Spenk schreef:Beautydekoe schreef:ik snap het advies van een andere hbo studie doen goed, maar er is niks wat me trekt en ik kan ook niet een studie vier jaar volgen die me niks lijkt, toch?
Dat kan heel prima, denk je werkelijk dat mensen hun hele studie leuk vinden? Welnee en je zal ook later in werk wel eens iets moeten doen dat je niet leuk vindt.
Ik vond mijn studie ook niet leuk ik was ook liever met paarden bezig maar daar is geen droog brood in te verdienen. Ik heb dus iets gedaan wat mij wel goed lag (economie) en heb geaccepteerd dat ik een studie volgen uberhaupt niet erg leuk vond. Ik vond de Havo ook niet leuk.
Nou dat is prima te doen hoor. En nu een goeie baan waarbij je ruim boven modaal verdient en daar fijn zonder zorgen paard als hobby kan houden.
+1
Ik ben ook bedrijfseconomie gaan studeren. Vond ik dat elke dag leuk? Nou nee.
Maar m'n VWO vond ik ook zeker niet elke dag leuk.
Nu heb ik een goede baan, boven modaal salaris een heerlijk paard en geld genoeg om in m'n vrije tijd te doen wat ik leuk vind! Vind ik m'n baan leuk? Ja maar vooral als ik bedenk wat voor een salaris het me oplevert. Het lijkt mij best leuk om fulltime in de paarden te werken (heb een Orum diploma) maar dan wel tegen m'n huidige salaris, niet tegen het salaris wat je krijgt!
Als je geen waarde hecht aan een eigen paard/huis/vakanties/ opbouw pensioen etc etc en het geen probleem vind om lange dagen te maken voor een minimumsalaris, dan kan je kijken of je de paarden in kan.
Maar wat wil je dan? Zelf internationaal rijden? Heb je die kwaliteiten?
Een eigen stal? Heb je startkapitaal?
Een dienstverlenend beroep (fysio osteo hoefsmid zadelpasser)? Zoek daar dan een beroepsopleiding voor
Of wil je op een manege of handelsstallen aan de slag? Ga dan eens dat een jaartje proberen