Hulp met laden gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Hulp met laden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:16

Wat een belachelijke prijs zeg van Esther... Niet normaal!

Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaring, zou je deze met ons willen delen?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:26

Ik heb haar ook gehad voor mijn jonge paard. Niet dat die moeilijk was, maar ik wilde hem vooral goede ervaringen geven met laden en het meteen goed aanleren. En dat is gelukt. Ik heb nu een simpel te laden paard en het gegeven dat ik haar altijd mag bellen als het niet lukt, geeft veel vertrouwen. Dat is me die paar honderd euro wel waard geweest.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:05

Op welke wijze laadt/traint zij dan?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:07

Moska schreef:
Ik heb haar ook gehad voor mijn jonge paard. Niet dat die moeilijk was, maar ik wilde hem vooral goede ervaringen geven met laden en het meteen goed aanleren. En dat is gelukt. Ik heb nu een simpel te laden paard en het gegeven dat ik haar altijd mag bellen als het niet lukt, geeft veel vertrouwen. Dat is me die paar honderd euro wel waard geweest.

Ik zou 300 euro voor een sessie redelijk vinden. 300 per uur waarbij je meestal 2/2,5 uur nodig hebt voor een sessie (en misschien nog wel een tweede) vind ik wel meer dan 'een paar honderd euro' en echt een bizar uurtarief.

En ik begrijp dat ze heel goed is én die garantie geeft en dat is heel veel waard, maar dit vind ik er wel ver over. Het is onwijs mooi als je iets goed kunt en mensen daar goed mee kunt helpen en er een lekkere boterham mee kunt verdienen, maar zo zonder enige uitleg over waar dit uurtarief op gebaseerd is vind ik het persoonlijk erg euh... *zoekt naar het juiste woord, kan het niet vinden*...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:41

Wat is 300 euro per uur als je maar twee of drie uurtjes nodig hebt in totaal ? Ten opzichte van 75 per uur en misschien langer bezig bent of het resultaat niet blijvend. Het is natuurlijk per paard verschillend en iedereen mag het zelf weten, maar als je problemen hebt en je wilt ze oplossen, dan is dit een hele goede optie.

Ze is goed en redelijk uniek in haar vakgebied (voor zover ik weet), dat weet ze zelf ook en ze geeft levenslange garantie met ondersteuning. Dat is heel wat waard. En ik bekijk het maar zo: ik was van plan nog 20 jaar op pad te gaan met mijn paard, dan kost de training nog geen 40 euro per jaar (in mijn geval). Dat heb ik er wel voor over hoor. En bij haar is het ook nog eens zo, dat het no cure no pay is.

Welke trainingsmethode ze gebruikt is lastig te zeggen. Het is haar eigen manier ga ik vanuit, maar het vertoont overeenkomsten met bv TRTMethod en ongetwijfeld vele anderen (is ook wel logisch, de handeling en doel is hetzelfde, alleen de manier van uitvoeren is anders) . Het komt er op neer dat ze super consequent en geduldig, steeds weer opnieuw dezelfde vraag stelt: stap naar voren. En wordt deze vraag juist beantwoord dan volgt er stembeloning, komt er een verkeerd antwoord dan wordt de juiste uitgangspositie weer ingenomen en wordt de vraag opnieuw gesteld. Dit betreft overigens mijn eigen ervaring met haar. Misschien dat het nog iets anders gaat met lastigere paarden, maar op deze manier ging het met mijn eigen paard.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:22

Ik ben ongeveer 600 euro kwijt geweest, maar het dubbel en dwars waard. Had er ook al 2 mensen aan gehad, maar zonder echt resultaat.
Esther is nog geen 2 uur bij ons geweest anderhalf jaar geleden en ik kan tot de dag van vandaag zelf op pad met mijn pony en dat is het me makkelijk waard.

Ja wat doet ze, ik denk dat Moska dat in grote lijnen wel goed uitlegt zoals ik dat ook zou uitleggen.

Toevallig afgelopen zondagochtend lekker in mn eentje met pony op pad geweest naar de heide.
Afbeelding

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 10:07

Wow wat heerlijk lekker alleen op pad!

Wbt tijd: eerste keer was ze in een half uur klaar en tweede keer een uurtje omdat we even naar andere locaties zijn gereden om daar ook in en uit te laden :)

Ieder z'n ding. Ik had het er graag voor over in ruil voor rust en geen stress.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:22

Maar wat moet je dan doen als je je paard niet erin krijgt en je moet haar bellen, ik begrijp dat het dan alsnog lukt je paard te laden. Ben wel benieuwd hoe ze dat telefonisch voor elkaar krijgt :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:38

Ze zegt wat je zelf verkeerd doet. Zij stopt alle (normale) afspraken die er zijn, er in bij het paard. Vervolgens traint ze de eigenaar en wanneer het later even niet goed gaat ligt het in 99,9% (gokje, kan ook 100% zijn :') ) aan de eigenaar. Dus telefonisch krijg je even de reminder van alle afspraken en meestal lukt het dan weer. Zo niet, springt ze in de auto!

