Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:04

Amado schreef:
Oei, ben bang dat je niks gaat vinden voor 200 per maand. Tegenwoordig ben je al 180-200 per maand aan hooi kwijt per paard. Wij hebben een eigen pp in putten, dus beetje jouw omgeving, en hebben juist ons stalgeld weer omhoog moeten gooien van de week naar 335. En nee, daar houden we niks aan over en nee, onze eigen paarden staan niet gratis

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk onder de 200, wellicht voor een shetje maar verder niet meer helaas!


Weet niet waar je je hooi koopt? Hier grote pakken (240 lengte) van foerage handelaar €100 per pak. Met weinig weidegang (ca 1 tot 2 uur per dag) gaan er 2 pakken per week doorheen op 12 paarden die onbeperkt middels slowfeeders krijgen (lente/zomer). Dan kom ik op €66 gemiddeld per paard per maand uit. Nu ze ca 5 uur op de weide staan heb ik nog minder hooi verbruik ca 1.5 pak per week gok ik. In de winter gaat er nog meer doorheen maar dan nog zeker geen €200 per paard. (Overigens ook PP dus paarden lopen 24/7 buiten)

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:14

Hier voeren we kleine baaltjes in plastic (+/- 100 kg baaltjes) hier betalen we € 30 p/st voor.
Vierkante in plastic (ca 120/150 kg) hier betalen we € 32,50 p/st voor
Met 2 paarden en een veulen van 3.5 maand voeren we er 5/6 per maand. Staan ook nog op het gras en krijgen dagelijks wilgentakken.
Paarden staan nu nog 24/7 buiten maar kunnen bij slecht weer altijd met de nacht op stal.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:16

Maartje1990 schreef:
Amado schreef:
Oei, ben bang dat je niks gaat vinden voor 200 per maand. Tegenwoordig ben je al 180-200 per maand aan hooi kwijt per paard. Wij hebben een eigen pp in putten, dus beetje jouw omgeving, en hebben juist ons stalgeld weer omhoog moeten gooien van de week naar 335. En nee, daar houden we niks aan over en nee, onze eigen paarden staan niet gratis

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk onder de 200, wellicht voor een shetje maar verder niet meer helaas!


Weet niet waar je je hooi koopt? Hier grote pakken (240 lengte) van foerage handelaar €100 per pak. Met weinig weidegang (ca 1 tot 2 uur per dag) gaan er 2 pakken per week doorheen op 12 paarden die onbeperkt middels slowfeeders krijgen (lente/zomer). Dan kom ik op €66 gemiddeld per paard per maand uit. Nu ze ca 5 uur op de weide staan heb ik nog minder hooi verbruik ca 1.5 pak per week gok ik. In de winter gaat er nog meer doorheen maar dan nog zeker geen €200 per paard. (Overigens ook PP dus paarden lopen 24/7 buiten)

Dit dus... als je groter kan voeren ben je nog goedkoper uit.

Hier staan ze 7-8 uur per dag ook nog op gras dus dan voer je helemaal minder hooi. Maar in de winter is het gras op dus dan weer maar gemiddeld €75 per paard per maand.

Ik betaal nog steeds €5 per pakje hoor bij mijn vaste leverancier en dat is hier aan de dure kant want ze staan er ook voor 3,50/4 op. Maargoed ik ben blij met mijn vaste plek is mooi hooi en zijn grote zware pakken van 20kg.

De 180 die ik lees voor een grote baal hooi lijkt mee een waanzin prijs? Dat betaal je hier in het noorden in elk geval nergens.

Amado
Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:29

Spenk schreef:
Maartje1990"
[quote="Amado schreef:
Oei, ben bang dat je niks gaat vinden voor 200 per maand. Tegenwoordig ben je al 180-200 per maand aan hooi kwijt per paard. Wij hebben een eigen pp in putten, dus beetje jouw omgeving, en hebben juist ons stalgeld weer omhoog moeten gooien van de week naar 335. En nee, daar houden we niks aan over en nee, onze eigen paarden staan niet gratis

Het is tegenwoordig niet meer mogelijk onder de 200, wellicht voor een shetje maar verder niet meer helaas!


