opzoek naar leuke dame/meneer om van te leren. omgeving Amersfoort.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:30

heyhouwe schreef:
Ibbel schreef:
Je mag het wel vragen - maar don't get your hopes up.

Wat de 'normale' weg is, is eerst een basis leggen op een manege, en dan een 'verzorgpaard' zoeken.

Maar zonder die basis zullen er weinig mensen met eigen paarden zijn die zeggen: joh, ik geef je gratis (of tegen uitmesten/fotograferen/wortels of een klein bedrag) les op mijn paard. Privépaarden zijn vaak ook helemaal niet vergevingsgezind tegenover beginners en voor het doel 'beginnersles' domweg niet geschikt.

Zelf doe ik vooral veel aan fitness en klimmen. Als iemand mij om hulp vraagt dan vind ik het juist leuk om die persoon te helpen groeien. Zeker als het serieus genomen wordt en er enthousiasme is. Ik had er ook elke keer geld voor kunnen vragen en daar is waarschijnlijk ook niks mis mee. Vanuit mijn perspectief is het feit dat ik iemand heb kunnen helpen met een leuke interactie, waardevoller dan een bedrag en zeker wat van mijn tijd waard. Wie weet kom ik hier iemand tegen die daar hetzelfde over denkt.
Mocht dat niet zo zijn dan zal ik idd de 'normale' weg volgen en mij alsnog inschrijven bij een manege. Bedankt voor je bericht, het klinkt vrij logisch, ook zeker het gedeelte dat niet ieder paard beginners vriendelijk is. Nogmaals voor iedereen, ik heb geen disrespect naar wie dan ook. Ik ben vooral erg enthousiast om stappen te maken in deze wereld :).

Welkom op Bokt.

Het probleem zit het hem een beetje in dat bovenstaand, klimmen en fitnes, vrij vanzelfsprekend zijn. Valt iemand van de klimmuur is dat zijn probleem en evt fout.
Met paardrijden zit je met een levend dier met een eigen mening en karakter.

En zoals gezegd, meeste eigen paarden zijn niet geschikt voor beginners of als leerpaard.
Laat staan sommige eigenaren :=

En ja iedereen laat wel eens een vriendin op hun paard maar dat is niet meer dan een beetje uitstappen en misschien wat sturen.
Echt regelmatig lessen zal niet zo snel gebeuren.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:47

Succes met je zoektocht! Ik vind wat je aanbiedt juist zeker niet verkeerd. Zelf zou ik het juist fijn vinden een goede hulp te hebben die helpt met uitmesten, voeren, verzorging paard en weiland enz,… En daar dit tegenoverstaat ipv te betalen. Niet iedereen heeft budget voor een stalhulp :) Net zoals niet iedereen budget heeft voor regelmatige lessen, maar wel een hart voor paarden.

Volgens mij is het hier in België zo dat een ongeluk onder je familiale verzekering valt indien je niet betaald wordt voor je dienst.

Dus ik denk bij de juiste match dat je zeker wat kan vinden (zelf niet in je omgeving en geen rijdbare paarden helaas)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:47

Het proberen waard, ofc. Er zullen vast mensen zijn die het gezellig vinden én een geschikt paard hebben voor een beginner.
De verantwoording ligt bij de eigenaar dus ook ik zou dat risico simpelweg niet nemen. De meeste mensen die naar een verzorger zoeken, zoeken óf iemand die het bij poetsen houd óf een ruiter die hun paard zelfstandig kan rijden. Maar zoals gezegd, proberen waard. Misschien tref je iemand waarbij je kunt lessen in ruil voor hulp rondom stal. Inderdaad even bij de manege rondvragen of een oproepje op Mp. :j

tirzasarah10

Re: opzoek naar leuke dame/meneer om van te leren. omgeving Amersfoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:03

Vind het wel jammer dat er gelijk zoveel negatieve reacties komen..
Door een oproepje ongeveer zo op fb heb ik een lief meisje van 10 jaar 1/2 hier rond lopen. Helpt met wat klusjes gaat een rondje op de pony stappen, poetsen, longeren, mee met mennen en laatst is ze met mijn moeder en de pony gaan zwemmen. Doordat het gezellig is geeft het mij ook soms net dat stukje energie om de paarden extra te pakken.

Het is altijd afwachten of iemand klikt en of er andere bedoelingen achterzitten. Heb nu 2x een oproepje voor een verzorger/bijrijder geplaatst en daar komen echt veel gekkere reacties op als dat de topic starter überhaupt als oproep heeft geplaatst.

