Rustig en ervaren vervoer naar kliniek gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:26

Muronia schreef:
Die zou ik niet willen aanraden. Hebben hier het veulen van huis gehaald om naar de opfok /nieuwe eigenaar te brengen. Veulen werd los in de tweepaards trailer geparkeerd zonder stangen (of verlengde stang) erin en moest zo 200 km vervoerd worden. Levensgevaarlijk zonder stabiliteit in de trailer.

Maar als je niet achter de manier van vervoeren staat, dan zou ik ze op die manier ook niet van het erf laten gaan.

Hier ook goede ervaringen met Pavena.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-10-23 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Re: Rustig en ervaren vervoer naar kliniek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:46

Uh ik vervoer een veulen ook altijd zonder wand en stang etc...als ze nog niets kennen, wil je ze gewoon echt los erin hebben staan zonder dat ze ergens kunnen blijven hangen etc.

Ideaal is natuurlijk een vrachtwagentje of 1.5 paard trailer met lange stang achter.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:56

Ik weet niet of het in de buurt is, maar Nieske Pohlman van Paardenluisteren moet ook ontzettend goed zijn. Zij doet erg veel trailerladen met probleem gevallen en volgens mij verzorgt zij ook vervoer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:02

Nieske van paardenluisteren is hartstikke goed, maar woont in Aalten (Achterhoek). Daarnaast heeft ze een behoorlijk uurtarief.

Ik zou ook voor vervoer in een vrachtwagentje gaan. Aanbieders waar goede ervaringen mee zijn, zijn al benoemd.

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:53

Muronia schreef:
Saaams schreef:
Ik zou ook de paardentaxi Amsterdam adviseren.

Hier vaker een paard zien laden die zelfs in de trailer recht overeind wil komen en de boel bij elkaar mept.
Na het eerste transport met hun, verliep de tweede probleemloos.

Die zou ik niet willen aanraden. Hebben hier het veulen van huis gehaald om naar de opfok /nieuwe eigenaar te brengen. Veulen werd los in de tweepaards trailer geparkeerd zonder stangen (of verlengde stang) erin en moest zo 200 km vervoerd worden. Levensgevaarlijk zonder stabiliteit in de trailer.

Ah ja, dat is dat veulentje wat afgespeend zou zijn maar wat bij aankomst om te laden niet afgespeend bleek. Moest nog even wat drinken bij moeders voor vertrek. Die hebben wij, vanwege veiligheid, uiteraard los vervoerd. Veulens kunnen zichzelf ophangen als ze vastgezet worden. Daarnaast is de stang niet echt handig voor, want wat gebeurt er als hij daaroverheen slaat. Trailer is gekooid, dus 100% goedgekeurd voor los vervoer. Niks onstabiel. Veulen heeft bij ons heel rustig gestaan. De ellende begon toen hij in de kudde gezet werd, door alle draden heen, stal afgebroken, omdat hij op zoek was naar zijn moeder. Later op de avond platgespoten en weer door een ander doorvervoerd, simpelweg omdat dit vanuit de eigenaar niet goed is opgepakt vooraf. Veulens vanuit dit adres? Nooit meer. Eerlijk duurt het langst zeggen we dan maar.

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:01

Getup schreef:
Uh ik vervoer een veulen ook altijd zonder wand en stang etc...als ze nog niets kennen, wil je ze gewoon echt los erin hebben staan zonder dat ze ergens kunnen blijven hangen etc.

Ideaal is natuurlijk een vrachtwagentje of 1.5 paard trailer met lange stang achter.

Dit is ook de meest veilige manier.

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:05

Karin_deB schreef:
Hallo allemaal,

Mijn 20 jarige PPID merrie krijgt een doorverwijzing naar een kliniek ivm kiesextractie. Ze zal minstens 1 dag moeten blijven dus het gaat eigenlijk om tweemaal vervoer.

Mijn merrie is vroeger veel meegeweest op wedstrijd, vakanties etc, het laden ging toen al wisselend. Met veel geduld lukte het uiteindelijk meestal wel. (op een enkele keer na).
Bijna 6 jaar geleden is ze met veelmoeite de trailer in gegaan om te verhuizen naar hier aan huis. Toen heeft ze de halve trailer afgebroken en hebben we eigenlijk gezegd we laden haar nooit meer :Y)

Maar goed, het moet nu toch echt omdat ze veel pijn en ongemak heeft aan haar gebit.

Ik zoek dus rustig (!) en ervaren vervoer. Die de tijd nemen en begrijpen dat het niet zonder slag of stoot zal gaan.

De dagen zijn nog nader overeen te komen.
Het gaat om vervoer van Rijsbergen (bij Breda) naar Kalmthout (België).

Wie heeft er tips en ervaringen voor mij?

Groetjes Karin

Carl van pavena zit aardig in de buurt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 23:06

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels iemand gevonden en het staat nu voor a.s. dinsdag gepland!

Loewenprinz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:10

Muronia schreef:
Saaams schreef:

Hier vaker een paard zien laden die zelfs in de trailer recht overeind wil komen en de boel bij elkaar mept.

