Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M2024 schreef:Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,:
ElCid schreef:M2024 schreef:Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,:
Heb je op Facebook gekeken? "Western Horses Belgium" en "Quarter horses, Paint horses and Appaloosas in Central- and Eastern Europe" heeft vaak veel aanbod. Wij zijn ook aan het zoeken maar het valt zwaar tegen.
Mocht iemand hier iets weten dan horen we dat ook graag.
Wat we zoeken:
-ruin of hengst
-2 of 3 jaar oud en onbeleerd ( en dat is dus jammer genoeg vaak een probleem....)
-stokmaat minimaal 155 cm ( ook lastig maar ze zijn er echt; we hebben er hier 1 van 155 en 1 van 165 staan)
-absoluut geen pleasure/ halter lijnen maar liefst foundation met "cow" lijnen
-kleur maakt niet uit
-liefst rechtstreeks van de fokker die de jonge paarden in de wei heeft lopen.
Ofwel, de speld in de hooiberg. We hebben via bovenstaande pagina's 1 optie gevonden........
Popstra schreef:Die heb ik dus wel staan maar is 10 jaar oud. Niet wat je zoekt dus. Pracht dier. Donker bay die ik zelf 6 jaar reining geshowd heb.
Zijn vader is Wimpie little Step en zijn moeder is van Rooster ofwel Galo del Cielo.
Reining/Cow gefokt.
Ik heb altijd emorm veel plezier met hem beleefd zowel op wedstrijd als thuis en buiten op buitenrit.
Maar vorig jaar heeft iemand hem dus laten staan omdat ze hem te groot vond.
Ze reed zo met hem weg en hij deed alles super makkelijk met haar maar nee, hij was te fors vond ze.![]()
Ik vind het ook mooi die grote forse Quarters.
[ [url=m/TTrHB3.jpg]Afbeelding[/url] ]
ElCid schreef:M2024 schreef:Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,:
Heb je op Facebook gekeken? "Western Horses Belgium" en "Quarter horses, Paint horses and Appaloosas in Central- and Eastern Europe" heeft vaak veel aanbod. Wij zijn ook aan het zoeken maar het valt zwaar tegen.
Mocht iemand hier iets weten dan horen we dat ook graag.
Wat we zoeken:
-ruin of hengst
-2 of 3 jaar oud en onbeleerd ( en dat is dus jammer genoeg vaak een probleem....)
-stokmaat minimaal 155 cm ( ook lastig maar ze zijn er echt; we hebben er hier 1 van 155 en 1 van 165 staan)
-absoluut geen pleasure/ halter lijnen maar liefst foundation met "cow" lijnen
-kleur maakt niet uit
-liefst rechtstreeks van de fokker die de jonge paarden in de wei heeft lopen.
Ofwel, de speld in de hooiberg. We hebben via bovenstaande pagina's 1 optie gevonden........
Popstra schreef:Kris Hermus ( In Boekel) verkoopt jonge leuke quarters en paints waar je ook heerlijk mee het bos in kan.
Zijn 3..4 jarigen of al wat ouder die al basis beleerd zijn en ook bos gewend zijn. Je rijd er makkelijk mee weg. Eerlijke prijzen ook.
https://www.facebook.com/share/Qti7rJVFgMawcfDp/
ElCid schreef:Daar rijden ze paarden in als 2-jarige..............op de 1e foto's op de FB pagina staan baby's met veel te grote zadels en niet-passende bosals.
Popstra schreef:ElCid schreef:Daar rijden ze paarden in als 2-jarige..............op de 1e foto's op de FB pagina staan baby's met veel te grote zadels en niet-passende bosals.
dat gebeurt op elke reining stal. Daar verdienden ze immers hun brood mee.
Kris doet een goede job met de jonkies vanaf de grond en er op.
Die paardjes zijn daarna door iedereen te rijden zonder moeilijke knopjes en andere fratsen.
En ik kan het weten na jaren aan ervaring met verschillende trainers.
Beemsterkaas schreef:Daar zou ik niet al te hard vanuit gaan, want er wordt nog teveel gedacht dat het voor westernrassen normaal is , 'die kunnen het makkelijk hebben...'...Als je een quarter wil vinden die pas op latere leeftijd is zadelmak gemaakt, denk ik dat je het op de particuliere markt moet zoeken....