Help! Nieuw paard, 1,5 week op stalling en moet weg. Omgeving Geldrop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyhobbelen

Re: Help! Nieuw paard, 1,5 week op stalling en moet weg. Omgeving Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:43

Nope niks aangepaste tijden op de wei bij extreem weer. Heb de schimmel zelf in het hooi zien zitten. En kan je ook wel wat foto’s op sturen mocht je het niet geloven hoe het daar aan toe gaat…

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 03:17

ponyhobbelen schreef:
Nope niks aangepaste tijden op de wei bij extreem weer. Heb de schimmel zelf in het hooi zien zitten. En kan je ook wel wat foto’s op sturen mocht je het niet geloven hoe het daar aan toe gaat…

Waarom doe je dit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:09

Ze mag gewoon haar ervaringen delen, net als ieder ander hier.
En zo oud is het topic nou ook weer niet. Er worden oudere topics omhoog geschopt.

Als het klopt wat Ponyhobbelen zegt, dan zou ik daar als paardeneigenaar ook niet willen staan en dan zou de informatie best belangrijk kunnen zijn voor mensen die op zoek zijn naar stalling.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 07:15

Als TS haar paard daar ondertussen gestald heeft, is de ervaring van ponyhobbelen niet (meer) nodig. Dan kan TS prima zelf bepalen of deze stalling goed (genoeg) voor haar paard is.
Zo niet, dan komt TS vast wel weer met een topic: wie weet goede stalling omgeving Geldrop.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:17

ponyhobbelen schreef:

Weet anders van m'n vriendin dat ze de heetste dagen voor de middag op stal zijn gegaan en al rond 7 naar buiten. De schimmel heb ik haar nooit over gehoord. Wel die brok inderdaad, maar dat is opgelost ondertussen.

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:43

Volgens mij heeft stal Mc Sweeney in Sterksel nog wel plek in de uitloop. Anders verschillende mogelijkheden.

ponyhobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:41

Cayenne schreef:
En zo oud is het topic nou ook weer niet. Er worden oudere topics omhoog geschopt.

Als het klopt wat Ponyhobbelen zegt, dan zou ik daar als paardeneigenaar ook niet willen staan en dan zou de informatie best belangrijk kunnen zijn voor mensen die op zoek zijn naar stalling.

Dat was inderdaad een beetje mijn beweegreden. Sinds de komst van de nieuwe huurder/pensionhouder zijn er al zo'n 40 man vertrokken. Op een stal met +/- 50 man is dat héél veel. En tuurlijk er wisselen altijd wel wat mensen, om verschillende reden, maar bijna iedereen weg... zegt toch wel iets.

Ik zelf heb het een kans gegeven maar na jaren op deze stal toch vertrokken. En je gaat echt niet zomaar weg van de plek waar je al jaren dagelijks komt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:35

ponyhobbelen schreef:
Cayenne schreef:

Dat was inderdaad een beetje mijn beweegreden. Sinds de komst van de nieuwe huurder/pensionhouder zijn er al zo'n 40 man vertrokken. Op een stal met +/- 50 man is dat héél veel. En tuurlijk er wisselen altijd wel wat mensen, om verschillende reden, maar bijna iedereen weg... zegt toch wel iets.

Ik zelf heb het een kans gegeven maar na jaren op deze stal toch vertrokken. En je gaat echt niet zomaar weg van de plek waar je al jaren dagelijks komt.

niet zo heel gek een complete stal die altijd puur gericht was op dressuur overgenomen wordt door een prof. westernruiter, over het algemeen gaat dressuur en western niet lekker samen, dus van de oude garde pure dressuur ruiters zullen er best wel wat vertrokken zijn alleen al om die redenen. Dus niet zo'n hele gekke wissel. Ik heb er ook gestaan met mijn paint, in het pensioen gedeelte. Voordat het western werd, toen was ik net weg, was trouwens niet de reden dat ik verhuisde, was mij gewoon te ver weg, en te weinig mogelijkheden om buiten te rijden (ik ging alleen naar buiten, ben denk ik 2x in de buitenbak geweest en 4x in de binnenbak.)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 22:56

