Waar Quarter Horse kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar Quarter Horse kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 16:56

Heb je wat aan alle tips die gegeven zijn?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 08:54

M2024 schreef:
Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,:

Heb je op Facebook gekeken? "Western Horses Belgium" en "Quarter horses, Paint horses and Appaloosas in Central- and Eastern Europe" heeft vaak veel aanbod. Wij zijn ook aan het zoeken maar het valt zwaar tegen.
Mocht iemand hier iets weten dan horen we dat ook graag.
Wat we zoeken:
-ruin of hengst
-2 of 3 jaar oud en onbeleerd ( en dat is dus jammer genoeg vaak een probleem....)
-stokmaat minimaal 155 cm ( ook lastig maar ze zijn er echt ;-) ; we hebben er hier 1 van 155 en 1 van 165 staan)
-absoluut geen pleasure/ halter lijnen maar liefst foundation met "cow" lijnen
-kleur maakt niet uit
-liefst rechtstreeks van de fokker die de jonge paarden in de wei heeft lopen.

Ofwel, de speld in de hooiberg. We hebben via bovenstaande pagina's 1 optie gevonden........

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:34

Succes ElCid met jullie zoektocht, ik heb je een pb gedaan. Ze zijn er zeker wel met die stokmaat :j Black Ranch horses fokt pleasure gefokte quarters, maar vind ze qua voorkomen gunstig overkomen. Heb nog overwogen daar toen te gaan kijken als we het in NL niet konden vinden. Al wilde ik ook geen pleasure gefokte quarter, maar de foto's van hun paarden overtuigde me genoeg.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:36

ElCid schreef:
M2024 schreef:
Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,:

Heb je op Facebook gekeken? "Western Horses Belgium" en "Quarter horses, Paint horses and Appaloosas in Central- and Eastern Europe" heeft vaak veel aanbod. Wij zijn ook aan het zoeken maar het valt zwaar tegen.
Wat we zoeken:
-ruin of hengst
-2 of 3 jaar oud en onbeleerd ( en dat is dus jammer genoeg vaak een probleem....)
-stokmaat minimaal 155 cm ( ook lastig maar ze zijn er echt ;-) ; we hebben er hier 1 van 155 en 1 van 165 staan)
-kleur maakt niet uit

Ofwel, de speld in de hooiberg. We hebben via bovenstaande pagina's 1 optie gevonden........

Die heb ik dus wel staan maar is 10 jaar oud. Niet wat je zoekt dus. Pracht dier. Donker bay die ik zelf 6 jaar reining geshowd heb.
Zijn vader is Wimpie little Step en zijn moeder is van Rooster ofwel Galo del Cielo.
Reining/Cow gefokt.

Ik heb altijd emorm veel plezier met hem beleefd zowel op wedstrijd als thuis en buiten op buitenrit.
Maar vorig jaar heeft iemand hem dus laten staan omdat ze hem te groot vond.
Ze reed zo met hem weg en hij deed alles super makkelijk met haar maar nee, hij was te fors vond ze. :=
Ik vind het ook mooi die grote forse Quarters.

Afbeelding

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 11:18

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 11:26

Woe Suus, als ik nog een paard wil ooit, dan kom ik bij jou !

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 17:41

Popstra schreef:
Die heb ik dus wel staan maar is 10 jaar oud. Niet wat je zoekt dus. Pracht dier. Donker bay die ik zelf 6 jaar reining geshowd heb.
Zijn vader is Wimpie little Step en zijn moeder is van Rooster ofwel Galo del Cielo.
Reining/Cow gefokt.

Ik heb altijd emorm veel plezier met hem beleefd zowel op wedstrijd als thuis en buiten op buitenrit.
Maar vorig jaar heeft iemand hem dus laten staan omdat ze hem te groot vond.
Ze reed zo met hem weg en hij deed alles super makkelijk met haar maar nee, hij was te fors vond ze. :=
Ik vind het ook mooi die grote forse Quarters.

[ [url=m/TTrHB3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig dier, maar we zoeken dus echt een onbeleerde, liefst zo uit het veld, om hem helemaal op onze manier ( Californische rijstijl op bosal en dan later naar de two rein) op te leiden. Jammer, want zo'n fors heerschap past ons wel en in onze kudde ( zijn allemaal forse heren ;-) .