Weet niet waar je je hooi koopt? Hier grote pakken (240 lengte) van foerage handelaar €100 per pak. Met weinig weidegang (ca 1 tot 2 uur per dag) gaan er 2 pakken per week doorheen op 12 paarden die onbeperkt middels slowfeeders krijgen (lente/zomer). Dan kom ik op €66 gemiddeld per paard per maand uit. Nu ze ca 5 uur op de weide staan heb ik nog minder hooi verbruik ca 1.5 pak per week gok ik. In de winter gaat er nog meer doorheen maar dan nog zeker geen €200 per paard. (Overigens ook PP dus paarden lopen 24/7 buiten)

Dit dus... als je groter kan voeren ben je nog goedkoper uit.

Hier staan ze 7-8 uur per dag ook nog op gras dus dan voer je helemaal minder hooi. Maar in de winter is het gras op dus dan weer maar gemiddeld €75 per paard per maand.

Ik betaal nog steeds €5 per pakje hoor bij mijn vaste leverancier en dat is hier aan de dure kant want ze staan er ook voor 3,50/4 op. Maargoed ik ben blij met mijn vaste plek is mooi hooi en zijn grote zware pakken van 20kg.

De 180 die ik lees voor een grote baal hooi lijkt mee een waanzin prijs? Dat betaal je hier in het noorden in elk geval nergens.[/quote]

Voor onverpakte, franse kleine baaltjes hooi betaal je best wat.. vooral aangezien we suikerarm hooi nodig hebben. Het is dus maar net wat voor hooi je wilt hebben. Er gaat zo’n 12-15 kg per paard per dag doorheen, geen weidegang oid. Dus 1 tot 1,5 baal per 2 dagen per paard a €10 dan kom je zeker wel aan dat bedrag. Daarbij nog de leverkosten etc.

Ja het kan goedkoper, nee is niet beter voor onze paarden. Goed, het is geen topic om dit in te discussiëren, blijft erop neer komen dat een stalling van 200 per maand in deze regio er vrijwel niet is

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:20

Ibbel schreef:
Hier is het hooi momenteel 6,50 per pak, en dan is het geen 20 kg...

Een 350-400 kg baal kost hier rond de 180 euro, en als jij een paard van 600 kg 2% = 12 kg hooi per dag voert, gaat er gewoon zo'n grote baal doorheen in een maand.


Die kosten hier in het noorden rond de 50 - 60 euro.


180 euro is idioot en er is geen schaarste ofzo.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 13:30

Van mij mag er best over gediscussieerd worden hoor.

Hebben zelf de paarden aan huis en dan kosten ze ongeveer e100,- per paard per maand qua voer en stalbedekking, wei. Daar zit dan geen stalhuur of arbeid bij.

Ben zelf al heel lang uit de pensionstal wereld en schrik wel van de prijzen nu.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:41

Ik begrijp echt niet hoe je voor onverpakte kleine baaltjes laag in suiker zoveel betalen kan hoor.

Hier ook onverpakte kleine baaltjes. Niet frans ik zou niet weten waarom het frans hooi moet zijn aangezien je ook gewoon in Nederland goed hooi kan vinden laag in suiker en van verschillende grassen.

Ik betaal daar dus €5 per baaltje voor. En dan is het ook nog eens hooi met amper tot geen stof wat goed is voor mijn astma paard.

Onverpakt dus, laag in suiker.

Maar als je daar €10 voor neerlegt tja..

ajesca123

Berichten: 1937
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:49

Elisa2 schreef:
Van mij mag er best over gediscussieerd worden hoor.

Hebben zelf de paarden aan huis en dan kosten ze ongeveer e100,- per paard per maand qua voer en stalbedekking, wei. Daar zit dan geen stalhuur of arbeid bij.

Ben zelf al heel lang uit de pensionstal wereld en schrik wel van de prijzen nu.


