Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:04

Alen0808 schreef:
[ [url=m/dWmr18.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heyhey,

Eerst en vooral zou ik eerst zelf persoonlijk contact opnemen met hun, deze dame in kwestie is een heel vriendelijk iemand, die enkel en alleen maar het beste met je voorhebt en met de paarden zelf. Je kan dit eerst rechtstreeks met hun bespreken.

Ik lease al vanaf december 2023 bij hun een veulentje, heb enkel en alleen maar positieve ervaring met beide,
Deze dame in kwestie, zal je ook helpen met wat je wilt en zal je zeker ook helpen naar een goede match toe.

Wel als je leasing op verplaatsing doe zijn de kosten allemaal voor jezelf, zoals stalgeld & dierenartskoten en zo verder, maar dat heb je ook sowieso als je een paard aankoopt. Het leasen bij hun, is voor een onbepaalde tijd en deze dame in kwestie wilt ook alleen maar het beste voor haar paardjes, dus zal ze jou leasing paardje ook niet van je afnemen, ze heeft niks liever dat je een band voor altijd zou kunnen opbouwen, het kan ook zijn dat je naarmaten het paardje zou kunnen kopen.
Ik heb alleen maar positieve ervaringen, want deze dame heeft me echt geholpen. En zou het iedereen aanraden.

Dus first of all, raad ik je aan neem eerst contact op met hun en bespreek alles, je zal zien naarmaten je praat met deze dame dat je er een goed gevoel zal bij krijgen.

Hier in foto mijn veulentje van 7 maanden.

Als je graag paardjes wilt knuffelen en poetsen.. de mijne mag je gratis een aai over z'n bol geven |(

Alen0808

Re: Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:07

@haflinger_baloe,

Meid. Niet zo komen praten, je weet hier helemaal niks van deze situatie hoe en waarom. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:13

Maar waarom lease je een veulen dan? Wat haal je daar precies uit? En wie garandeert sta als hij straks 3 is en meer waard, ze hem niet gewoon verkopen aan een ander. Of aan jou voor de hoofdprijs. Waarom heb je niet een veulen gekocht? In feite betaal je nu de opfok voor een ander zijn paard.

Leasen bij auto's is ontzorgend , alle onderhoudskosten en verzekering worden geregeld. Hier huur je een paard, betaalt stalgeld en onderhoud, en als er dierenartskosten zijn moet je die nog zelf betalen ook???

Annemariej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:42

Afbeelding
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik mega genoten heb van mijn leasepaard bij onzedroompaarden ! Ik mocht alles alsof het mijn eigen was. Tegelijkertijd had ik zelf niks geen aanschafkosten en dus ook geen investeringsrisico als het paard bijvoorbeeld in het ergste geval zou komen te overlijden. Ik kon dressuur lessen nemen en zo mijn rijden verbeteren. We gingen regelmatig op buitenrit en we maakte recreatieve ritten zonder zadel. Ook genoot ik van alles eromheen. Omdat ik een erg drukke baan kreeg moest ik helaas stoppen met de lease. Een eigen paard had ik dan moeten verkopen nu kon ik gewoon opzeggen.

Topic starter vraagt naar ervaringen van mensen met onzedroompaarden en hier reageren alleen maar mensen met een mening gebaseerd op niks. Als je geen leasepaard wil moet je het niet doen maar ga niet andere mensen ermee lastig vallen er word niet gevraagd om je mening, er word gevraagd om ervaringen met leasen bij onzedroompaarden.

Ik wilde vroeger altijd al een eigen paard maar de stap om een paard te kopen vond ik gewoon veelste spannend. Je weet niet wat je koopt en al lijkt het plaatje te kloppen moet je maar afwachten of het ook echt klikt en je bij elkaar past. Hier worden paarden te lease aangeboden. Je kunt blijven leasen zo lang als je wilt (veel goedkoper dan een hele aanschafprijs neerleggen). Je hoeft het paard niet te kopen je bent niets verplicht en je kunt gewoon opzeggen. Wel bieden ze je de mogelijkheid dat je het paard mag kopen als je dat zelf graag wilt. Hoe uniek vind maar eens een plek als je een paard wil kopen waar je dan zegt ik wil hem eerst even een jaar leasen om te kijken of we wel klikken. De meeste paardenbedrijven zullen zeggen wat denk je zelf dat is voor ons veelste risicovol het is kopen of niet. Misschien moeten dingen ook eens van meerdere kanten bekeken worden.