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 18:30

ElCid schreef:
M2024 schreef:

Wat we zoeken:
-ruin of hengst
-kleur maakt niet uit

je kunt proberen via Facebook contact op te nemen met Westernwayoflife. die heeft leuke paarden (en veulens in de maak) die bijna aan jouw eisen voldoen.

en qua paard dat je zoekt moet mogelijk zijn, de mijne voldoet net niet aan jouw plaatje. (pb mag bij interesse)
ruin, 4 jaar basis beleerd, 1,54 groot (groeit nog). oudere lijnen (foundation iig via papa) ik heb hem van de fokker.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 09:54

Bijna een nieuw jaar, maar met misschien nieuwe opties voor een zoektocht naar een lieve, coole Quarter, Paint en of een Amerikaanse app.

Heb totaal geen wedstrijd ambities, stal activiteiten en of clinics helemaal leuk. Mijn voornaamste doel is buiten rijden en km maken. Mooie plekjes bezoeken en samen genieten. Dus lief, nuchter en richting 155 of groter (ben zelf 179 met lange benen)

Heb zelf al 2x een 3 jarige gehad en opgeleid 1x Connemara en een Quarter van de Black ranch.
1e verkocht en de 2e staat levenslang op pensioen ivm afwijking in zijn hoef.

Wie weet of heeft wat ik zoek leeftijd vanaf 3 tot 7 jaar. Karakter voor alles! maar een vlek of een stip vind ik stiekem ook wel leuk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ben er zelf wel al een tijdje uit. Ben geen voorstander van marktplaats en of ehorses zit liever in de hoek van ons kent ons.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:13

Popstra schreef:
Kris Hermus ( In Boekel) verkoopt jonge leuke quarters en paints waar je ook heerlijk mee het bos in kan.
Zijn 3..4 jarigen of al wat ouder die al basis beleerd zijn en ook bos gewend zijn. Je rijd er makkelijk mee weg. Eerlijke prijzen ook.

https://www.facebook.com/share/Qti7rJVFgMawcfDp/

Hier ben ik ook geweest (zitten in België inmiddels), het is zeker de moeite om hun fb-pagina te volgen.

Zijn fijne mensen, keurige stal, en ik denk voor ieder wat wils, van recreatief rijden tot reining.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:23

Daar rijden ze paarden in als 2-jarige..............op de 1e foto's op de FB pagina staan baby's met veel te grote zadels en niet-passende bosals.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:24

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:05

Flaming star ranch in hamont heeft er wss wel enkele zitten 3 jarige quarters/paints en ook onbeleerd. Mss ook nog 2 jarige.

De mensen van de texel ranch of aj performance horses. Ook ilonka en theo zie ik regelmatig verschijnen op facebook die hun paints/quarters verkopen alleen. Cool running paints heten ze.

De mensen van AR horsetack (remmington ranch) zitten in Arendonk.

maar idd in de Facebook groepen eens een kijkje nemen
Laatst bijgewerkt door Sentir op 05-04-25 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:08

ElCid schreef:
Daar rijden ze paarden in als 2-jarige..............op de 1e foto's op de FB pagina staan baby's met veel te grote zadels en niet-passende bosals.

dat gebeurt op elke reining stal. Daar verdienden ze immers hun brood mee.
Kris doet een goede job met de jonkies vanaf de grond en er op.
Die paardjes zijn daarna door iedereen te rijden zonder moeilijke knopjes en andere fratsen.
En ik kan het weten na jaren aan ervaring met verschillende trainers.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 13:53

Popstra schreef:
ElCid schreef:

dat gebeurt op elke reining stal. Daar verdienden ze immers hun brood mee.
Kris doet een goede job met de jonkies vanaf de grond en er op.
Die paardjes zijn daarna door iedereen te rijden zonder moeilijke knopjes en andere fratsen.
En ik kan het weten na jaren aan ervaring met verschillende trainers.

Is toch niet goed te praten? Zulke babies te rijden? Welke discipline dan ook. Ook niet in de drafsport, western sport of rensport. Absurt is het

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 15:37

Nee, dat is inderdaad niet goed te praten. Geld gaat niet boven dierenwelzijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 16:05

Er is al vaker wetenschappelijk bewezen dat het beleren op die jonge leeftijd juist wel goed is. Ze worden er juist sterk door maar dat is een discussie die ik niet ga voeren met mensen die zich er niet in verdiepen en enkel maar roeptoeteren hoe slecht alles wel niet is.!

Oh, heb hier thuis alleen maar reiners staan die vanaf hun 2e onder de man lopen. Oudste is 16 en loopt nog steeds. Allemaal trouwens. Geen een die rug problemen heeft ook.
Het is maar net hoe en door wie je laat in rijden.

