Klophengst castratie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:47

Mocht iemand er nog iets aan hebben zal ik ook mijn ervaring delen! Inmiddels precies een jaar geleden, heb m er op 8 mei naartoe gebracht en 12 mei weer opgehaald. Hij is op het VC Someren geopereerd, kosten ongeveer 800. Paard was net 2 jaar geworden.

Meneer was echt klophengst, met opvoelen konden ze gelukkig de bal wel voelen. Hierdoor hoefde het niet laparoscopisch dus hoefde hij ‘maar’ 24uur nuchter. Operatie super goed gegaan, mocht zelf meekijken door een raampje. Mocht hem iedere dag bezoeken en super vriendelijk personeel.

Na de operatie 14 dagen op een hele kleine paddock ivm hechtingen, daarnaast heb ik heb samen gezet met 1 andere ruin. Hij kon nog niet in de kudde ivm merries, ze kunnen tot 6 weken vruchtbaar zijn.
Hele proces is fijn gegaan, ik zou iedereen Someren aanraden.

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 14:05

laura_estee schreef:
Hey superpony, uit interesse: is het inmiddels gelukt om een geschikte kliniek te vinden?

Hoi, Nee, we hebben nog niet besloten. Toch opgebouwd om ze weer bij elkaar te zetten en dat gaat gelukkig goed. De veearts hier wilde het een tijdje de kans geven of de andere bal nog gaat indalen en eenvoudig te verwijderen is.

karuna schreef:
Mijn oude tinker is op 3 jarige leeftijd in Lienden gecastreerd, geen klophengst maar een fophengst. De ballen konden wel buitenboord een voor een maar hij had ze eigenlijk 90% van de tijd binnenboord zitten. Ook tijdens de narcose. Wel liggend op tafel gedaan uiteraard en ze hebben toch best moeten graven begreep ik toen bij het verslag. Van de prijs geen idee meer :+

De kliniek helaas moest hij meteen mee terug ivm mkz crisis. Anders liepen we het risico dat hij er weken moest staan als alles op slot ging weer. Wel op stal gestaan minstens 10 dagen , zelf ab moeten prikken ook door die mkz ellende. Toen konden de hechtingen eruit en mocht hij voorzichtig naar buiten op een klein stukje schone grasweide

Wat apart.

Bij mn andere jaarling zat 1 bal ook goed verstopt, maar was wel te vinden en zo te verwijderen.
Bij de mini is hij echt niet te vinden.

Renee_S schreef:
Mocht iemand er nog iets aan hebben zal ik ook mijn ervaring delen! Inmiddels precies een jaar geleden, heb m er op 8 mei naartoe gebracht en 12 mei weer opgehaald. Hij is op het VC Someren geopereerd, kosten ongeveer 800. Paard was net 2 jaar geworden.

Meneer was echt klophengst, met opvoelen konden ze gelukkig de bal wel voelen. Hierdoor hoefde het niet laparoscopisch dus hoefde hij ‘maar’ 24uur nuchter. Operatie super goed gegaan, mocht zelf meekijken door een raampje. Mocht hem iedere dag bezoeken en super vriendelijk personeel.

Na de operatie 14 dagen op een hele kleine paddock ivm hechtingen, daarnaast heb ik heb samen gezet met 1 andere ruin. Hij kon nog niet in de kudde ivm merries, ze kunnen tot 6 weken vruchtbaar zijn.
Hele proces is fijn gegaan, ik zou iedereen Someren aanraden.

[ [url=m/zqElxR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1sXEBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het goed is gegaan. Dat is wel wat uit de buurt.
Ik had juist begrepen dat laproscopisch een meer eenvoudige ingreep is.