Paard verkopen, ad op marktplaats de moeite waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rubs

Re: Paard verkopen, ad op marktplaats de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:04

Het is op MP ook zo handig filteren in je zoekopdracht, lekker makkelijk zoeken.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:37

Mijn laatste aankoop heb ik via de Bokt-markt (ze stond ook op Marktplaats, maar op Bokt kwam ze onderaan op de voorpagina naar voren met een foto) en op de startpagina van mijn browser op mijn telefoon komen soms ook advertenties van Bokt-markt langs.

e-horses vind ik ook wel een fijn platform, maar dat is in Duitsland een stuk bekender dan in Nederland.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:58

Marktplaats is inderdaad belachelijk duur. Toch kies ik er wel voor om ook daar te adverteren, verder op Facebook, Bokt en Sporthorses.
Overal tegelijk een advertentie op en binnen 1 week(end) verkocht. Als ik niet via een betaalde advertentie verkocht baalde ik stiekem wel een beetje van de onnodig gemaakte kosten.
Als ik zelf op zoek zou zijn naar een paard zou ik ook op bovengenoemde plaatsen kijken. Afgelopen keren overigens via Facebook verkocht dus dat lijkt voor mij wel beter te werken dan Marktplaats.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:40

GMekkes schreef:
Marktplaats is inderdaad belachelijk duur. Toch kies ik er wel voor om ook daar te adverteren, verder op Facebook, Bokt en Sporthorses.
Overal tegelijk een advertentie op en binnen 1 week(end) verkocht. Als ik niet via een betaalde advertentie verkocht baalde ik stiekem wel een beetje van de onnodig gemaakte kosten.
Als ik zelf op zoek zou zijn naar een paard zou ik ook op bovengenoemde plaatsen kijken. Afgelopen keren overigens via Facebook verkocht dus dat lijkt voor mij wel beter te werken dan Marktplaats.

Op Facebook mag je officieel geen dieren meer verkopen dacht ik? Dat moet dan middels zeer versluierde berichten.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:56

Ik heb begin dit jaar een paard verkocht wat bij in training stond. Ze heeft lang te koop gestaan op alle platformen die je kan bedenken.

Marktplaats kwamen eigenlijk de meeste mismatchen van plaats. Ik heb veel bezichtigingen gehad via mp. Facebook heeft echt geleid naar hele leuke gesprekken en bezichtigingen en uiteindelijk heb ik haar verkocht via mijn sociale media.

Wat ook echt een goeie is, is om een goeie reel te maken met videos van het paard en wat hij bijvoorbeeld al kan. (rij video, grondwerk, in zijn leefomgeving etc.) Schrijf in de reel uit wat je laat zien en natuurlijk de woorden for sale.

Ik weet niet of nogmaals op mp zou gaan adverteren. Het is veel geld per maand en het heeft mij bijna niks opgeleverd. De spaanse merrie heeft in totaal bijna 6 maanden op mp gestaan... En viel ook in een normale prijsklasse!

Sporthorses lijkt mij ook een goeie, Ehorses ook zeker omdat jij in Spanje zit.

Vond het ook fijn dat ik via sociale media al een beetje een idee had met wie ik communiceerde. :)