Ik kan je niks aanbieden van wat je zoek en zit aardig uit de richting maar wil je wel succes wensen, er zal gerust wat te vinden zijn :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:16

Misschien bij een kinderboerderij met een pony aan de slag en in ruil daarvoor kunnen/mogen leren rijden?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:18

Ik denk dat je meer kans maakt met een zogenaamde "ruildienst" b.v. eens een paar uur helpen met b.v. stallen uitmesten en als dank dat je een les krijgt. Paardensport is tegenwoordig heel duur geworden en ik snap wel dat gratis les lastig te vinden is maar misschien niet onmogelijk.
Houd er rekening mee dat je ook een paardrijcap en geschikte kleding en schoenen nodig hebt. Heb je die zelf al of had je bv eerder een cap geleend?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:24

DuoPenotti schreef:
Ik meen dat vroeger de heren heel anders werden ontvangen op bokt :#

Haha dat bedacht ik me ook :D

Maar als nou eens alleen de bokkers die er misschien iets in zien of tips hebben, reageren in dit topic?

Dat zou een heel ander welkom zijn.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:28

Welkom op bokt.

Ik weet niet of Leusden voor je te doen is?
Maar aan het bos in Leusden-Zuid zit Horsewise. Hun geven vooral lessen aan mensen die in het ass spectrum zitten maar volgens mij hebben hun wel eens vaker dat ze een vrijwilliger zoeken ofzo. Dus misschien kan je met hun een deal maken dat je daar helpt en hun je paardrij les geven? Geen idee hoor of ze dat doen maar je kan er altijd een mail aan wagen.

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 22:28

Hey allemaal, bedankt voor de mooie welkoms. Ik heb veel feedback gezien van waarom wel en waarom niet. Om terug te komen op een paar van de vragen.
Ja ik heb mijn eigen cap, met glitters natuurlijk :), helaas alleen bergschoenen om op te rijden.
Ik zal eens kijken bij de maneges rondom mijn omgevingen en naar Horsewise !

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 06:49

Bergschoenen zijn niet geschikt om mee te rijden. Je kan op termijn eens kijken bij Decathlon voor schoenen of laarzen van de paarden afdeling. Wellicht hebben zij wat betaalbaars voor je.

Verder zou je advertentie al anders overkomen als je niet in je titel had staan " leuke dame/meneer" maar "paarden eigenaar " bijvoorbeeld.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:11

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:24

heyhouwe schreef:
julius_juut schreef:
Wat je eigenlijk zoekt is eigenlijk gewoon een berijdbaar verzorgpaard. Dat moet wel te vinden zijn als je her en der briefjes ophangt/advertenties op facebook/marktplaats zet. Genoeg mensen die inderdaad wel een paard of pony hebben die dat leuk vinden om te delen. Zo heb ik ook tijden iemand gehad, was prima leuk en gezellig.

Hey Julius, wat goed om te horen ! Dit is precies wat ik hoop te bereiken. Dit is mijn digitale berichtje :). Is het oke om naar maneges te gaan en daar briefjes op te hangen ? Welke fb groepen zijn daarvoor geschikt ? Ik heb er een aantal gevonden maar ik wil niet weer de mist in gaan en mijzelf te moeten verdedigen. Misschien heb jij tips voor mij om het beter aan te pakken. groetjes.

Op een manege briefjes ophangen als je 0 ervaring hebt is een kansloze missie.
Waarom?
1) Het verdien model van een manege is mensen met 0 ervaring tegen betaling aan ervaring te helpen. Niet gratis.
2) Op een manege lopen veel mensen met (veel) ervaring rond die ook een paard willen verzorgen. Degene die daar een eigen paard gestald heeft staan, heeft veel keuze uit mensen die hun diensten aanbieden. Die mensen zijn al met paarden bekend en op de betreffende locatie bekend, en vaak ook al met de betreffende eigenaar bekend. Zij zitten niet op een onbekende met 0 ervaring te wachten.

Ik geef je weinig kans op de manier waarop je wilt leren paardrijden. Dat het leuk is, is zonder twijfel. Ik rijd al mijn hele leven en het is en blijft een fantastische hobby.

Wat je kunt doen, is je diensten aanbieden bij "iets" met paarden. Een kinderboerderij, een zorgboerderij of iets dergelijks. Vrijwilliger worden op een groot concours (daar krijg je geen paarden in handen, maar kom je wel binnen in het paardenwereldje). Of je diensten als zaterdag-stalhulp (gratis) aan een manege aanbieden. Er zijn maneges die na X vrijwilligers diensten hun vrijwilliger als vergoeding laten lessen.
Op deze manier kan je leren omgaan met paarden.

Succes

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:12

Als je het ziet zitten om naar Brabant te komen dan ben je hier van harte welkom hoor :Y) Maar kan me voorstellen dat dit te ver weg is. Hopelijk is er iemand meer in de buurt die je wilt helpen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:41

Op verzoek van de Topicstarter en omdat het topic eigenlijk hoort op de Markt van Bokt plaats ik hier een slotje.