Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:Brainless schreef:Niet elk paard mag geslacht worden, wel geschoten en verbloed. Daarna gaat het dier (paard/koe) direct in de bak van Rendac.
Nee, dat geldt voor een (nood)slachting búiten het slachthuis. Elk paard mag geslacht worden door een paardenslachterij.
Brainless schreef:Niet elk paard mag geslacht worden, wel geschoten en verbloed. Daarna gaat het dier (paard/koe) direct in de bak van Rendac.
KiKiDo schreef:Her is al even geleden, ik kan geen actuele adressen geven.
Ik weet dat kennissen vanuit Drenthe naar Stadskanaal zijn geweest.
Maar inderdaad: kijk a.u.b. goed of het paard geslacht mag worden. Als dat niet het geval is en je biedt hem wel aan, moet hij op het terrein van het slachthuis achter blijven. Naar horen zeggen neemt de NVWA (?) hem dan over.
Naar mijn idee is dat het laatste wat je wil. Dan maar thuis inslapen.
Niet zelf meegemaakt gelukkig, maar uit eerste hand gehoord.
ApplePapple schreef:Ik ben toevallig vanochtend met iemand mee geweest om een paard weg te brengen.
Wij zijn naar Kerkdriel geweest- aardige mensen, gingen rustig met het paard om en is ter plekke geslacht.
Was wel raar om vervolgens diegene met alleen het halster naar buiten te zien lopen...
Alja schreef:Het is verschrikkelijk om een slager te vinden in het noorden.
Mijn paard die er slecht aan toe was wou de veearts niet inslapen dus toen ook rond gebeld en dat viel niet mee.
Kroon zit in Groningen en die doet het nog.
En van veen ( vroeger uit Nijkerk) komt ook je paard ophalen en slacht voor de dierentuin
Dreamboy schreef:Alja schreef:Het is verschrikkelijk om een slager te vinden in het noorden.
Mijn paard die er slecht aan toe was wou de veearts niet inslapen dus toen ook rond gebeld en dat viel niet mee.
En van veen ( vroeger uit Nijkerk) komt ook je paard ophalen en slacht voor de dierentuin
Ik heb in het verleden inderdaad een paard door Van Veen op laten halen maar ik begreep dat die gestopt is?
Dreamboy schreef:Alja schreef:Het is verschrikkelijk om een slager te vinden in het noorden.
Ik heb in het verleden inderdaad een paard door Van Veen op laten halen maar ik begreep dat die gestopt is?