Mijn ervaring is iniedergeval super Twijfel je begin er dan niet aan. Ga je langs op deze stal dan zal alles in je zeggen hier voelt het goed

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:51

Als ik jou was, dan zou ik op zoek gaan naar een leasepaard van iemand die haar(/zijn) eigen paard een paar dagen id week verleast of een kleinschalige manege die paarden op eigen locatie te lease aanbied. Dan heb je wel het plezier, niet de risico’s en je hebt begeleiding van iemand die het paard goed kent en die jou veel kan leren.
(En mogelijk dat je dan na een paar jaar besluit om iets voor jezelf te kopen)

Ik doe dat atm ook en ik vind het als student met beperkte inkomsten heerlijk, veel het plezier, niet de zorgen.
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-07-24 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op nieuwe Bokkers verwijderd.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 01:03

Zaken moeten er wel heel erg slecht voor staan voor de dame in kwestie als ze zo wanhopig is om een paar keer hetzelfde stukjes maar net anders te schrijven. TS, als je al niet overtuigd bent door andere bokkers: Iemand die dit soort fratsen uithaald om jouw als klant binnen te halen, is 99/100 keer niet te vertrouwen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 01:03

TS; bij twijfel niet doen. Dit is een shady constructie, en meer ervaren mensen in de paardenwereld (lees: bokkers met een account ouder dan deze week :+ ) zeggen allemaal dat dit geen voordelen heeft. Zelfs iemand die een slechte ervaring met deze persoon onder een andere bedrijfsnaam heeft. Ik persoonlijk zie ook geen voordelen, en tenzij je genoeg energie + geld hebt om een notaris en eventuele rechtzaak er aan te wagen en van gokken houdt, zou ik hier verrrrrr vandaan blijven!
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-07-24 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op nieuwe gebruikers verwijderd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 01:05

Is het echt lease of huur(koop).

Romy20044

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 02:19

Hoi hoi,

Ik heb mijn paardje whisper geleasd. Dit begon met lease “gratis” als promotie van haar nieuwe concept. Hij is nu iets ouder dan een jaar. Ik ben na een maand overgegaan op koop lease. Ik betaal maandelijks een bedrag en betaal hem af. Dit is netjes via een contract gegaan. Als het niet klikt kan je het altijd opzeggen wel een maand opzegtermijn . Ik klikte super goed met hem daarom heb ik er voor gekozen hem maandelijks te betalen dat die over een tijdje van mij is. Het is netjes gegaan via een goede bespreking. We hebben om de zoveel tijd nog contact en alles verloopt netjes.

Binditje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:00

Heyhey, Ik heb hier zelf ook 2 paarden geleased (Dreamer en Spirit. Zie Dreamer op de foto <3 ), niet op verplaatsing maar wel bij haar aan huis. Ik vind het zelf een heel aardige mevrouw en ze is ook eerlijk over de paarden. Als je een paard op verplaatsting bij haar leased betaal je een bedrag per maand aan haar voor het paard en betaal je zelf de kosten van de stalling waar je het paard neer wilt zetten, je betaald ook de hoefsmit etc maar stel dat er iets griters gebeurd dan zijn deze kosten niet voor jou maar word dit door haar betaald. Als je een paard bij haar aan huis leased mag je zelf weten of je vrij rijd of les wilt, je mag dan kiesen of je les wilt van haar of dat je je eigen instructeur meeneemt. Verder ziet het er daar altijd netjes uit en de paarden zijn ook goed verzorgd
Laatst bijgewerkt door Binditje op 18-07-24 09:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:26

Ik heb de advertenties ook weleens voorbij zien komen. Ik kan oprecht geen reden bedenken waarom je niet gewoon zou sparen en een paard zou kopen. De tussentijd overbruggen met misschien een verzorgpaard of bijrijdpaard. Je hebt in deze constructie alle lasten die je zou hebben met een eigen paard, plus de kosten van de lease..