Ik heb er 8 thuis en voor de pony’s red ik het met dat bedrag pm wel maar voor de paarden lukt dat al lang niet meer.
Ik reken voor het gemak 1 baal voordroog a 70 euro pst per paard per maand.
Dan gehakseld stro of vlas 6 euro per pak 2 per paard per week. Dat is ongeveer 50 euro pm
Brok even een gemiddelde want voer vitaminebrokjes en ze hebben standaard in de paddock een vitamine/mineralen likemmer. Ongeveer 30 euro pm
De pony’s zitten ongeveer op 3/4 van het verbruik.
Kom ik voor de paarden toch al snel op 150 euro pm.
Pony’s 110 pm.
En dan heb ik nog niks geks gedaan.
Deze winter gaan we over op hooi.
Dat scheelt iets maar niet veel op het geheel.
Gelukkig hebben wij naast de stallen een hele grote loods en extra schuilstal waardoor ze eigenlijk bijna nooit meer op stal staan. Waardoor het verbruik van vlas bijna weg valt.
Dat scheelt wel een hoop.

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:52

robert45 schreef:
Ibbel schreef:
Hier is het hooi momenteel 6,50 per pak, en dan is het geen 20 kg...

Een 350-400 kg baal kost hier rond de 180 euro, en als jij een paard van 600 kg 2% = 12 kg hooi per dag voert, gaat er gewoon zo'n grote baal doorheen in een maand.


Die kosten hier in het noorden rond de 50 - 60 euro.


180 euro is idioot en er is geen schaarste ofzo.

Hier zuid ook 50-60 euro
gewoon net hooi zonder rommel.

Ik denk dat het 80 moest zijn? Wat nog steeds veel is

Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:28

Stallen op rond de 200 euro bestaan nog wel degelijk.
In de directe omgeving van Apeldoorn heb je Het Hoefhof
Een stal kost ca. 240 in de maand, de 24/7 buiten groep ca. 130
(Ik dacht dat het deze prijzen zijn, ik heb een shetlander en daar word weer een ander bedrag voor gerekend)
In alle boxen hangen grote slowfeed netten en ook buiten word hooi gevoerd.
De buitengroep krijgt hooi gevoerd op het moment dat ze niet meer voldoende uit het gras kunnen halen

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:33

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het 80 moest zijn? Wat nog steeds veel is


Nee, 180 euro voor een 350-400 kg vierkant pak hooi. Onverpakt dus. Bij foeragehandelaar.

70 euro voor een vierkante baal voordroog. In plastic dus. Rechtstreeks van het land, dus geen tussenhandel. Bij foeragehandelaar denk ik dat je er hier 85 voor betaalt.

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:41

Ben ik blij dat ik in België woon, hier ligt de prijs van kleine pakjes hooi in het zomerseizoen tussen de 3,5 en 4,5 euro. Hopelijk blijft dit zo.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:55

Tja, het is hier (Midden Nederland) relatief duur. Zandgrond, dus weinig grasgroei: weinig voeding in de grond en snel gortdroog.
Bovendien is het hier kippen- en mestkalverland, dus er wordt vooral mais verbouwd, en weinig kuilgras, laat staan hooi. Alle hooi moet dus al snel van elders komen. De dieselprijzen zijn aardig de pan uit gerezen, rode diesel (zat geen accijns op) is ook al een tijd geleden afgeschaft en een vrachtwagen of tractor rijdt niet op water.

Zinzi_jewel

Berichten: 8901
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Goedkopere pensionstalling gezocht omgeving Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:15

Heb onlangs 150 betaald voor grote baal hooi van 510 kg
Geleverd aan huis.
Zit in Brabant kort aan de grens met België.
Eerder kleinere pakken van een goeie 320 kg voor 120 .
Daar voerde we 4 weken van 3 shetten toen, een E pony en een paard .
Ze krijgen wel onbeperkt hooi want heb weinig gras land.
Heb een track systeem maar 5 dieren was te veel voor de weitjes .
Een 2e stuk grond bijgehuurd maar dat moet nog omheind worden .
Puur hooi voerkosten ben ik zo zeker €100 voor een grote pony/ paard kwijt per maand en dan de rest nog !