Ze gaat, terecht imo, uit van het feit dat het niet aan het paard ligt maar aan onze reacties op een niet gewenst antwoord die vervolgens leiden tot een niet laadbaar paard. Hoe eerder je belt, hoe korter de sessie maar zelfs met mijn paard dat ik al 2 jaar niet kon laden is het me alles meegevallen hoe snel het was opgelost en op zo'n stressvrije manier (voor zover mogelijk) dat het me echt iedere cent waard was!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:38

Ik twijfel ook om Esther in te schakelen. De mijne rent echt achteruit weer de trailer af dus nu moet ik oefenen terwijl er altijd iemand bij moet zijn. Dan ben ik zo afhankelijk van wanneer iemand tegelijkertijd met mij kan.. Ik vind €390 wel echt super pittig kwa geld. Ze is dan dus alleen nog maar op het erf en een uur bezig. Lukt het dan niet binnen een uur ben je dik €800 kwijt... :\

Edit: verkeerd gerekend. €390 moet €438 zijn. Rekenen is niet mijn sterkste vak..
Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 01-08-24 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:42

Volgens mij rekent ze geen 2 uur als je 1,5 uur bezig bent. Ik dacht, al kan ik dat mis hebben, dat je dan ook gewoon 1,5 uur betaald...

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:48

Bielsje schreef:
Volgens mij rekent ze geen 2 uur als je 1,5 uur bezig bent. Ik dacht, al kan ik dat mis hebben, dat je dan ook gewoon 1,5 uur betaald...

Ik kan haar altijd eens bellen! Aan de telefoon krijg je ook wel een bepaald gevoel bij iemand.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:09

Bielsje schreef:
Ze zegt wat je zelf verkeerd doet. Zij stopt alle (normale) afspraken die er zijn, er in bij het paard. Vervolgens traint ze de eigenaar en wanneer het later even niet goed gaat ligt het in 99,9% (gokje, kan ook 100% zijn :') ) aan de eigenaar. Dus telefonisch krijg je even de reminder van alle afspraken en meestal lukt het dan weer. Zo niet, springt ze in de auto!

Ze gaat, terecht imo, uit van het feit dat het niet aan het paard ligt maar aan onze reacties op een niet gewenst antwoord die vervolgens leiden tot een niet laadbaar paard. Hoe eerder je belt, hoe korter de sessie maar zelfs met mijn paard dat ik al 2 jaar niet kon laden is het me alles meegevallen hoe snel het was opgelost en op zo'n stressvrije manier (voor zover mogelijk) dat het me echt iedere cent waard was!

Mooi omschreven +:)+
Ze moet haar ook gelijk bellen als het niet lukt en niet zelf nog 10min proberen.
Mede daarom kan ze erop vertrouwen dat de door haar gelegde basis nog goed in het paard zit en de eigenaar verkeerd reageert/communiceert.

Uit eigen ervaring... Zeker in het begin blijft het spannend en een beladen moment. Na de training moet je het toch vaak gaan doen en zelf het vertrouwen krijgen dat het lukt.
Als het dan een keer niet lukt, werd ik in ieder geval toch net iets te onzeker, waardoor mijn merrie de twijfel oppikte.
Na het belletje met Esther wist ik mijn opdracht weer, even mentale peptalk dat we dit gewoon gaan doen en dan straal je weer genoeg zekerheid uit waardoor paard er gelijk weer zo instond.

In mijn geval was het in ieder geval vooral training van het baasje :')
Wij hadden een paar jaar geleden 2 sessies nodig en meen me te herinneren dat ze beide keren op het kwartier afrondde.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:35

Bielsje schreef:

Klopt :j

Hier ook heel fijne ervaringen met Esther.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:32

Is idd goed uitgelegd hoe ze te werk gaat. Paard moet op juiste commando naar voren of naar achteren stappen. En tussendoor rustig blijven staan. Waarbij de houding en lichaamstaal van de lader dus ook heeel belangrijk is. Ik heb met mijn merrie ook andere methodes geprobeerd. Maar die werken toch vaak met vorm van op druk voorwaarts gaan. Al is het een touwtje of balkje er achter en dat werkte absoluut niet voor mijn paard.

Ik vond het tarief van Esther ook bizar. Ik had 2 sessies en best wat tijd nodig. Maar het was het ècht dubbel en dwars waard. En niet alleen om op pad te kunnen voor leuke dingen. Maar ook dat je voor de kliniek kunt laden als er wat met je paard mis is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:19

Ik zou eerst iemand anders erbij halen maar nav dit topic bij Esther uitgekomen (ook omdat die andere persoon totaal niet vlot was met reageren). Idd niet goedkoop maar het werkt echt. Wij hebben 1 sessie nodig gehad van iets meer dan een uur en hebben haar na 2 weken nog een keer gebeld toen hij toch weer hard de klep af ging lopen. Met wat kleine aanpassingen is ook dat weer verholpen en vandaag is hij voor het eerst weer echt het erf af geweest om elders te trainen. Dat ging super. Ik merk trouwens ook verschil met rijden. Hij denkt meer voorwaarts en normaal met halthouden duurde het best lang voor hij kon ontspannen, nu begint hij al snel te kauwen.