Dat gezegd hebbende, mocht je het echt overwegen TS. Ga naar die vrouw, ga in gesprek, vraag of je een contract in kan zien. Stel alle vragen die de bokkers hier ook hebben gesteld, bijvoorbeeld het paard ineens uit de lease trekken em verkopen. Wat gebeurt er bij blessures? Wat als jij je inkomen verliest? En als er wordt gezegd, nee, dat gebeurt niet. Vraag dan hoe ze dat aan jou zwart op wit gaat garanderen. Wil je het dan nog, laat een proefcontract opstellen, neem het mee, lees het door en laat het een tijdje bezinken. Geloof niet zomaar in sprookjes.

Nog een kritische vraag over het bedrijfsmodel. Stel je leased ren wat duurder paard, 20k in een soort huur-koop contract waarbij je het aankoopbedrag als het ware in delen aflost. Hoe lang ben je bezig, toch wel een aantal jaar? Wie zegt dat de waarde van dat paard in die jaren gelijk blijft? Wellicht stort de markt in, wellicht worden paarden veel duurder. Of de leaser of de verleaser schiet zichzelf in die scenario's in de voet.

Ik heb verschillende verzorgpaarden, bijrijdpaarden en een leasepaard gehad. Overal liep ik tegen dingen aan waarvan ik dacht.. Als het de mijne was, zou ik het zo en zo doen. Deze constructie zal daarin niet anders zijn.
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-07-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herhalend deel over nieuwe gebruikers verwijderd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:51

Dit is gewoon geen lease, maar verkapte Huur. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:27

Marcella schreef:

Lease is toch Engels voor huur? Of zit er verschil in de betekenissen? Ik lees hier mee omdat ik enkele malen, nadat een eigen paard van me was overleden, paarden had geleasd, eigenlijk met de bedoeling ze over te kopen als het echt zou gaan klikken. Want direct een paard kopen waar je tegenwoordig meestal geen proeftijd meer bij krijgt is een risico .Ik leasde wel van de stalhouder waar ik toch al stond en betaalde dan alle kosten als bij een eigen paard maar niet extra voor de lease. Of dit goed gaat of niet ligt ook aan je contact met de eigenaar van het paard.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 11:34

Los van de zeer verdachte berichten is het bedrijf inderdaad niet te vinden onder de naam onzedroompaarden in het handelsregister en is er op de website ook nergens een KVK nummer te bekennen, en deze is verder ook niet te vinden. De foto's op de website hebben zulke wisselende kwaliteit en er worden blijkbaar ook katten verkocht. Ik vind het een zeer twijfelachtige constructie van een twijfelachtig bedrijf.

Misschien is het een echt beginnend bedrijf met een 'gratis' marketingstrategie hier op bokt, maar ik zou héél goed alles bekijken voordat je met hen in zee gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:03

Citaat:
Een eigen droompaard zonder aanschaf
EEN EIGEN PAARD ZONDER AANSCHAFKOSTEN

Heeft u altijd al een eigen paard of pony gewild voor bijvoorbeeld uw kinderen, gezin of uzelf maar vind u de uitgave en alles wat er bij komt kijken nog wat te spannend ? Wij bieden een unieke oplossing.

WAT BIEDEN WIJ AAN ?
- We gaan samen op zoek naar een droompaard.

- Wij betalen de volledige aanschaf van het paard.

- U betaald alleen een maandelijks lease bedrag en de onderhoudskosten zoals de stalling die u kiest.

- U mag zo lang gebruik maken van het paard als u maar wilt. We werken met een leaseovereenkomst voor onbepaalde tijd zodat jullie echt iets moois op kunnen bouwen samen. De opzegtermijn is 1 maand dus tegelijkertijd zit u nergens aan vast.

- U kunt ontdekken hoe het is om een eigen paard te hebben en deze te verzorgen.
- U hebt het paard 7 dagen per week tot uw beschikking en mag deze zien alsof deze van u is.

- U kunt in alle rust kijken of jullie de perfecte match zijn en zo dus een eventuele miskoop voorkomen.
- U leert hoe het is om een eigen paard te onderhouden en verzorgen.
- U hebt geen aanschafkosten.

- Mocht u over willen gaan tot koop is dit mogelijk.

