zit je met een levend dier met een eigen mening en karakter.
En zoals gezegd, meeste eigen paarden zijn niet geschikt voor beginners of als leerpaard.
Laat staan sommige eigenaren

En ja iedereen laat wel eens een vriendin op hun paard maar dat is niet meer dan een beetje uitstappen en misschien wat sturen.
Echt regelmatig lessen zal niet zo snel gebeuren.