Suzanne F. schreef:Dank voor de link! Erg interessant! Had er nog nooit van gehoord.
Dank voor het aanbod Cissy maar ik rijd al jaren niet meer.
Even nog een Engelse link, het wordt niet alleen gebruikt bij paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Dank voor de link! Erg interessant! Had er nog nooit van gehoord.
Dank voor het aanbod Cissy maar ik rijd al jaren niet meer.
Suzanne F. schreef:knollentuin schreef:In het ultra kort- de ballen triggeren fascia en zenuw uiteinden en maken zo een connectie naar de hersenen zodat je je bewust wordt van "" ook zorgen ze door de positieveranderingen van bv been ligging -bekken -rug voor ontspanning in de zit en verbetering van balans
Maar klem je ze dan tussen je arm en je romp ofzo? Of waar maak je ze aan vast?
myk_en_shant schreef:Jeanine van der Zijden van paard en harmonie in Doldersum is gecertificeerd Franklin method instructrice en daarnaast niveau 2 centered riding instructrice. Zij gebruikt de Franklin method en centered riding gezamenlijk, dit geeft een veel betere totaal pakket.
Ik krijg al een aantal jaren les met de ballen en gebruik ze zelf ook. Ze geven veel inzichten in hoe je in simpele aanpassingen, groot bereik kan krijgen.
Maar Franklin method gebruikt niet alleen ballen, maar ook sponzen en rubbere elastische banden.
Willekeurig schreef:Met veel interesse heb ik deze en andere topics over de Franklin Balls gelezen.
Is Jeanine van der Zijden de enige in de buurt van Leeuwarden die lesgeeft met deze ballen of zijn er meer?
Ik kan er online niet veel over vinden in ieder geval (wat aan mijn zoekopdracht zou kunnen liggen, natuurlijk).
Willekeurig schreef:Met veel interesse heb ik deze en andere topics over de Franklin Balls gelezen.
Is Jeanine van der Zijden de enige in de buurt van Leeuwarden die lesgeeft met deze ballen of zijn er meer?
Ik kan er online niet veel over vinden in ieder geval (wat aan mijn zoekopdracht zou kunnen liggen, natuurlijk).
office schreef:Interessant dit .Lijkt me leuk om te doen maar krijg je geen houten klazen houding om je armen en benen zo te fixeren ? Meegaan met de mond van het paard gaat lastig met twee ballen tussen je boven armen ?
Sure_lee schreef:Ik heb 1 keer per maand les van Hansje Rol. Zij zet ze ook in waar nodig inderdaad. Ik heb er ook een keer mee onder mijn kont gereden. Erg fijn om te voelen en zo je houding en zit te verbeteren.
asjemenou schreef:Dat is idd ook wel een idee!
Ik heb nu een mail gestuurd naar de ruiterschool.nl, misschien leuk om op de club een clinic te organiseren.