Mooi, ik wil dat.
Wie betaald DA kosten?
Hij krijgt een peesblessure, oke ik zeg nu mijn lease op.

gaat echt niet zo werken

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:37

Wat grappig al die positieve berichten hier, ik ken iemand met een hartstikke negatieve ervaring, maar snap dat die geen verhaal gaat doen gezien het leger aan gelukkige klanten dat hier uit de grond gestampt wordt. Ik zou er echt nooit aan beginnen, veel teveel haken en ogen en als je buiten het leasebedrag ook nog eens alles voor zo'n paard moet betalen kun je beter even een jaartje sparen en daarvan een paard kopen dat meteen van jou is.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:39

anjali schreef:
Marcella schreef:
Lease is toch Engels voor huur? Of zit er verschil in de betekenissen?
In het Engels is lease een langdurige huur die niet automatisch verlengt wordt, en rent een kortdurige huur die wel automatisch verlengt wordt. In het Nederlands wordt het woord lease normaliter echter gebruikt voor een constructie waarbij je ook ontzorgt wordt. De eigenaar betaald onderhoud en dergelijke.

Dit komt omdat in het Nederlands je voor beide soorten huur gewoon het woord huur wordt gebruikt. Je huurt en huis, ongeacht of het voor 1 maand is of voor een jaar, of oneindig. Het woord lease is met leaseauto's in het Nederlands terecht gekomen en daardoor gelinkt aan de constructie daarvan.

Als je een paard leased bij bijv. een manege werkt het ook zo. Dat is over het algemeen incl. volpension, incl. harnachement, incl. medische kosten (zowel "onderhoud" zoals de hoefsmit als onvoorziene kosten door bijv. ziekte), en als het dier ziek wordt of sterft zijn daar ook regelingen voor (zo geld er bij mijn manege 2 weken wachttijd waarna opgezegd kan worden of de lease op een ander paard kan). Ga je op vakantie of gebeurd er wat anders waardoor je niet langs kan komen, wordt er meestal ook voor de training gezorgd. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over het paard in zulke scenario's.

De jij betaald alles minus de aanschafprijs vind ik dan ook geen lease. Dan zou je eigenlijk max de stalling moeten hoeven betalen (net zoals je met een leaseauto zelf een parkeerplek moet regelen, incl eventuele vergunning), maar de rest zou voor de eigenaar moeten zijn. Anders is het gewoon huur, huurkoop of koop op afbetaling.

Ik zou hier dan ook echt niet mee in zee gaan. Je betaald de volle pond + alle omliggende kosten (waar het punt van lease is dat je omliggende kosten noch zorgen hebt). Al die nieuwe accounts met goede verhalen maken het er niet betrouwbaarder op. Ook grappig dat eentje zegt dat het goedkoper is dan aanschaf, maar op termijn is dat nooit zo. Dan zou zo'n bedrijf niks verdienen en zelfs het meest eerlijke bedrijf moet brood op de plank zien te krijgen. Bij autolease is het soms zo dat je uiteindelijk goedkoper uit bent omdat en bedrijf autos en onderhoud op grote schaal inkoopt en je geen risico hebt voor onvoorziene grote/dure schade, maar daar is vrijwel geen sprake in dit scenario, en omdat de auto daarna verkocht wordt, waarvan ook wordt gezegd dat dat hier niet zal gebeuren.

En de enige reactie van iemand die al langer op Bokt komt en ervaring met de eigenaar heeft schrijft dit. Dan zou je toch al genoeg moeten weten.
Amado schreef:
Ik heb geen ervaring met het concept wat ze nu hebben, wel met hoe ze om zijn gegaan met mijn lease paard 8/9 jaar geleden. Dat was toen wel een ander concept, ze had gewoon alleen dat paard toen. Daar kan ik meer over vertellen in pb.

Verder is deze dame in kwestie ook te vinden in een aflevering van BOOS vanwege mensen die door haar bedrogen zijn. (Niet met paarden zelf, maar denk dat dit ook wel aan geeft hoe zij te werk gaat)
Ben wel benieuwd welke Boos aflevering dit is. Ik moet denken aan die met de dierenverkoop waarbij een aardig deel stierf omdat ze zo ongezond waren gefokt, maar dat was een man dacht ik (en om eerlijk te zijn, denk ik daar enkel aan omdat dat de enige met dieren is die ik me herinner).

