Hoeveel betalen voor mesten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:01

Probleem lijkt mij dat het maar 1 uurtje is. Als het langer zou zijn lijkt mij 10 euro per uur veel geld.
Dit jaar heb ik nu mij 3e parttime werkgever. Zwaar werk, minimaal MBO, speciale diploma's extra benodigd, betaling volgens CAO. Maar als ik solliciteer en zeg dat ik 10 euro netto wil dan haken werkgevers af. De belasting die ik als gepensioneerde betaal is 37 + 15% (verminderen ouderenkorting) en geen recht op arbeidskorting, geen km geld enz.
Als ik oppas bij "paarden oppas" had ik recentelijk 15 euro voor oppassen paarden, hond EN mesten van 4 stallen EN totaal aanwezig 4 uren. De reistijd is vergoed als km vergoeding.

MarjanB

Re: Hoeveel betalen voor mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:17

Het is dus eigenlijk diensten over nemen? Wat vinden je stalgenoten als een ander het over komt nemen?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:22

Nico12 schreef:
Probleem lijkt mij dat het maar 1 uurtje is. Als het langer zou zijn lijkt mij 10 euro per uur veel geld.
Dit jaar heb ik nu mij 3e parttime werkgever. Zwaar werk, minimaal MBO, speciale diploma's extra benodigd, betaling volgens CAO. Maar als ik solliciteer en zeg dat ik 10 euro netto wil dan haken werkgevers af. De belasting die ik als gepensioneerde betaal is 37 + 15% (verminderen ouderenkorting) en geen recht op arbeidskorting, geen km geld enz.
Als ik oppas bij "paarden oppas" had ik recentelijk 15 euro voor oppassen paarden, hond EN mesten van 4 stallen EN totaal aanwezig 4 uren. De reistijd is vergoed als km vergoeding.

15 euro voor 4 uur en al dat werk? Dat is natuurlijk ronduit belachelijk en daarvoor hoef je het echt niet te doen. Of kreeg je 15 euro per uur?

10 euro per uur handje contantje is niet veel geld. Ik zou er niet voor bij klussen, dan kan ik wel beter dingen bedenken om te doen op mijn anders vrije dag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:37

MirandaDvG schreef:
Reistijd betalen doet geen enkele baas.

Jawel hoor, de mijne is dat verplicht :j i.v.m. een ambulante functie hebben en vanuit huis vertrekken.

Maar dat staat helemaal los van de discussie.
Wanneer je een jongere uit de buurt kunt vinden, zal een 10tje voor een uur werk prima zijn.

Wanneer een volwassen persoon idd een kwartier tot een half uur moet autorijden om speciaal voor de klusjes van TS te komen, vind ik 10 euro erg weinig.
Daar zou ik het niet voor gaan doen, naast mijn werk.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 19:14

MarjanB schreef:
Het is dus eigenlijk diensten over nemen? Wat vinden je stalgenoten als een ander het over komt nemen?

Dat is geen probleem. Ze hebben bijna allemaal een verzorgster erbij, die ook diensten overnemen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:27

Wie weet is er wel iemand op stal die jouw diensten kan overnemen. En dan overleggen over de onkosten. Hoef je ook niet iemand 'in de werken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:39

Ik schijt voor een tientje per uur, doe ik niet moeilijk over.

(Sorry, eerste ingave bij het lezen van de titel... Heette het voorheen niet gewoon 'uitmesten'?)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:43

Je zou het op stal kunnen vragen, uiteraard tegen betaling. Maar goed, zelf heb ik twee diensten per week van ook ongeveer een uur per keer en ik zou dat zelf daar echt bij willen laten. Met een fulltime baan, de nodige sociale activiteiten en andere hobby’s zou ik er voor zoveel weken het er niet bij kunnen hebben. Korter en met vakanties vind ik het geen probleem, maar dit klinkt wel een lange tijd.

Wat lief trouwens dat je man de weekenden wil doen!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:12

Een van mijn stalgenoten neemt de uitmestdiensten van anderen over voor €25euro per keer.
Moet wel zeggen dat dit grote tracks zijn waar gemiddeld 7 paarden/ pony's of shetlanders oplopen. Vaak ben je ook al snel een uur bezig. In de winter is het zwaarder dan in de zomer en eten ze meer uit de hooiruif, dus ben je ook al snel wat langer bezig.

Ze heeft veel vaste diensten inmiddels.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:21

Is een oproep bij een manege of rijvereniging in de buurt een optie? Misschien dat daar nog meiden of jongens lopen die het ook leuk vinden om te doen en voor een 15 jarige is €10 best wat als ze dat voor een paar maanden vast kunnen doen . Is ruim €80 in de maand voor ze. Daar moeten ze heel wat uurtjes voor vakken vullen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:22

Ik zou het idd op stal vragen wellicht iemand die het helemaal niet erg vind.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:40

prugelpiet schreef:
Nico12 schreef:

15 euro voor 4 uur en al dat werk? Dat is natuurlijk ronduit belachelijk en daarvoor hoef je het echt niet te doen. Of kreeg je 15 euro per uur?