Dit is een vrij normale manier bij het vervoeren van veulens. Zo kunnen ze niet over stangen vast komen te hangen of zich vast trekken aan een touw. Zo kon hij zich niet bezeren en was grotendeels rustig tijdens de reis en rustig aan 't hooi aan 't knabbelen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:40

Monique1963 schreef:
Ik weet niet of dit in de buurt is, maar Jet hier van bokt heeft een paardentaxi https://www.bokt.nl/markt/ad/515308/paa ... rd-holland

Haha, dank je Monique, maar ik zit aan de andere kant van Nederland, in de kop van Noord-Holland, helaas totaal niet in de buurt dus.
Ik zou in dit geval ook Carl van Pavena aanraden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:03

Muronia schreef:
Saaams schreef:

Wellicht er wel even bij nagaan wat voor trailer het is. Hun Ifor williams heeft die stangen niet nodig voor stabiliteit. Dat zijn degelijke trailers met een binnen structuur van metaal. Maakt niets uit dat daar geen stangen in zitten.

Wij hebben dezelfde trailer en vervoeren ze precies zo. De meest veilige manier van vervoeren bij veulens.

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:15

Muronia schreef:
Saaams schreef:

Ik heb alleen maar super positieve ervaringen met hun! Altijd rustig en goede service voor de paarden!
En over dat veulen, lekker azijn zeiken op bokt en niet op het moment zelf. Je bent er zelf bij wil je het niet kap je het toch af maar niet achteraf op bokt iets zwart maken wat met heel veel liefde en kennis voor hun werk leeft…

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:22

Getup schreef:

Mijn idee! Laat ze maar los en zelf hun stabiliteit zoeken. Minder gevaarlijk dan een half histerisch veulen aan een touwtje. Jammer dat mensen hun veulens niet opvoeden. Je weet dat ze op een dag de trailer in moeten. Oefen samen met de merrie.

Loewenprinz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:31

Pareltjes schreef:
Getup schreef:

Mijn idee! Laat ze maar los en zelf hun stabiliteit zoeken. Minder gevaarlijk dan een half histerisch veulen aan een touwtje. Jammer dat mensen hun veulens niet opvoeden. Je weet dat ze op een dag de trailer in moeten. Oefen samen met de merrie.

Het veulen was gelukkig wel al gewend op de trailer te staan en er ook in gereden samen met de merrie. Maar omdat dit de eerste rit zonder merrie was, was het alsnog het veiligst om hem los in de trailer te vervoeren. Ongeacht of een veulen afgespeend is of niet, lijkt mij dit de meest veilige manier om een veulen te vervoeren en daarom had ik ook voor Paardentaxi Amsterdam gekozen omdat ik weet dat zij daar veel ervaring mee hebben.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:49

Wij vervoeren veulens áltijd los ongeacht hoelang ze afgespeend zijn. Veel veiliger en het meest prettig voor het veulen in kwestie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:57

Karin_deB schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels iemand gevonden en het staat nu voor a.s. dinsdag gepland!

Fijn dat je iemand hebt gevonden, succes!

Voor de rest van de discussie mogen jullie vinden wat jullie willen, maar die stangen zitten er niet voor niks in en je haalt de stabiliteit uit je trailer als je zonder op pad gaat (met een bewegend dier die ook nog wel tegen de wanden aan kan drukken/schoppen/noem maar op). Ik vind dat onverstandig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:37

Muronia schreef:
Karin_deB schreef:

Fijn dat je iemand hebt gevonden, succes!

Voor de rest van de discussie mogen jullie vinden wat jullie willen, maar die stangen zitten er niet voor niks in en je haalt de stabiliteit uit je trailer als je zonder op pad gaat (met een bewegend dier die ook nog wel tegen de wanden aan kan drukken/schoppen/noem maar op). Ik vind dat onverstandig.

Niet als het om een trailer met kooi constructie gaat

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:24

Ik vervoer heel vaak veulens. Maar ik ga ze zeker niet los zetten. Ik heb een 2 paards trailer. Gewoon kort vast zetten kan er weinig gebeuren. Stangen zitten niet voor niks in een trailer.

Ik zie paardentaxi Amsterdam bijna alles wat jong of klein is los vervoeren. Wettelijke moet je paard pony vast staan.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 18:02

Keldeo schreef:
De Everketel http://www.everketel.nl/paardentaxi.html. Niks dan lof! Walter is enorm kundig, rijdt heel fijn en een hele nette mooie trailer.

Helemaal mee eens. :j Veel ervaring, ook met moeilijke paarden. Afstand is voor hem geen probleem

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:07

Cayenne schreef:
Muronia schreef:

Maar als je niet achter de manier van vervoeren staat, dan zou ik ze op die manier ook niet van het erf laten gaan.

Hier ook goede ervaringen met Pavena.

Pavena (Carl) is een topper. Vervoerd ook los.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 23:08

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Afgelopen dinsdag ben ik naar de kliniek geweest.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Michelle van Hoekschepaardentaxi. Het contact was erg prettig en ze begon niet meteen over sedatie (wat ik erg prettig vond!).
Heenweg stond ze er in 15min in, terugweg in 20min.
Ze reed erg rustig en netjes!

Goede ervaring en zeker een aanrader :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 06:45

Fijn TS!