speurneusc schreef:
niet zo heel gek een complete stal die altijd puur gericht was op dressuur overgenomen wordt door een prof. westernruiter, over het algemeen gaat dressuur en western niet lekker samen, dus van de oude garde pure dressuur ruiters zullen er best wel wat vertrokken zijn alleen al om die redenen. Dus niet zo'n hele gekke wissel. Ik heb er ook gestaan met mijn paint, in het pensioen gedeelte. Voordat het western werd, toen was ik net weg, was trouwens niet de reden dat ik verhuisde, was mij gewoon te ver weg, en te weinig mogelijkheden om buiten te rijden (ik ging alleen naar buiten, ben denk ik 2x in de buitenbak geweest en 4x in de binnenbak.)

Sorry, maar wat je zegt klopt niet echt. De prof westernruiter is juist nu weg na vijf jaar (al sinds december afgelopen jaar) en het is overgenomen door iemand anders. Sinds het de laatste keer is overgenomen zijn er ontzettend veel mensen vertrokken. :)

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:11

Ik ben ooit met de huidige eigenaresse meegeweest op trektocht. Ze kwam op mij toch echt over als een hele fijne paardenvrouw die welzijn heel hoog heeft zitten.
Haar vorige stal/manege was een echte buiten-manege zonder enige stal, pony’s stonden altijd buiten.
Zou me toch echt verbazen dat ze nu zo anders is?
Maar ben zelf nooit op deze nieuwe stal geweest.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:53

Darley schreef:
speurneusc schreef:

Sorry, maar wat je zegt klopt niet echt. De prof westernruiter is juist nu weg na vijf jaar (al sinds december afgelopen jaar) en het is overgenomen door iemand anders. Sinds het de laatste keer is overgenomen zijn er ontzettend veel mensen vertrokken. :)

dat kan andersom ook weer gebeurt zijn, dat de westernruiters juist weer weg zijn gegaan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:57

Ik ken de stal verder niet. Ja weet waar het gelegen is maar daar houd het mee op.
Maar wat ik me afvraag waarom zoveel eigenaren ruil?

ponyhobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:00

Nee het is nooit een stal puur gericht op dressuur… al jaren recreatief en een enkeling die wat serieuzer dressuur reed of sprong.

Toen de western pension houdster kwam zijn er wel wat mensen weg gegaan maar zij heeft de stal van 2018 tot 2023 ontzettend goed onderhouden en gerund!! Zij heeft een enorm fijne (vaste) club pensionklanten gehad die 5 jaar.
Er stonden helemaal niet veel westernruiters, gewoon altijd een recreatieve club. Nu is de stal overgenomen door weer iemand anders en is het gewoon echt veranderd in een armoede, het is echt niet meer wat het was in de tijd van Tiny en Trudy die het beiden op hun eigen manier maar top top deden!

ponyhobbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:03

DuoPenotti schreef:
Ik ken de stal verder niet. Ja weet waar het gelegen is maar daar houd het mee op.
Maar wat ik me afvraag waarom zoveel eigenaren ruil?

De eigenaar van de stal wilde ermee stoppen en heeft het pensiongedeelte uit handen gegeven en “verhuurd” als het ware het bedrijf en de grond.

De eerste 5 jaar werd het verhuurd aan de Trudy, contract wegens verschillende redenen vanuit beide kanten niet verlengd en toen werd het weer door een ander gehuurd die verder ging met het pension gedeelte. En ja natuurlijk levert dat altijd wissel op in pensionklanten maar hoe het er nu uit ziet vergeleken met een jaar geleden is echt een heftig verschil van nette stal naar …

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:05

Ah op die manier.

Wat jammer dat de goede het niet heeft kunnen verlengen.

germieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:58

Als we dan toch het hebben over een oud topic, ik vind het raar dat als een nieuw paard door een ander paard uit de wei gedrukt wordt (dus over de afrastering gaat springen) dat dan het nieuwe paard direct weg moet.
Een paard moet wennen en dat sommige paarden met opjagen dan ergens over springen komt mij niet raar voor. Dat heeft wel even tijd nodig.

Maar ik neem aan dat de ts nu goed staat?