Paardentransport wel of niet?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paardentransport wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:15

Ik heb laatste geïnformeerd toen ik i.v.m. verschoven dienst niet zelf met paard naar een SGW kon rijden. Was 125 km van mijn huis, 12 uur weg en +/- 20 uur weer terug. Kwam op ruim 600 euro. Snap dat het geld kost, maar dit werd me toch wel wat te gek qua kosten voor een gewone wedstrijd.

Ik heb de 50 euro startgeld overgemaakt naar de organisatie en de wedstrijd afgemeld :+

Elisa2

Berichten: 38100
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:22

Jet schreef:
Elisa dat klopt. Maar er zijn dan weer verschillende argumenten om dat niet te doen. Als je niet gewend bent ermee te rijden, al dan niet met dieren, is dat best even wennen. Je krijgt hem schoon mee, dus moet hem ook schoon afleveren. De diesel komt er nog bij ( vol mee- vol terug) en bij grotere afstanden ook vaak nog een kilometerprijs. Als je vroeg weg moet, moet je hem al de dag ervoor ophalen, soms betaal je daar dan weer extra voor. En als je laat terug bent, kan je hem soms ook niet meer inleveren, dan moet dat ook de dag erna. Buiten de kosten heb je dan ook nog extra tijd nodig.
Als je alleen bent, moet je je paard ook alleen kunnen laden, vaak sta je onder druk vanwege een afspraak, laat staan een dierenartsbezoek, waardoor je ook weer extra gespannen bent.
Dan moet je goed afwegen of het dat wel waard is, dat je minder hoge kosten hebt.
Je ziet dat ook wel met het huren van een trailer, soms zelfs ook nog een auto lenen, dat gaat ook niet altijd vlekkeloos.


Dat zijn absoluut goede overwegingen om mee te nemen. :)

In dat geval is het met een chauffeur er bij wel prettiger en zorgelozer.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:07

StalNollie schreef:
Ik heb dit jaar gebruik gemaakt van taxi.

Raerd naar Boxtel 350,-

En paardentaxi Drenthe waar jullie het over hebben was iets duurder.

Is het duur... Vond wel meevallen, de tijd en benzine die ze kwijt zijn als je dat uitrekent los van de verzekering etc blijft er toch weinig over.


Dan valt het mee, als je dan rekent dat voor een rit van 24 kilometer maar een fractie minder moet worden betaald....

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:34

Ik heb vorig jaar nog gebruikgemaakt van een paardentaxi voor de verhuizing van mijn pony. Ging om slechts enkele km's, maar wel over drukke wegen waar men hard rijdt en waar je gewoon niet voor je lol rijdt met je pony. Ik betaalde daarvoor €75, dat was het basisbedrag en daarbovenop ging je betalen voor km's, alleen was dat bij mij niet aan de orde omdat het zo dichtbij was.

Mijn overwegingen op voor een paardentaxi te kiezen:
- We hadden op dat moment geen auto met trekhaak. Als we zelf een trailer zouden huren, moesten we daarnaast dus ook nog een geschikte auto regelen.
- Pony was al zeker 7 à 8 jaar niet meer op de trailer geweest. Ik had ook echt geen idee hoe hij het weer zou doen op de trailer. Dat een ervaren iemand eventueel kon meehelpen vond ik erg fijn. (Was uiteindelijk niet nodig, hij liep in één keer de trailer in, haha).
- Zoals gezegd wist ik dus niet hoe pony zou reageren in de trailer. Bekenden boden ook wel aan dat ik hun trailer mocht lenen, maar ik vond het toch geen fijn idee mocht hij toch iets slopen. Met een paardentaxi is het qua verzekering van beide kanten gewoon goed geregeld en heb je er toch minder gedoe van, mocht het probleem zich voordoen.
- Taxi die ik gebruikte had echt een hele mooie degelijke, nieuwe trailer. Gaf gewoon een veilig en vertrouwd gevoel.

Het is mij super fijn bevallen. Trailer was lekker ruim, voorzien van bodembedekking en hooi en ook een goede camera, waardoor ik mijn pony in de gaten kon houden vanuit de auto. Mocht het ooit weer nodig zijn, zou ik zo weer een paardentaxi regelen :)

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:10

gomir schreef:
Ik heb laatste geïnformeerd toen ik i.v.m. verschoven dienst niet zelf met paard naar een SGW kon rijden. Was 125 km van mijn huis, 12 uur weg en +/- 20 uur weer terug. Kwam op ruim 600 euro. Snap dat het geld kost, maar dit werd me toch wel wat te gek qua kosten voor een gewone wedstrijd.

Ik heb de 50 euro startgeld overgemaakt naar de organisatie en de wedstrijd afgemeld :+


Maar puur uit interesse, wat had jij dan wel een geschikt tarief gevonden? De taxi zal niet naast jouw huis zijn, dus reken er wat kilometers bij. Dus tussen de 250/300 kilometer en enkele uren wachttijd.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:14

Kilometertarief van een euro tikt ook aardig aan, dat samen met een ritprijs en eventueel kosten voor laden of wachten.

Maar ritje kliniek die 12 km verderop ligt, exclusief wachttijd voor al 300 euro. Dan kan dat normale kosten zijn, het is niet wat ik er voor wil betalen, huur dan liever een trailer voor achter de auto.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:40

Eens kijken of ik nog een offerte heb liggen want ik heb er toen een paar aangevraagd.

Het was voor 119km in totaal 151 euro incl btw. Excl wachtgeld van 12,50 per half uur.

Aangezien ik mijn paard om 9 uur moest brengen en hem aan het eind van de middag weer zou kunnen ophalen was voor mij de rekensom snel gemaakt.
Ik ben echt geen zeikerd als het gaat om medische kosten maar de in mijn ogen redelijk simpele ingreep zou dan alles bij elkaar over de 1000 euro hebben gekost. Het is gewoon niet leuk meer.
En was daarom ook superblij met het aanbod van mijn collega.

Toen was het nog maar 70 euro + een tientje voor 2kg drop en een gezellige dag ;)
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 24-05-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardentransport wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:46

Maarja iemand moet ook hele dag wachten en dat zal dan toch betaald moeten worden.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:49

StalNollie schreef:
Maarja iemand moet ook hele dag wachten en dat zal dan toch betaald moeten worden.



Dat snap ik ook wel.