Ervaringen gezocht: nachtblindheid paarden (testen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:04

Hij staat met 2 andere paarden. We kregen als tip om bijvoorbeeld een belletje in de manen van de andere paarden te doen, zodat hij weet waar ze zijn. Misschien een tip voor jullie paarden? Die van ons heeft een hekel aan geluiden _O- dus beter van niet. Uiteraard zorgen dat er verder niets in de wei ligt waar hij/zij tegen aan kan lopen/botsen/struikelen. Die van ons volgt altijd het hek en dan weet hij wanneer hij op het brede stuk komt (en dus lekker kan galopperen en bokkesprongen maken).

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:23

Coentjuh schreef:
Hij staat met 2 andere paarden. We kregen als tip om bijvoorbeeld een belletje in de manen van de andere paarden te doen, zodat hij weet waar ze zijn. Misschien een tip voor jullie paarden? Die van ons heeft een hekel aan geluiden _O- dus beter van niet. Uiteraard zorgen dat er verder niets in de wei ligt waar hij/zij tegen aan kan lopen/botsen/struikelen. Die van ons volgt altijd het hek en dan weet hij wanneer hij op het brede stuk komt (en dus lekker kan galopperen en bokkesprongen maken).

Het maatje waar hij misschien mee komt te staan schrikt bij wijze van spreken al van haar eigen schaduw, dus belletjes gaan ‘m niet worden denk ik haha. Hij heeft een heel recht stuk dat wel groot is als hij van de mini paddock af mag binnekort.

Coentjuh

Re: Ervaringen gezocht: nachtblindheid paarden (testen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 14:08

Haha das hier ook (maatje = Arabier die nog steeds denkt dat tie kleuter is), gelukkig is hij zelf een rustig en cool paard. Je zult verbaast zijn hoe goed ze zich kunnen redden. Het is alleen in de begin periode van het slechter zien dat hij een paar keer zijn hoofd kapot had enzo (is moeilijk hoor, ook als baasjes zijnde), maar gelukkig worden ze zelf ook voorzichtiger en hun 6e zintuig gaat extra goed werken denk ik.

Bolletje29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 01:09

De mijne staat ondertussen 2 jaar 24/7 buiten, in het begin (ook het begin van dit topic) was het wel lastiger voor haar en liep ze regelmatig ergens tegenaan maar ondertussen kent ze haar weg en gaat het hartstikke goed. Enkel als we op verplaatsing zijn en ze moet daar overnachten zet ik haar 's nachts op stal, maar dat is puur omdat ze de weg/omheining op een andere plek niet goed genoeg kent en dan vind ik het veiliger haar niet blind rond te laten lopen. Eens ze enkele keren overdag buiten heeft gestaan kent ze het wel en laat ik haar 's nachts ook buiten.