En wil je dat niet, prima. Maar ga geen mensen bekritiseren die het wel zo doen

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:22

@Kabayo, dat is ook zeker niet mijn ding. Ik ben zelf geen westernruiter, dus zit zelf sowieso in de slag van 3 à 4 jaar zadelmak maken.

Maar dat mag geen afbreuk doen aan de fijne paarden die ze aanbieden.
Ze hebben een goede naam en willen dat zo houden. Dat is waardevol, zo'n handelaar.

Ik heb al enkele Quarter-handelstallen gezien waar de paarden bloedworm hebben, er een gebrekkige hygiëne is, er ondervoed wordt,...

Op de stal van Kris staat het dierenwelzijn héél hoog in het vaandel, de paarden zijn gezond en worden prima verzorgd. Belangrijk in de zoektocht naar een nieuw paard en daarom raad ik ze aan.

Als je een quarter wil vinden die pas op latere leeftijd is zadelmak gemaakt, denk ik dat je het op de particuliere markt moet zoeken...
maar daar zullen andere mensen vast meer over kunnen vertellen.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:29

Bedankt voor het reageren,

Hoop op nog meer reacties zodat ik wat bredere kijk op het geheel krijg.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:34

Absoluut dat ze fijne paarden aanbieden Popstra en Beemsterkaas. Aan de kunde zal het ook zeker niet liggen. Maar snap het beeld wel wat ontstaat dat ze echt nog heel jong ogende paarden aanbieden die niet goed ontwikkeld lijken te zijn. Zeer schraal in het lijf zijn en amper een bovenlijn hebben. De ene 2 jarige is de andere niet. Daar het verschil in kunnen maken wat je wel en (nog) niet aanbied, of een seizoen later is een groot goed.

Veertje, is de Blacks Ranch niet weer een optie om te gaan kijken? Ik meen dat ze stoppen met de fokkerij en nog goede baasjes zoeken voor hun paarden. Wil je echt een ouder paard wat al wat kan of is een veulen ook een optie? Leuk hoor je zoektocht.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:51

Popstra
Lekker makkelijk bericht. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat je op een 2 jarig paard moet gaan zitten met je bips , en daarbij ook nog een enorm westernzadel van 13 kilo erbij moet gooien wat vaak veel te lang is.
Als die er wel is zie ik het graag tegemoet en neem ik uiteraard mijn woorden terug ;)
Rustig aan belasten en het paard wat leren (bitje, zadeltje, beenbeschermers, nette opvoeding, grondwerken, lange lijnen) is inderdaad niks mis mee. Dat ze nog lopen geloof ik, het doet vooral mentaal iets met ze zo jong ;) Heb het nooit over rugproblemen gehad
Zijn ze dan wel echt 2 jaar of nog 1 jaar en 6 maand oud?

Beemsterkaas wel fijn dat ze er goed bij staan :j Ik bedoelde het zeker niet als sneer naar betreffende stal. Meer de normalisatie over de jonge leeftijd van westernrassen (of ren-draf sport) tegenover spring en dressuurpaarden. Want dan krijg je wel een emmer stront over je heen

Maar fijn, ik hoef niemand iets wijs te maken :D Hoop dat Ts en Elcid haar quarter vind. Fijn dat hun het wel in acht nemen :j

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:59

Staat er veel te koop op het moment? Ik zie alleen veel jong spul wat nog niks kan.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:26

Contacteer ze even als je dat graag wil weten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 19:30

Beemsterkaas schreef:
...Als je een quarter wil vinden die pas op latere leeftijd is zadelmak gemaakt, denk ik dat je het op de particuliere markt moet zoeken....
Daar zou ik niet al te hard vanuit gaan, want er wordt nog teveel gedacht dat het voor westernrassen normaal is , 'die kunnen het makkelijk hebben...'
Voor het waarom niet verwijs ik graag naar mijn profiel ;)

Persoonlijk vind ik dat er een wereld van verschil is tussen het zadelmak/inrijden van een racepaard en een westernpaard; zeer lichte zadeltjes en vlieggewicht ruiters tegen zware zadels (en geloof me 13 kilo voor een westernzadel is licht!! De echte ranchzadels kunnen wel 40 kilo wegen) en ook de ruiters zijn vaak stevige volwassen mannen boven de 80 kilo.

Maar dat een paard er oud mee kán worden kan ik niet tegenspreken; mijn oudje is altijd goed op de benen geweest en is 34 geworden.
Maar ik denk dat de Q/P/A's die op die leeftijd nog rondlopen op één hand zijn te tellen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 21:17

Waarom zou ik de info op je profiel moeten doornemen?