Wel lekker popcorn topic dit _O- .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:08

Moderatoropmerking:
Nadat dit topic geruime tijd gesloten was zet ik het hier weer voorzichtig open. Ik heb daarvoor een flinke lap berichten helaas moeten verwijderen. Dit topic staat op ED. Een deel van Bokt waarop strikte regels gelden. Ervaringen delen mbt dit bedrijf zijn zowel negatief als positief toegestaan. Mits onderbouwd. Dit moeten dan wel eigen ervaringen zijn. Overige berichten worden verwijderd.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:56

ik snap dat jullie naar de voorgestelde regels steven Coby, alleen in mijn ogen erg jammer dat door jullie keuze reacties zijn verwijderd. Op dit moment is er nu alleen nog maar sprake van een topic waar sprake is van mooie positieve berichten die zijn geplaatst door gebruikers met een on aantal relevant aantal berichten, en daaronder wat berichten van mensen die deze vorm van lease bekritiseren of hun vraagtekens hierbij plaatsen.

Als je de dialoog of originele content niet kent binnen dit topic denk je dat het een prima partij is om zaken mee te doen... erg jammer in mijn optiek

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:17

Wow, heftig dat al die positieve berichten van (allemaal) nieuwe gebruikers gewoon mogen blijven staan. Precies wat Flevolander zegt. Heel vreemd dat jullie hiervoor kiezen. Je kan mij niet wijs maken dat je als Bokt gelooft dat dit echte ervaringen zijn na de conclusies van ervaren gebruikers hier (lees; allemaal nieuwe gebruikers, allemaal een foto erbij, allemaal een standaard paardennaam, allemaal zelfde manier van schrijven, allemaal zelfde tijd van posten, allemaal 1 spelfout, allemaal dezelfde goede ervaringen).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:20

Niet de eerste keer dat malafide bedrijven zo de hand boven de kop worden gehouden en bokt meewerkt aan dat soort handel

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:26

DuoPenotti schreef:
Niet de eerste keer dat malafide bedrijven zo de hand boven de kop worden gehouden en bokt meewerkt aan dat soort handel

Wel de eerste keer dat het mij zo duidelijk op valt. Ongelooflijk bizar...hebben de droompaarden aandelen? Nou ja in elk geval wel tevreden nachtbrakende klanten. Vandaar droompaarden denk ik :+ :D

Benieuwd wanneer het weer opgeschoond wordt. Ik vind het wijze op nieuwe gebruikers, allemaal s nachts/laat, dezelfde schrijffouten enz toch wel behoorlijk relevante informatie voor mensen die dit topic tegen komen en niet zo goed zijn in nazoek werk. Begrijp echt niet dat het als 'hoort niet bij het onderwerp ' bestempeld wordt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:27

[***] schreef:
Een veulen leasen? Ik dacht dat ik de meest gekke dingen in de paardenwereld al had gehoord.

8)7 Zeg dat wel …. Ik wou dat ik het had bedacht. Laat je iemand anders voor de opfok betalen … briljant!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:28

Dit is natuurlijk hartstikke shady, een bedrijf waar geheeeeeel toevallig een hoop bokkers met maar 1 of 2 berichten een superpositieve ervaring hebben. Kan hoor, maar ik zou er niet intrappen. En bokt mag daar best wel wat kritischer op zijn.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:32

Ik begrijp de frustratie echt. Maar wanneer je naar de regels omtrent het delen van informatie mbt bedrijven kijkt zijn dit de regels. Ook ivm juridische zaken (smaad en laster).
En daarbij is ook gekeken naar de ‘opkomst’ van de nieuwe gebruikers.
Het staat een ieder vrij (al of niet op verzoek van een eigenaar) om een ervaring neer te zetten. Mits een ‘eigen’ ervaring. En dat laatste is natuurlijk heel moeilijk om na te trekken.

Bij deze dan ook het verzoek om het hierbij te laten. Zodat er naast wellicht positieve ervaringen ook de ruimte is om andere ervaringen te plaatsen om zo een compleet beeld te krijgen.