Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Connaisseur schreef:Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.
jetm schreef:Hier kun je een kaart met Joker trainers vinden
jetm schreef:Hier kun je een kaart met Joker trainers vinden
germie schreef:Waarom ging je op zo'n simulator Cemlys? Liep je ergens vast met het rijden? Of kon je een beweging niet uitzitten?
In een ritme van eigen paard rijden is natuurlijk niet verkeerd. Want die Joker is natuurlijk een passieve simulator. Als je maar op 1 paard rijdt,dan wil je ook dat zo'n simulator voelt als je eigen paard natuurlijk. En dat kan dan niet haal ik uit je bericht? Is het dan een tegenwerken ofzo? Want stel je gaat draven en lichtrijden, bepaal jij dan het ritme of toch die simulator? Want normaal bepaalt het paard het ritme zeg maar en jij het tempo en door training kun je swung, afdruk en ritme verbeteren.
Ik rij 2 paarden momenteel, totaal verschillend in ritme en swung.
Ik blijf nog wat skeptisch hoor. Zou ook graag eens een filmpje willen zien van de galop en hoe men een overgang van stap naar draf maakt bijvoorbeeld. Ik ken dus alleen dat ding van Equitana. Ja je moest wel hulpen geven, maar dat was een vrij star plastic paard zeg maar met een hoop elektronica. Maar dat voelde wel volgens de mensen er op als een echt paard en het kon zelfs springen. Dat is deze: https://www.youtube.com/watch?v=n-WwYU_xGa4
Op internet vind ik vooral dat het is voor problemen met houding en zit. Maar als je die niet hebt, heeft het dan nog wel nut?
Als dit filmpje een les weergeeft, dan is het niets voor mij: https://www.youtube.com/watch?v=ObYcSBsoF5Y
Wat hier gedaan wordt heb ik geen issues mee namelijk. En het feit dat het gewoon een verend passief iets is vind ik ook niets, je moet zelf de energie er in brengen. Doe mij dan maar dat paard van Equitana.
Ok, als ik een keer 20 euro over heb zal ik eens kijken naar een lesje.
germie schreef:Ik wil juist ECHT leren paardrijden, maar dat leer je niet op een neppaard. Nooit. Je hebt altijd een echt paard nodig om echt te leren rijden. Het kan een aanvulling zijn misschien. En zo zie ik het ook. 30 uur op zo'n simulator zie ik voor mezelf als niet nuttig, maar een half uurtje om het eens te ervaren wel. In dat half uurtje sta je ook open voor feedback.
tammiebels schreef:myk_en_shant schreef:Ik weet niet waar je in Overijssel woont, in Doldersum zit paard en harmonie, zij heeft een heel arsenaal aan rijsimulatoren.
Compleet aan de andere kant haha. Doldersum is voor ons 1.5 uur rijden met de auto. Ik hoop iets te vinden wat dichter bij is
tammiebels schreef:Ik volg dit topic met veel interesse. Ik ben dan ook al een poos aan het denken of dit iets is voor onze dochter.
Zij zit scheef op haar pony en krijgt maar niet het goede gevoel te pakken dat ze recht zit. Soms vraag ik me af of haar iets plaagt in de vorm van vastzittende spier of iets.
Ik ben dan ook op zoek naar iets van een simulator die ook de juiste instructie erbij heeft om haar het goede te laten voelen (en wellicht kan constateren of het in haar zelf zit of dat ze bijvoorbeeld eens naar een fysio kan gaan).
Bestaat er zo'n adres in Overijssel? Ik heb op de link gekeken en de dichtsbijzijnde in een zadelpasser. Ik kan niet vinden of zij ook juiste begeleiding kan geven op een joker