10 euro per uur handje contantje is niet veel geld. Ik zou er niet voor bij klussen, dan kan ik wel beter dingen bedenken om te doen op mijn anders vrije dag.

De vaste vergoeding voor paarden oppas, contract, is 15 euro voor 4 uren. Dus per dag 30 euro, ook 24 uur is 30 euro. Meerdere dagen heeft voordeel gratis logeren in woning eigenaar. De klussen zoals voeren, mesten e.d. zijn indien aanwezig inbegrepen en worden niet extra betaald.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:58

Wat ik in jouw geval zou doen is een oproepje plaatsen (en ook wat leuks er aan maken, dus of ze lekker kunnen knuffelen met de paarden of ze evt mogen poetsen etc) en erbij zetten 'geld komen we wel aan uit' of in die trant.

Reageert er een jonge meid die 5 minuten moet fietsen is 10 euro echt wel lekker. Je moet ze ook een beetje motiveren om door de regen te komen. Een snelle Google zegt dat op 17 jarige leeftijd het minimum uurloon €5 is (triest trouwens).

Reageert er een volwassen dame die er even wat bij zoekt en 15min met de auto moet rijden, ga je op minimaal €15 euro zitten.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 10:06

Sakura789 schreef:
Wat lief trouwens dat je man de weekenden wil doen!

Ja, echt super lief <3
En hij vindt het nog leuk ook. En de pony's zijn gek op hem, blijkbaar kan hij goed kriebelen :D
Hij mest nu ook al ieder weekend voor me uit, zodat ik mn enkel een beetje kan sparen.
En dat terwijl hij vroeger heeft gezegd dat hij geen paardenmeisje wil :D

Mijn vriendin heeft mijn telefoonnummer doorgegeven aan 2 zussen van 14 en 17. Dus even afwachten of dat wat wordt.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:11

Ik vind tien euro per keer een prima bedrag. Hopelijk heb je snel iemand gevonden. Succes met je operatie en herstel!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:20

Misschien je regio erbij zetten, wie weet wil iemand van hier het wel doen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:24

Ik betaal mijn tuinhulp 15 euro per uur. Dat zijn allerlei voorkomende werkzaamheden. Van (leuk!) op een zitmaaier rondcrossen tot heg knippen en tegels en klinkers verplaatsen/stapelen.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:30

Diegene die op de dieren past als wij weg zijn krijgt €20 per keer. Ze heeft tussen de 45 minuten en een uur werk. Ze rijd er ongeveer 20 minuten op enkel gok ik.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:52

Eerlijk gezegd zou ik ze óf verhuizen óf een volwassen, liefst op zakelijke basis, ervoor vragen. Er zijn meer opties naast de paarden oppas service.

Ik heb het ook gezien op een pensionstal, iemand die er een tijd uit zou zijn. Maar na een paar weken was er al gedoe omdat het niet goed genoeg gebeurde, mensen afhaakten enz enz.

Natuurlijk zijn er pubers die trouw zijn en dat netjes doen. Maar een half jaar is lang. Wat doe je als iemand ziek wordt? Of ineens toch geen zin meer heeft? Een betere aanbod krijgt waar wel gereden kan worden?

Anders zou ik zorgen dat je écht meerdere mensen hebt zodat er backup is. Mijn ervaring is dat mensen ja zeggen omdat ze willen helpen maar niet goed inschatten hoe lang een half jaar is.

Succes en beterschap alvast.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:58

Wij doen zo iets fout...

Hier is het gewoon normaal als iemand iets niet kan door ziekte/zwangerschap dat andere het gewoon overnemen (de ene voert extra, de ander doet de wei etc.)

Voor een heel weekend oppassen kreeg ik 50 euro ofzo toen ik 22 was, en dat was voor mij gewoon een mini-vakantie met 8 stalletjes (en voeren etc.) maar prima...

Een 10tje per keer vind ik vrij veel al, dus netjes :') maar dat ligt dus aan mij...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:14

Als wij op vakantie gaan dan betaal ik telkens 150 euro voor 5 dagen. Dat houdt dan in strookbegrazing verzetten, ongeveer 1-2 kruiwagens van de track halen, water bijvullen (pomp aanzetten, geen gesleur) en 3 paarden gaan halen en een bakje eten geven. Geen vaste uren nodig, 1x per dag eender wanneer is genoeg. Allemaal brave dieren.

Als het alleen mesten is betaal ik 10 euro per keer. Dat is ongeveer 15-30 min werk afhankelijk van waar de paarden hebben gestaan op de track. Ik vind het dan ook wel meetellen dat het niet moet gedaan worden op een vast tijdstip en dat een dagje overslaan prima gaat.