Gezocht plek op de wei voor mijn 12-jarige ruin op ‘pensioen’

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 12:27

pillow schreef:
Maar hij is nog maar 12. Heeft hij een blessure oid dat hij niks meer mag doen? Anders kun je overwegen om hem naar een inscharings weide te doen. Dus alleen weidegang zoals opfok stallen voor jonge paarden. Dat is ws veel goedkoper dan een pensioenstal. Hou er rekening mee dat je misschien nog 15 jaar veel kosten aan hem hebt terwijl je er niks aan hebt.

Daar hou ik inderdaad wel rekening mee dat hij nog lang mee gaat. Vandaar dat ik iets zoek dat niet dezelfde prijs hanteert als een ‘normale’ pensionstal. Inscharen is inderdaad een stuk goedkoper. Voelt voor mij alleen niet goed. Hij blijft toch mijn maatje natuurlijk.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 12:29

Noppert schreef:
Amyyy schreef:
Ik weet niet wat je grens is van betaalbaar, maar misschien is paardenrusthuis landhorst wat voor je ruin. Gemixte groep waar ze ook jongere paarden accepteren, 24/7 buiten met hooi en een mega inloopstal. kosten geloof 225 per maand, inclusief alles. Hele gastvrije mensen, je kunt Lies of Marcel altijd bellen

Absolute aanrader!

Ik kan online niks vinden over deze stal, klopt dat?

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 12:45

UMayDream schreef:
Is Nijmegen een optie? Ik sta op een kleinschalige, particuliere stal in Wijchen, 15 minuten vanaf Nijmegen. Er zou een pensionado bij komen maar dat is niet doorgegaan, dus er is een plekje vrij. In totaal staan er 8 paarden, waarvan 1 in eigendom van de staleigenaresse zelf. Echt een kleine (en gezellige) stal dus :) In de zomer (ca. mei tot oktober) staan ze 24/7 op het land, in de winter (november tot ca. april) staan ze in 2 groepjes van 4 op het land van zonsopgang tot zonsondergang. Stuur me een pb mocht je meer info willen!

Klinkt als een super plek! Is voor mij alleen net te ver uit de buurt. Ik zal er natuurlijk niet iedere dag heen gaan. Maar verwacht met name in het begin frequent op en neer te gaan.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:51

Dressage001 schreef:
Amyyy schreef:
Ik weet niet wat je grens is van betaalbaar, maar misschien is paardenrusthuis landhorst wat voor je ruin. Gemixte groep waar ze ook jongere paarden accepteren, 24/7 buiten met hooi en een mega inloopstal. kosten geloof 225 per maand, inclusief alles. Hele gastvrije mensen, je kunt Lies of Marcel altijd bellen

Website is niet af (http://www.paardenrusthuislandhorst.nl/) , maar ze hebben wel een Facebook en insta https://www.facebook.com/PaardenrusthuisLandhorst

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 21:51

Dressage001 schreef:
Amyyy schreef:

Website is niet af (http://www.paardenrusthuislandhorst.nl/) , maar ze hebben wel een Facebook en insta https://www.facebook.com/PaardenrusthuisLandhorst[/quote]

Ah top dank je! Ik kon de Facebook niet vinden +:)+

Dressage001

Re: Gezocht plek op de wei voor mijn 12-jarige ruin op ‘pensioen’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 14:27

Ik heb helaas nog niets gevonden :-( . Een aantal van de genoemde mogelijkheden hier zitten vol, of is voor mij rond een uur reistijd. En al hoef ik er niet dagelijks naar toe, stel dat er eens iets is dan is het wel fijn als ik er binnen een half uur kan zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 14:53

Maar wat is er met het dier dat hij niet meer gebruikt kan worden. Ik zal wel iets totaal verkeerds zeggen, maar zijn de eeuwige weides geen optie?

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 14:58

pillow schreef:
Maar wat is er met het dier dat hij niet meer gebruikt kan worden. Ik zal wel iets totaal verkeerds zeggen, maar zijn de eeuwige weides geen optie?

Wat er aan de hand is doet niet ter zake in mijn zoektocht naar een stal / weide / rusthuis. Dus laten we gewoon on topic blijven ;-).

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:18

Welk deel van Brabant zoek je TS?

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 16:23

kimberly1995 schreef:
Welk deel van Brabant zoek je TS?

Ik woon in midden Brabant tussen Den Bosch en Tilburg. Idealiter heb ik niet niet meer dan 30 min maar max 45 min reistijd naar een nieuwe plek voor mijn paard.